کارگردان کیمیا:‌ اگر دوباره به من پیشنهاد بدهند این سریال را نمی سازم! / تفاوت دیوارهای الان و ۳۰سال پیش در فیلم

کد خبر: 475025

کارگردان سریال کیمیا تصریح کرد: امروزه ما اگر بخواهیم در مورد قصه سالهای اخیر هم فیلم بسازیم با مشکل روبرو خواهیم بود چه برسد که بخواهیم سالهای قبل و بعد ازانقلاب را در تهران تصویر سازی کنیم. مردم دوست دارند واقعیت ها را ببینند و اگر تصاویری را ببنند که تصور کنند قدری با واقعیت فرق میکند معترض می شوند در حالی که این تصاویری که شما به صورت مستند از سال 57 می بینید به دلیل کاهش کیفیت نگاتیو است که از رنگ و رو افتاده است.

کارگردان کیمیا:‌ اگر دوباره به من پیشنهاد بدهند این سریال را نمی سازم! / تفاوت دیوارهای الان و ۳۰سال پیش در فیلم

سرویس فرهنگی فردا - جواد افشار کارگردان سریال کیمیا در جلسه اخیر سینما روایت که به نقد و بررسی این سریال با حضور عوامل اختصاص داشت به مزاح عنوان کرد: کار آنقدر سخت بود که اگر دوباره به من پیشنهاد ساخت سریال کیمیا را بدهند حتما آن را نخواهم ساخت !

کارگردان کیمیا:‌ اگر دوباره به من پیشنهاد بدهند این سریال را نمی سازم! / تفاوت دیوارهای الان و ۳۰سال پیش در فیلم

اگر حمایت های مالی انجمن سینمای دفاع مقدس نبود کیمیا شروع نمی شد

وی با اشاره به شرایط سخت تولید در خصوص سالهای قبل و اولیه انقلاب تصریح کرد: امروزه ما اگر بخواهیم در مورد قصه سالهای اخیر هم فیلم بسازیم با مشکل روبرو خواهیم بود چه برسد که بخواهیم سالهای قبل و بعد ازانقلاب را در تهران تصویر سازی کنیم. الان که کار را به صورت مونتاژ شده می بینم متوجه میشوم که واقعا اگر لطف خدا و همت دوستان نبوده این کار ساخته نمی شد.

این کارگردان تلویزیون با تشکر از مسئولین انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس ادامه داد: اگر عزیزان انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس حمایت مالی از پروژه نمی کردند قطعا این پروژه استارت نمی خورد و من از همه این عزیزان و هم از مسئولین سابق و جدید تلویزیون بابت ساخت سریال کیمیا تشکر می کنم.

تولید سریال های بلند برای تلویزیون به صرفه تر است

جواد افشار در ادامه و در پاسخ به سوال یکی از مخاطبین در خصوص ساخت سریالهای طولانی مدت و بحث هزینه های مالی آن گفت: اتفاقا تولید سریال های طولانی به لحاظ مالی به صرفه تر است و این سریال که تقریبا معادل چهار سریال 26 قسمتی است به لحاظ هزینه ها کمتر از چهار سریال هزینه برداشته است. اگر هزینه هر سریال 26 قسمتی را حدود 3 الی 4 میلیارد تومان تصور کنیم، سریال کیمیا که معادل چهار سریال می شود باید حدود 15 میلیارد تومان هزینه داشته باشد اما ما این سریال را کمتر از این رقم ساختیم ضمن این که بازخورد آن نیز خیلی بیشتر از چند سریال بوده است. لذا اگر تلویزیون به سمت تولید سریال های بلند مدت برود بهتر از ساخت سریال های کم تعداد است که معمولا این سریال ها یا دیده نمی شوند و یا کمتر دیده می شوند. هر چند که معتقدم این اتفاق دیرهنگام شروع شده است.

این کارگردان با بیان اینکه ما پارامترهایی را در سریال کیمیا تجربه کردیم که می توانیم تجارب خودمان را در اختیار گروههای دیگری که تمایل به ساخت سریالهای بلند دارند بگذاریم اظهار داشت: در این سریال 500 لوکیشن، 600 جلسه فیلمبرداری، 400 هنرپیشه که حدود 30 الی 40 بازیگر آن بازیگران محبوب و شناخته شده سینما و تلویزیون بودند، 200 بازیگر تئاتر که سالها پشت درهای بسته مانده بودند حضور داشتند.

افزایش مخاطبین سریال به دلیل طولانی بودن آن بوده است

افشار گفت: در سریال کیمیا ما شاهد اتفاقاتی مربوط به سالهای 57 تا سال 90 هستیم و این درحالی است که ما همچنان موضوع های بکر و دست نخورده ای در خصوص سالهای اولیه انقلاب و دفاع مقدس داریم و امیدواریم تولید سریال های طولانی بتواند به این موضوعات بپردازد و این رویه همچنان ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به نظرسنجی های صدا و سیما در مورد مخاطین این اثر که سوال یکی دیگر از مخاطبین بود عنوان کرد: بر اساس نظر سنجی صدا و سیما، ما در هفته اول 27 درصد، هفته دوم 36 درصد، هفته سوم 44 درصد، هفته چهارم بالای 50 درصد و هم اکنون بیشتر از 67 درصد مخاطب داشتیم و این نشان می دهد که تماشاگران سریال به دلیل طولانی بودن این اثر، رو به افزایش بوده است.

برخی ها به مدد تکنولوژی به دنبال سوتی سریال هستند

جواد افشار در پاسخ به سوالی دیگر درخصوص باورپذیری فضاسازی سریال گفت: مردم دوست دارند واقعیت ها را ببینند و اگر تصاویری را ببنند که تصور کنند قدری با واقعیت فرق میکند معترض می شوند در حالی که این تصاویری که شما به صورت مستند از سال 57 می بینید به دلیل کاهش کیفیت نگاتیو است که از رنگ و رو افتاده است یعنی اگر شما آنجا در و دیوار را رنگ رو رفته می بینید به خاطر افت نگاتیو است وگرنه رنگ دیوار مثل همین امروز است.

وی افزود: بنابراین همین که مخاطب امروزه به کمک دیجیتال، صحنه ها را شارپ می بیند احساس می کند که این تصاویر باور پذیر نیست در حالی که ما سعی کردیم از متریال همان زمان استفاده کنیم به همین منظور، بسیاری از صحنه ها را در خاور شهر که کمترین تغییری نسبت به سالهای اولیه انقلاب داشته است تصویربرداری کردیم. شما اگر 20 سال قبل سریالی می دیدید تکنولوژی مثل امروز دراختیار نبود که آن را خیلی دقیق تر ببینید اما امروز به مدد تکنولوژی برخی از پلان های کار را ضبط می کنند و آن را جلو و عقب می کنند و در ته تصویر یک موردی را به عنوان سوتی سریال پیدا می کنند و در فضای مجازی نشان می دهند.

به گفته افشار سریال کیمیا توانسته است مردم را به سمت تلویزیون جذب کند در حالی که تلویزیون در سالهای اخیر به لحاظ جذب مخاطب ریزش هایی داشته است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها