آیین نکوداشت خلیل فردی در فرهنگسرای معرفت

کد خبر: 568122

در این مراسم که به منظور پاسداشت تلاش های ارزنده این هنرمند در زمینه پژوهش و خلق آثار بدیع خوشنویسی بر گزار می شود ؛محمد حیدری و مهندس محمد نوری به ارائه سخنرانی خواهند پرداخت.

آیین نکوداشت خلیل فردی در فرهنگسرای معرفت
سایت فرهنگی فردا: فرهنگسرای معرفت با برگزاری ویژه برنامه «دریچه عشق» از خدمات هنری استاد ارزشمند عرصه ی خوش نویسی جناب آقای خلیل فردی تجلیل و قدردانی می کند.
آیین نکوداشت خلیل فردی
به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای معرفت ، در این مراسم که به منظور پاسداشت تلاش های ارزنده این هنرمند در زمینه پژوهش و خلق آثار بدیع خوشنویسی بر گزار می شود ؛محمد حیدری و مهندس محمد نوری به ارائه سخنرانی خواهند پرداخت.
اجرای موسیقی محلی توسط احد ملکی علیشاه و نمایش برخی از آثار استاد در فرهنگ سرا از برنامه های جانبی این آئین تجلیل می باشد .
استاد خلیل فردی متولد 1348 در آذربایجان غربی شهرستان تکاب یکی از استادان خوشنویسی ایران است و فعالیت هنری خود را زیر نظر اساتید به نام و پیشکسوت خوشنویسی استاد امیر خانی ، جواد بختیاری و محمد حیدری آموخته است ایشان فارغ التحصیل از انجمن خوشنویسان ایران در سال 1371، فوق ممتاز در سال 1390 و اخذ مدرک استادی نستعلیق در سال 1393 می باشد.
وی فارغ التحصیل مهندسی مکانیک به سال 1372 از دانشگاه تبریز،متخصص تعمیرات اساسی توربینهای بخار و گاز و مخترع مرتبط با ابزارهای همین توربین ها در شرکت زیمنس آلمان به سال 1393 می باشند . از فعالیت های هنری استاد خلیل فردی می توان به برگزاری نمایشگاه های انفرادی و گروهی در داخل و خارج از کشور اشاره کرد .
از آثار ایشان که ثمره سا لها تلاش و فعالیت هنری است می توان به مقالات و تحقیق های ایشان اشاره کرد : کاربرد های عدد طلایی در نستعلیق ، بررسی نسبت های زیبایی و طلایی در هنر های تجسمی و معماری با تحلیل های هندسی و ریاضی ، بر رسی دروس تئوری و عملی مورد نیاز رشته ی خوشنویسی ، کتاب تحقیقی در اسباب خوشنویسی و مبدع نظریه تعادل در نستعلیق است .
گفتنی است ایشان دبیر جشنواره ی بین المللی علمی خوشنویسی کشور سال 1392،. مديريت توليد و گزينش متن در انتشار آثار نفيس هنري:1. كتاب نقش نگين -پيامبر اعظم در آئينه آيات احاديث و اشعار به خط جمشيد ياري شير مرد 1385 - 2. كتاب مناجات منظوم منسوب به حضرت علي (ع) به خط استاد غلامحسين امير خاني 1387 - 3. آئينه خانه - مجموعه آثار خوشنویسي استاد غلامحسين امير خاني اشاره کرد .
علاقمندان برای حضور در این برنامه می‌توانند از ساعت 17 روز جمعه 26 شهریور 95 به فرهنگ‌ سرای معرفت واقع در میدان شهرزیبا، بلوارشهران، بعداز زیرگذر شهید همت مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با تلفن 44319304تماس بگیرند .
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها