ابراز امیواری صالحی‌امیری از تصویب سازمان نظام رسانه‌

کد خبر: 589154

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه اختتامیه بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با تاکید بر این که سازمان نظام رسانه‌یی در دولت در دستور اقدام قرار دارد تاکید کرد: امیدواریم قبل از پایان دولت این سازمان را به تصویب برسانیم و آن را ابلاغ کنیم.

خبرگزاری ایسنا: سیدرضا صالحی‌امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جمعه شب در حاشیه اختتامیه بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در جمع خبرنگاران حاضر شد و با بیان این که مهم‌ترین مساله در حوزه رسانه‌ها در جامعه امروز قانون‌مداری و اخلاق‌مداری است اظهار کرد: مهم‌ترین رسالت رسانه‌ها در این خصوص از جمله صدا و سیما، مطبوعات، خبرگزاری‌ها، سایت‌ها و همه شبکه‌های اجتماعی باید بر این باور داشته باشند که برای تداوم حیات اجتماعی، سیاسی، فرهنگی جامعه به دو اصل قانون‌مداری و اخلاق‌مداری پایبند باشند و این ممکن نیست مگر این که ما به مبانی دینی، شرعی و اعتقادی خودمان پایبند باشیم که هرگونه اقدام و اطلاع‌رسانی باید مبتنی بر آگاهی و دانش مردم و هم‌چنین مبتنی بر شفافیت و صداقت باشد.
وزیر ارشاد در ادامه تاکید کرد: صداقت مساله بسیار مهمی است که مردم از مسوولان، رسانه‌ها، خبرنگاران و همه اصحاب مطبوعات انتظار دارند.
صالحی‌امیری در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با خبرنگاران درباره وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم‌زمان دو وظیفه را دنبال می کند یکی پاسداری از آزادی فکر، قلم و بیان و دیگری حمایت از اصحاب مطبوعات که خوشبختانه قدم‌های جدی را در این سه سال گذشته برداشته‌ایم. در این راستا در همین هفته‌های اخیر بنا به دستور ریاست جمهور بنده موظف شدم برای پیگیری با اصحاب رسانه و مطبوعات نشستی را داشته باشم. سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی جناب آقای دکتر نوبخت خوشبختانه بر اثر دستور رییس‌جمهور اولین اقدام را برای پرداخت یارانه‌های مطبوعات انجام دادند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره شعار بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها که با عنوان شفافیت و صداقت مطرح شد تاکید کرد: شعار شفافیت و صداقت دقیقا شعار دولت تدبیر و امید است که معتقد بر این است که مردم صاحبان اصلی اطلاعات هستند و دولت هیچ شأنی جز خدمت به مردم برای خود قائل نیست.
او در پاسخ به این که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چه حمایتی از رسانه‌ها در قبال جایگزینی واژگان فارسی به جای واژگان لاتین خواهد داشت اظهار کرد: زبان فارسی یکی از عناصر اصلی هویت ملی ایرانیان است. بقای فرهنگ ایرانی با بقای زبان فارسی یک رابطه وسیعی دارد. ما بیش از هزاران سال در این سرزمین و تاکنون آن چیزی که در اختیار داریم شاهنامه است و شاهنامه زبان شیرین فارسی است. زبان فارسی در کنار سایر مولفه‌های هویت ملی عنصر بسیار تعیین‌کننده است.
وزیر ارشاد با بیان این که در سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی برای گسترش زبان فارسی در سطح جهانی و داخلی شکل گرفته است تصریح کرد: از جمله آن تلاش‌های فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی در سراسر جهان است. در داخل هم اقدامات جدی در این زمینه انجام داده‌ایم. این دولت در حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد یکی از رسالت‌های خودش را پاسداشت و گسترش زبان فارسی هم در سطح ملی و هم در سطح جهانی می‌داند.
او با تاکید بر این که زبان فارسی به طور طبیعی نیاز به بخشنامه و دستورالعمل و اما و اگر ندارد یادآور شد: از مهدکودک، مدرسه، دانشگاه، قلم، کتاب، تالیف و همه حوزه‌هایی که مفاهیم زبان را منتقل می‌کنند باید اصول زبان فارسی رعایت شود.
صالحی‌امیری در پایان تاکید کرد: زبان فارسی به عنوان اصلی‌ترین نقطه اشتراک همه ایرانیان و همه کسانی که در حوزه فرهنگ و تمدن ایرانی زندگی می‌کنند یک نقطه بسیار تعیین‌کننده است. ما در حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این را جزو رسالت خودمان می‌دانیم که از این حوزه دفاع کنیم.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها