بازیگران سریال «خانه ما» پس  از ۱۷ سال +تصاویر

کد خبر: 717009

شخصيت هاي سريال، ملموس و باورپذير هستند و بيشترشان را در اطراف خودمان ديده ايم. به بهانه پخش مجدد اين سريال نوستالژيک، به سراغ بازيگران اثر رفتيم و کنجکاوي کرديم که الان کجا هستند و چه مي کنند؟

بازیگران سریال «خانه ما» پس  از ۱۷ سال +تصاویر
روزنامه خراسان: در مقدمه اين مطلب لازم است يادي کنيم از حسين کسبيان، بازيگر پيش کسوتي که سال 1385 دار فاني را وداع گفت. او در سريال «خانه ما» نقش پدر فرهاد (رضا بابک) را بازي مي کرد و بزرگتر خانواده بود. کيميا ذوالفقاري هم در نقش «آيدا» دختر کوچک خانواده در اين سريال حضور داشت که نقش آن چنان مهمي نداشت. از او که حالا بايد 22 ساله شده باشد، خبري پيدا نکرديم.
بازیگران سریال «خانه ما» پس  از ۱۷ سال
مسعود کرامتي ( کارگردان )
مخاطبان سينما بيشتر او را به عنوان يک بازيگر مي شناسند تا کارگردان؛ مهم ترين اثري هم که کارگرداني کرده همين «خانه ما» است. کرامتي که بيش از هر چيز دغدغه توليد براي کودکان دارد، بلافاصله بعد از «خانه ما» دو فيلم سينمايي در ژانر کودک ساخت. او در فيلم هاي «لاک قرمز» و «ضد گلوله» نيز به عنوان بازيگر جلوي دوربين رفته که اين دومي خيلي ديده شد. اين بازيگر و کارگردان 61 ساله، هم اکنون مشغول بازي در مجموعه تلويزيوني «محکومين» است.
بازیگران سریال «خانه ما» پس  از ۱۷ سال
پيمان قاسـم خاني ( فيلم نامه نويس )
«خانه ما» يک اثر کمدي نيست. سريالي خانوادگي است که مسائل اجتماعي را با زباني شيرين بيان مي کند ولي در طنز هاي کمرنگ آن مي توان ردپاي پيمان قاسم خاني را پيدا کرد. نويسنده اي که بعد ها مجموعه اي از بهترين آثار طنز را براي سينما و تلويزيون نوشت. از «شب هاي برره» گرفته تا «پاورچين»، «طبقه حساث» و… او زماني که «خانه ما» را نوشت 34 سال بيشتر نداشت و حالا در 51 سالگي علاوه بر نويسندگي، تجربيات جديدي در حوزه بازيگري و کارگرداني دارد.
شادمهر راستين (فيلم نامه نويس)
در کنار پيمان قاسم خاني، يکي از نويسندگان سريال «خانه ما» بود. آن ها در ادامه کار راه هاي جداگانه اي را در پيش گرفتند. قاسم خاني کمدي نويس شد و راستين اجتماعي نويس. او دو تجربه نسبتاً موفق با سيدرضا ميرکريمي داشت: «به همين سادگي» و «امروز» . او چند سالي است که از فيلم نامه نويسي فاصله گرفته و به کار هاي تبليغاتي رو آورده. مهم ترين سابقه او در سال هاي اخير در عرصه سينما و تلويزيون، مديريت باشگاه مخاطبان جشنواره جهاني فيلم فجر بوده است.
بازیگران سریال «خانه ما» پس  از ۱۷ سال
رضا بابک ( فرهاد، پدر خانواده )
«خانه ما» ده سال بعد از سريال خاطره انگيز «آرايشگاه زيبا» پخش شد. آن زمان رضا بابک هنوز با نقش «اسد» در «آرايشگاه زيبا» شناخته مي شد. بابک در سريال «خانه ما» نقش پدري معمولي را به نام «فرهاد» بازي مي کرد، مردي که استاد دانشگاه است و مثل همه پدر ها مهربان است ولي گاهي هم عصباني مي شود. فرهاد شيوه تربيتي جالبي داشت. بچه هايش را نصيحت نمي کرد و دوست داشت با رفتارش به آن ها راه ورسم درست زندگي را آموزش دهد. بابک 71 ساله، چند سالي است که در سينما و تلويزيون کم کار شده. آخرين سريالي که 6 سال پيش از او پخش شد «مهمانان ويژه» اثر جواد رضويان بود و در سينما نيز پس از «دعوت» حاتمي کيا فيلم ديگري از او نديديم. او اين روز ها در تلاش است تا نمايشي را براي گروه سني کودک و نوجوان روي صحنه ببرد.
بازیگران سریال «خانه ما» پس  از ۱۷ سال
گوهر خيرانديش (آذر، مادر خانواده)
در اين سريال «آذر» زن خانه داري بود که اختلافات اعضاي خانواده را حل وفصل مي کرد و در بسياري از سکانس ها در حال سبزي پاک کردن يا آشپزي ديده مي شد. زماني که خيرانديش در اين سريال بازي کرد، بازيگر پرکاري بود. او در طول اين 17 سال رويه اش را حفظ کرده و همچنان پرکار مانده است؛ با اين تفاوت که سينما و تلويزيون را بر تئاتر ترجيح داده. گوهر خيرانديش يک سال پس از «خانه ما» نقش مهمي در «ارتفاع پست» داشت. او هميشه گزينه اي مناسب براي ژانر هاي تاريخي و اجتماعي بوده و در سريال هاي «کلاه پهلوي»، «مختارنامه» و «معماي شاه» بازي قابل قبولي ارائه کرده است. مهم ترين تجربيات سينمايي خيرانديش هم در اين سال ها، «دعوت» و «آذر، شهدخت، پرويز و ديگران» بوده است. او امسال سريال «ديواربه ديوار» را هم روي آنتن شبکه 3 داشت که اتفاقاً قرار بود در ابتدا نام آن «خانه ما» باشد!
وحيد رهباني ( نيما، پسر بزرگ خانواده )
«نيما» به عنوان فرزند بزرگ خانواده «تهراني»، پسري ورزشکار بود و رابطه خوبي هم با همه اعضاي خانواده داشت. «نيما» بلندپرواز بود و مي خواست با دريافت دستمزد بالا جذب تيم هاي فوتبال مطرح شود. رهباني زماني که در اين سريال بازي کرد جواني 20 ساله بود و حالا هم پس از گذشت 17 سال، چهره اش تغييري نکرده. او پس از «خانه ما» جذب دنياي تئاتر شد؛ در دو نمايش «دايره گچي قفقازي» به کارگرداني زنده ياد سمندريان و «ريچارد سوم» به کارگرداني زنده ياد داوود رشيدي بازي کرد. سپس هوس کارگرداني به سرش زد و خودش نمايش هاي مطرحي را روي صحنه برد. او مدتي هم به کانادا رفت و در رشته کارگرداني تئاتر تحصيل کرد. رهباني سال گذشته به خاطر نمايش «اگر» خبرساز شد؛ اثري که کارگرداني کرده بود و يک بار تعليق و يک بار رفع تعليق شد.
ز هرا اويسي ( سارا، دختر بزرگ خانواده )
زماني که در سريال «خانه ما» بازي کرد 16 ساله بود و حالا 34 سال دارد. او نقش دختر نوجواني را بازي مي کرد که بيشتر از سنش مي فهميد و دوست داشت در امور اجتماعي مشارکت داشته باشد. «سارا» نوجواني است که مي خواست فيلم سازي را تجربه کند، در يکي از قسمت ها هم دوربيني اجاره کرد تا فيلمي مستند از خانواده اش بسازد. فيلمي که در جشنواره فيلم هاي رودهن (شهر اطراف تهران) رتبه برتر را کسب کرد. زهرا اويسي دختر زهره صفوي بازيگر پيش کسوت است. برخي به اشتباه زهرا اويسي را دختر فتحعلي اويسي معرفي کرده اند ولي اين دو نفر هيچ نسبت خانوادگي با هم ندارند. بعد از سريال «خانه ما» در سريال جوان پسندانه «خط قرمز» بازي کرد. پس از «خط قرمز» به صورت پراکنده در چند تله فيلم جلوي دوربين رفت و به تدريج بازيگري را کنار گذاشت. بعد ها در رشته حقوق درس خواند و جذب حرفه وکالت شد. هم اکنون در اينستاگرام فعال است، گاهي عکس هايي از «خانه ما» و «خط قرمز» مي گذارد و زيرش مي نويسد: يادش بخير!
ماني نوري ( پويا ، پسر کوچک خانواده ) «پويا» پسربچه شيطاني بود که در سريال «خانه ما» آرامش اعضاي خانواده را برهم مي زد و رابطه خوبي با برادر بزرگش «نيما» داشت. در يکي از قسمت هاي سريال که عمه خانم براي جن گيري به خانه شان آمده بود، روي سرش پارچه سفيدي انداخت و در نقش روح ديگران را ترساند. ميان همه بازيگران سريال «خانه ما» او آينده کاري درخشان تري پيدا کرد. او چند سال پس از «خانه ما» در چند فيلم و سريال مطرح مثل «آخرين بازي» و «مرباي شيرين» بازي کرد. در 16 سالگي به اصرار خانواده اش براي ادامه تحصيل به کشور کانادا رفت و هم اکنون دانشجوي دکتراست. حالا با گذشت 17 سال از «خانه ما»، به مستند سازي علاقه مند است ولي سه سال پيش که براي استراحت به ايران آمده بود پيشنهاد مرضيه برو مند را پذيرفت و صداپيشگي شخصيت مشکي در «شهر موش ها 2» را برعهده گرفت. مرضيه برو مند همان کارگرداني است که با «قصه هاي تابه تا» پاي او را به سينما و تلويزيون باز کرد.
۱

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها