صدور حکم محکومیت عاملان پسماندسوزی

کد خبر: 992419

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان از صدور حکم ۱۰ ماه حبس برای عاملان آتش زدن پنج تن کابل روکشدار در حوزه استحفاظی بهارستان خبر داد.

صدور حکم محکومیت عاملان پسماندسوزی

خبرگزاری مهر: علیرضا فاضلی در تشریح این خبر گفت: در پی گشت و پایش شبانه در مناطق مختلف شهرستان با محوریت نظارت و کنترل وضعیت محیط زیستی حوزه استحفاظی، کارشناسان و ماموران اجرایی این اداره با مشاهده دود غلیظ ناشی از ضایعات سوزی در زمین های بایر روستای ریه، بلافاصله در محل حضور یافته و با حجم گسترده ای از آتش مواجه شدند.

وی با بیان اینکه عاملان این آتش سوزی که در حال سوزاندن پنج تن کابل بودند، بلافاصله دستگیر شدند، افزود: پس از مهار آتش با همکاری آتش نشانی و حضور ماموران نیروی انتظامی، متخلفان با تنظیم صورتجلسه در محل، جهت سیر مراحل قانونی به کلانتری مربوطه تحویل داده شدند.

فاضلی با اشاره به ارجاع پرونده متخلفان به مراجع قضایی شهرستان، تصریح کرد: بخش حقوقی این اداره با همکاری مراجع قضایی، این پرونده را تا رسیدن به نتیجه مطلوب، پیگیری کرده و در نهایت نتیجه حکم ده ماه حبس برای عاملان سیم سوزی از سوی قاضی پرونده صادر شد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان در پایان با بیان اینکه ضایعات سوزی تهدیدی علیه بهداشت عمومی و عامل آلودگی هوا و خاک است، اظهار داشت: پسماندسوزی از اهم معضلات شهرستان بوده که خوشبختانه با تلاش های شبانه روزی این اداره در سالهای اخیر کاهش محسوسی داشته و قطعاً همکاری تمامی ارگان های ذیربط، رعایت اصول مدیریت پسماند، افزایش آگاهی عمومی، ارتقاء فرهنگ زیست محیطی، همچنین صدور به موقع و متناسب احکام قضایی برای بهبود و ارتقاء زیرساخت‌های محیط زیستی، امری اجتناب ناپذیر است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها