صلواتی: اهل ساخت فیلم توریستی نیستم

کد خبر: 975918

سالم صلواتی کارگردان فیلم، علی ثانی فر، هدایت هاشمی و گلاره عباسی بازیگران فیلم، شهرام مسلخی تهیه کننده و سایر عوامل فیلم سینمایی «پدران» در نشست خبری این فیلم حاضر شده و به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

صلواتی: اهل ساخت فیلم توریستی نیستم

خبرگزاری میزان: نشست خبری فیلم سینمایی «پدران» به کارگردانی «سالم صلواتی» با اجرای محمدرضا مقدسیان در پردیس سینمایی ملت موسوم به کاخ رسانه برگزار شد.

سالم صلواتی کارگردان فیلم، علی ثانی فر، هدایت هاشمی و گلاره عباسی بازیگران فیلم، شهرام مسلخی تهیه کننده و سایر عوامل فیلم سینمایی «پدران» در نشست خبری این فیلم حاضر شده و به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

مهدخت مولایی بازیگر فیلم سینمایی «پدران» گفت: خوشحالم که در ابتدا موضوع فیلم پدران به روز تلقی می شود، به نظر من فیلم پدران روایتی ساده و قابل از مشکلی قدیمی است، این فیلم کاملا برای تماشاچی قابل درک است.

شهرام مسلخی درباره دلیل حضور فیلم پدران در بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر گفت: خود من شخصا با افتخار در این پروژه حضور پیدا کردم، نمی خواهم بگویم فیلم ما معرکه است اما از ابتدا می دانستم که این فیلم جشنواره فیلم فجر اکرنان می شود.

وی در همین راستا ادامه داد: به نظر من این فیلم برای حال و هوای امروز ساخته شده است، تلاش ما گرفتن پول از مخاطب و بلیت فروشی نبوده است، سعی ما در فیلمنامه طرح مساله است، ما نمی خواستیم فیلم در سطح بماند. امیدوارم فیلم ما را دوست داشته باشید.

صلواتی درباره اسم فیلم پدران اضافه کرد: ما به واسطه پدران می خواهیم مشکلات پسران را ببینیم، این فیلم پنج سال پیش نوشته شد و کاش همان سالها اکران می شد، ما در این فیلم نشان می دهیم که به واسطه پدران می توانیم فرزندان را نگاه کنیم.

وی درباره زبان همدانی فیلم پدران گفت: من همه فیلم هایم را به زبان کردی ساخته ام، اما در این فیلم می خواستم اکران موفق تری داشته باشد و به همین خاطر زادبوم اثر را تغییر دادیم، البته این را بگویم من همواره با افتخار فیلم به زبان کردی خواهم ساخت.

صلواتی در همین رابطه افزود: ما تمام تلاشمان را کردیم که همدانی‌ها را انسان هایی شریف ارائه دهیم و این زادبوم را به وضوح در سینما به نمایش بگذاریم. ما تمام تلاشمان را به خرج دادم تا به بهترین نحو ممکن اثری را به درستی به زبان همدانی بسازیم. در مورد نشان دادن شهر همدان این را بگویم که اهل ساخت فیلم توریستی نیستم و تمام تلاشم را کردم که بهترین نوع از همدان را در راستای فیلم به نمایش بگذاریم.

وی در همین راستا ادامه داد: ما از همان ابتدا تکلیفمان با گیشه مشخص بود و به همین دلیل می دانستیم قرار نیست فیلم بفروش بسازیم، ما بیش از چهره بودن به این فکر می کردیم که فیلم خوب را با بازیگران خوب سینما، تئاتر و تلویزیون بسازیم. من نه در این فیلم و نه در هیچ فیلم دیگری نمی خواهم به هر بهایی دیده شوم و یا ادای دیده شدن در آورم.

علیرضا ثانی فر درباره حضورش در این فیلم و سه فیلم دیگر جشنواره فیلم فجر افزود: شاید شباهتی در نقش ها وجود داشته باشد اما لحن و حرکات نقش ها کاملا متوسط است، نمی دانم منظور از شباهت چیست اما در قبال بازی کاملا تمام توانم را در پدران و سایر فیلم هایم گذاشته ام.

وی در همین راستا ادامه داد: من احساس می کنم که بازیگرانی که در فیلم پدران بودند با توجه به بودجه کم پیش تولید قوی و خوبی نداشتیم، شاید خوب در نیامدن لهجه در فیلم به همین دلیل است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها