قدیمی‌ترین جاندار جهان در حال نابودی است +تصاویر

کد خبر: 909179

گرمایش جهانی، فعالیت‌های مخرب بشر و خشکسالی گسترده درحال نابودی جانوران و گیاهان و ناپدید شدن آن‌ها از سطح کره خاکی است

قدیمی‌ترین جاندار جهان در حال نابودی است +تصاویر

شفقنا- گرمایش جهانی، فعالیت‌های مخرب بشر و خشکسالی گسترده درحال نابودی جانوران و گیاهان و ناپدید شدن آن‌ها از سطح کره خاکی است.

به گزارش سی‌ان‌ان؛ در این میان، گونه‌هایی که میلیون‌ها سال در کره زمین دوام آورده و در چرخه طبیعت به زایایی و تنوع زیستی آن کمک کرده‌اند اکنون در حال نابودی هستند. یکی از آنها، درختان «بائوباب» در آفریقا است. گفته می‌شود این درختان قدیمی‌ترین موجودات زنده جهان هستند. درختان «بائوباب» که اکنون در جنوب آفریقا وجود دارند دستکم دو هزار ساله هستند.

این درخت تنها در مناطق کم ارتفاع می‌روید. درخت بائوباب را با نام درخت وارونه نیز می‌شناسند، زیرا هنگامی که برگ این درختان می‌ریزد، نمای جالبی ایجاد می‌شود، گویی درخت وارونه روی زمین قرار گرفته است و ریشه‌های آن رو به آسمان است. افسانه‌ی بومی بین مردم آفریقا رواج دارد که در آن داستان درختان بائوباب نقل می‌شود. مردم بومی معتقدند خدای تورا (Thora) از کاشته شدن درخت بائوباب در باغش خشنود نشد؛ بنابراین درخت را از بهشت به سمت زمین پرت کرد و درخت هم به صورت وارونه در زمین فرو رفت و ریشه‌هایش رو به آسمان باقی ماندند.

این درختان که اصلی‌ترین نماد ساوانا محسوب می‌شوند به دلیل گرمایش جهانی در حال نابودی‌اند و اگر به صورت فوری به وضعیت آنان رسیدگی نشود، قرن آینده شاهد حضور آنان نخواهد بود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها