به جنگل «هالاباما» سفر کنید

کد خبر: 503260

مرکز صبا ۸ مجموعه انیمیشن تولید شده خود را برای پخش در اختیار شبکه دو قرار داد.

خبرگزاری مهر: سه قسمت از مجموعه انیمیشن «قصه های قرآنی»، «کلاغ خوش شانس»، «قند و شکر»، «قهرمانان مدرسه»، «دنیایی توپی»، «تاریخ از این ور»، «هالاباما» و «قلب خورشید» برای پخش در ایام نوروز در اختیار شبکه دو قرار گرفته است.
مجموعه انیمیشن «قصه های آسمانی» به کارگردانی وحید هماتاش و سلمان خورشیدی در ۱۲ قسمت ۲۵ دقیقه و با تکنیک ۳ بعدی در مرکز صبا تولید شده که سه قسمت درباره صالح نبی (ع)، ایوب نبی (ع) و کنعان یوسف نبی (ع) برای پخش در ایام نوروز تحویل شبکه دو شده است.
مجموعه انیمیشن «قند و شکر» در ۲۶ قسمت هفت دقیقه ای به کارگردانی شهرام خوارزمی با تکنیک دوبعدی برای مخاطبان کودک در مرکز صبا تولید شده است. نویسنده فیلمنامه این انیمیشن افسانه شعبان نژاد شاعر و نویسنده کودک و نوجوان است.
مجموعه انیمیشن «قهرمانان مدرسه» به کارگردانی مشترک ارشاد رهبر صبح خیز و مهدی کیانی در ۲۶ قسمت ۱۴ دقیقه ای با تکنیک سه بعدی در مرکز صبا تولید شده است.
داستان این انیمیشن در شهری آرام و زیبا که مردمانی فعال و پر کار دارد جریان دارد که در آن تولیدکنندگان مشغول به کار خودشان هستند و چرخ زندگی خود را می چرخانند تا اینکه گروهی سودجو وارد شهر شده و با استفاده از امکانات پیشرفته و ابزارهای تبلیغاتی باعث می شوند که فرهنگ مصرف تغییر کند که در این میان نوجوانان شهر با کمک معلم شان سعی بر تغییر اوضاع دارند.
داستان این انیمیشن محصول کار گروهی مهدی شاه پیری، مهدی کیانی، رضا تقدسی، محمدرضا فخرایی زاده و مهدی حیدریان است.
مجموعه انیمیشن «دنیای توپی» در ۲۶ قسمت ۴ دقیقه ای به تهیه کنندگی مرکز صبا و کارگردانی ولی الله خاکی با تکنیک عروسکی تک فرم تولید شده است. این انیمیشن تلاش دارد به بچه ها بیاموزد که از موقعیت هایی که لذت بخش است بهتر بهره ببرند و با همین جور کردن ها و ساختن ها و به اصطلاح کاردستی ها، تمرکز حواس و پشت کارشان را بالا برده و به زمینه های رشد و شکوفایی و تکامل خود بیفزایند.
مجموعه انیمیشن «تاریخ از این ور» به کارگردانی اصغر صفار و تهیه کنندگی مرکز صبا با استفاده از تکنیک کات اوت در ۵۲ قسمت ۲۰ دقیقه ای تولید شده است. این اثر انیمیشنی است که به تاریخ و رویدادهای دوران اولین پادشاه بعد از اسلام تا دوره پهلوی می‌پردازد برای كودكانی كه تاریخ را به عنوان یكی از دروس آموزشی در مدارس فرا می گیرند، مفید است.
مجموعه انیمیشن «هالاباما» به تهیه کنندگی بابک نظر و کارگردانی سلمان طاهری در ۵۲ قسمت ۵ دقیقه ای با تکنیک کات اوت به سفارش مرکز صبا ساخته شده است. داستان این مجموعه با هدف ترویج اخلاق فاضله و ترویج روحیه فعالیت های گروهی و نشاط برای گروه سنی کودک نوشته شده است.
ماجراهای این داستان در جنگلی به نام «هالاباما» اتفاق می افتد که در آن حیوانات به خوبی و خوشی زندگی می کنند. در این جنگل از جنگ خشونت خبری نیست. شیر، فیل، خرگوش و گورخر در کنار هم هستند و اوقاتشان را با تفریح و بازی می گذرانند. در هر قسمت از این مجموعه حیوانات با اتفاقی مواجه می شوند که پایه بسیاری از اتفاقات طنز و شیرین جدید می شود.
۱۳ قسمت از مجموعه انیمیشن «هالا با ما» مراحل تولید خود را به پایان رسانده و تولید قسمت های باقی مانده در مرکز صبا در حال انجام است.
«قلب خورشید» اثری حماسی و تاریخی به شمار می رود که در پیچ و خم داستان های خود روایتگر وقایع قرن سوم هجری است. قهرمانان این اثر سلوک خود را از زورخانه ای در زرنج آغاز می کنند اما برای رسیدن به درجه اعلا به سفری دراز می روند و در این سفر است که جوهر پهلوانی و ایین فتوت و جوانمردی در وجود آنها تبلور می یابد.
علاوه بر این مجموعه های انیمیشنی کلیپ های موزیکال آفریدگان و اذان ساخته ملوس مراد، عروسک قشنگ و گربه ملوس به کارگردانی ناهید صمدی، جهادگر و خلبان از حریری نماز نیز ساخته ملوس مراد، پروانه و شاپرک از مسلمی هر کدام در یک تا سه دقیقه تحویل شبکه دوم شد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها