مرادخانی:هرچه وزیر صلاح بداند، همان کاررا انجام می‌دهیم

کد خبر: 586246

علی مرادخانی -معاون امور هنری وزارت ارشاد- با بیان این که نشنیده است وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره تغییرات بنیادین این وزارتخانه اظهار نظر کرده باشد، گفت: من نیز نمی‌توانم در این باره نظر بدهم زیرا من در وزارتخانه هستم و نظرم من یک طرف قضیه را در برمی‌گیرد.

خبرگزاری ایسنا: وی ادامه داد: حوزه هنر، حوزه پرکاری است و به زودی جشنواره های مختلف شروع می شوند. صلاح وزیر هر طور که باشد ما تابع آن هستیم. تا به حال در جریان تغییر معاونت‌ها نیستم، البته این موضوع اهمیت زیادی ندارد و کاری که باید انجام شود مهمتر است. بالاخره یک نفر کارها را انجام می‌دهد.
مرادخانی در پاسخ به این پرسش ایسنا که با توجه به صحبت‌های سیدرضا صالحی امیری با معاونت امور هنری وزارت ارشاد پیرامون برگزاری کنسرت‌ها، این موضوع به چه سمتی خواهد رفت؟ بیان کرد: پیش از این مشکل کنسرت‌ها به محتوی مربوط نمی‌شد بلکه به حاشیه‌های آن برمی گشت. ما تلاش می‌کنیم در محتوی مشکلی نداشته باشیم. درباره حاشیه‌ها نیز با وزیر صحبت می‌کنیم و هرچه که ایشان صلاح بدانند، همان کار را انجام می دهیم.
مرادخانی که عصر ١٤ آبان در گالری شکوه با خبرنگاران گفت‌وگو می کرد، درباره انتخاب مدیر تالار وحدت گفت: ما در حال بررسی برای پیدا کردن فردی هستیم که بتواند تالار وحدت را به خوبی اداره کند زیرا این تالار از طرفی یک مجموعه فنی و از طرف دیگر یک مجموعه تشریفاتی است.
مرادخانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره حاشیه‌های به وجود آمده برای ارسال آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر به ایتالیا و آلمان، توضیح داد: برنامه ما طبق تفاهمات قبلی بر این است که این آثار در ابتدا به آلمان و سپس به رم برود.
معاون امور هنری وزارت ارشاد در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه کمیسیون فرهنگی مجلس خواستار شرایط خاص و مصوبه مجلس برای ارسال آثار شده است، اظهار کرد: این قضیه وجود نداشته است. کمیسیون فرهنگی نظر مساعدی نسبت به این موضوع دارد فقط نگرانی‌هایی وجود داشته است زیرا اخبار زمانی که از طریق فضای مجازی رد و بدل می‌شود، هرکس به فراخور حالش اظهارنظرهایی می‌کند.
او تاکید کرد: ما گفتیم تا جایی که نظرات موافق به صورت اساسی وجود نداشته باشد، هیچ چیز از جایش تکان نخواهد خورد زیرا این تابلوها بسیار ارزشمند هستند.
مرادخانی توضیح داد: مرکز هنرهای تجسمی وزارت ارشاد تفاهمنامه‌ای را امضاء کرد که تا این آثار همراه با آثار هنرمندان جهانی در برلین و رم به نمایش دربیاید و آن‌ها نیز در مقابل علاوه بر فراهم کردن امکان برای بازدیدکنندگان،امکاناتی را برای حفظ آثار و بهتر شدن امکانات موزه هنرهای معاصر به ما بدهند.
او ادامه داد: در حال حاضر نیز یک مرمت کار آلمانی در ایران است و تا به حال سه تابلو را مرمت کرده است. برخی از آثار سالهاست که در گنجینه مانده و نمی‌توانند تکان بخورند و باید مرمت شوند. امیدواریم بقیه آثاری که دچار مشکل شده‌اند را بتوانیم آهسته آهسته مرمت کنیم.
معاون امور هنری وزارت ارشاد بیان کرد: در حین این جریان صحبت از این شد که کدام آثار هنرمندان ایرانی و جهانی به آنجا برود، همه این اتفاقات منجر شد برخی هنرمندان نظرات متفاوتی را بدهند که برخی از آن‌ها گفتنی نیست زیرا توهینی به کشورهای میزبان است.
مرادخانی افزود: ما روی این موضوعات بحث نمی‌کنیم و روی کیفیت کار نظر داریم. اگر لازم باشد علاوه بر نظر موافق دولت و وزراتخانه، نظر موافق هرجای دیگر را کسب می‌کنیم.
او با بیان این که این گنجینه‌ها مربوط به دولت است، گفت: دولت باید در این زمینه تصمیم بگیرد. ما گزارشاتی را به نظر کسانی که باید، رسانیدم و اگر موافقت‌ها به طور کامل انجام شود، این کار را انجام می‌دهیم.
معاون امور هنری وزارت ارشاد تاکید کرد: ما باید این کار را از مجاری ذیربط نظارتی مانند سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات بگذرانیم.
مرادخانی با بیان اینکه آثار موزه سه ماه در برلین و چهار ماه در رم خواهند بود دعوتنامه وزیر امورخارجه آلمان برای وزیر خارجه ایران را در این زمینه تایید کرد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها