بررسی دانلود سریال قورباغه از قسمتهای آغازین تا کنون

کد خبر: 1044652
بررسی دانلود سریال قورباغه از قسمتهای آغازین تا کنون

بررسی قسمتهای آغازین قورباغه پس از پشت سر گذاشتن حواشی بسیار بیلبورد قورباغه در سطح شهر پخش شد که خبر از تایید شدن نمایش آن میداد. کمی بعد اولین قسمت سریال بالاخره به نگاه مخاطب رسید. این مجموعه به نویسندگی و کارگردانی هومن سیدی ساخته شده و بازیگران برجستهای در آن حضور دارند. بازیگران معروف این سریال نوید محمدزاده، صابر ابر، سحر دولتشاهی، فرشته حسینی، مهران غفوریان و بزرگان دیگری هستند که خود یک عامل جذب بیننده است. از جمله محمدزاده که با غیبتش حواشی مختلفی را رقم زد و حالا بینندگان منتظر یک اثر خوب هستند. توقع از قورباغه بالا رفته و همین ممکن بود به ضرر کار تمام شود اما تا این جا هنرنمایی تولید کنندگان برای اکثریت رضایت بخش است.

بررسی دانلود سریال قورباغه از قسمتهای آغازین تا کنون

به نظر میآید کیفیت این سریال خانگی بالا باشد. پس از پخش تیزر عدهای به شباهت موسیقی قورباغه با موسیقی سریال آلمانی دارک پی بردند و احتمال دادند فضای داستان مانند دارک ماجراجویی و پیچیده باشد. قسمت اول قورباغه با یک پایان حیرت آور احتمال پیچیده بودن سریال را در نظر مخاطب بیشتر میکند. اما در قسمتهای بعد مشخص میشود احتمالاً بر خلاف دارک با یک داستان تخیلی رو به رو نیستیم بلکه دلایلی واقعی پشت پایان شوکه کنندهی قسمت اول وجود داشته است. البته از نظر رازآلود بودن هر دو در یک سبک هستند. همچنین اگر فیلم سینمایی نفرت (به فرانسوی: La Haine) را دیده باشید متوجه شباهت صحنههای قسمت اول قورباغه با این فیلم فرانسوی میشوید. سه شخصیت سرکش در هر دو اثر وقت گذرانی میکنند. جزئیاتی مثل گم شدن اسلحه و بعد سرقت ماشین نشانههایی از ارجاع به این فیلم است هر چند در کلیات داستانی نو روایت میشود. علاوه بر اینها رویداد انتهایی قسمت اول قورباغه و نفرت از یک جنس شوکه کننده هستند.

بررسی دانلود سریال قورباغه از قسمتهای آغازین تا کنون

به طور کلی سیدی برای نوشته هایش الهام میگیرد اما چنان تکرار نمیکند که با خسته کردن بیننده ارزش کار خودش را پایین بیاورد. بلکه این ارجاعها مثل یک تلمیح در محتوایی ادبی هستند که آرایه و زیبایی محسوب میشوند. تقلید کردن با ایده گرفتن متفاوت است و بازگویی این شباهتها نشان میدهد ارزش فیلم آن قدری هست که بتوان با کارهای خارجی مقایسه کرد. نام سریال خودش واژهای رازآلود است که تماشاگر را در فکر فرو میبرد. در صحنهی پایانی یک قورباغه از جلوی شخصیتی که صابر ابر بازی میکند رد میشود. وی میگوید: «قورباغه‌ها، اونا رو زمانی می‌بینم که در حال مردنم» این جمله نشان میدهد دیدن قورباغههای بیشتر نیز احتمال دارد. این که آن قورباغه چرا باید در آن لحظه درآن موقعیت حضور داشته باشد شاید سؤالی است که در قسمتهای آیند به آن جواب داده خواهد شد.

قسمت ابتدایی هر سریال نقش مهمی در جذب مخاطب دارد که دقایق نهایی قورباغه به اندازه کافی هیجان انگیز است که مخاطب رو به روی آن خشکش بزند و بخواهد ادامهی ماجرا را ببیند. اما در این قسمت داستان شخصیتی که نوید محمدزاده بازی میکند پردازش نمیشود یعنی برخی از شخصیت‌های مهم در قسمت اول شناخته نمی‌شوند. این نکتهای است که شاید در نظر عدهای غیر اصولی به نظر بیاید. در عین حال همیشه نباید از قوانین کلاسیک فیلمسازی پیروی کرد. قصهی سریال هدفمند آغاز شده و به خوبی مخاطب را کنجکاو میکند. هر چند برای قضاوت زود است ولی میتوان گفت هومن سیدی در خلق شخصیتها قوی عمل کرده است. در قسمتهای نخستین شخصیتی که بیشتر از همه معرفی میشود نقش رامین با بازی صابر ابر میباشد. ویژگی بارز وی متفکر بودن است و در مقایسه با رفیقهای آشوبگرش درونگرا محسوب میشود. نقش نوری با هنرنمایی نوید محمد زاده کمتر نشان داده شده اما میدانیم هر دو دارای نبوغ بوده و مدرسهی تیزهوشان میرفتند.

بررسی دانلود سریال قورباغه از قسمتهای آغازین تا کنون

تماشای این سریال به دقت بالا و تمرکز حواس نیاز دارد چرا که بعضی نکتهها و اتفاقاتِ مرتبط با فاصله از هم بیان میشوند. به طور مثال در قسمت اول فرید که اشکان حسن پور آن را بازی میکند با برادر معتادش تلفنی صحبت میکند که گفت و گو به نظر بی ربط میآید. در قسمت سوم هادی تسلیمی نقش فرهاد را به زیبایی میآفریند که اگر با دقت تماشا کرده باشد زود متوجه میشود همان برادر معتاد فرید است. و البته کمی بعد مستقیم به آن اشاره خواهد شد. یا مثلاً در قسمت سوم عبور ماشین لوکس از کنار رامین بی معنی به نظر میآید اما چند دقیقه بعد رامین میگوید همان ماشین بدون سقف را میخواهد. البته این نکات ریز در درک ماجرای قورباغه تأثیر ندارد و بیشتر ظرافت ساخت را نشان میدهد. برای دانلود سریال قورباغه ، که دوشنبه ها پخش میشود و مخاطبان زیادی منتظر هستند در روزهای کرونایی به تماشای یک سریال با کیفیت بنشیند و تا کنون قورباغه رضایت عدهی زیادی را از شروع خود جلب کرده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها