بازیگر زن معروف درگذشت +عکس

کد خبر: 989625

«شرلی نایت» هنرپیشه ماجراجو دارنده دو نامزدی اسکار در ۸۳ سالگی درگذشت.

بازیگر زن معروف درگذشت +عکس

خبرگزاری فارس: به نقل از هالیوود ریپورتر، «شرلی نایت» هنرپیشه برنده یک جایزه تئاتر «تونی» و سه جایزه «امی» در ۸۳ سالکی درگذشت. او دو بار نیز نامزد دریافت جایزه اسکار شد.

او دو نامزدی اسکار خود را برای بازی در فیلم های «تاریکی بالای پله ها» و «پرنده شیرین جوانی» کسب کرد.

خانم نایت سه شنبه در خانه دختر هنرپیشه اش «کِیتلین هاپکینز» در سن مارکوس تگزاس به دلایل طبیعی درگذشت.

او بخاطر استفاده جسورانه از فرصت های کاری اش از جمله بازی در فیلم هلندی در نقش زنی ولنگار که در متروی نیویورک با مردی سیاه پوست آشنا می شود... این فیلم در سال ۱۹۶۶ ساخته شد یا بازی در فیلم «مردم بارانی» در سال ۱۹۶۹ ساخته «فرانسیس فورد کاپولا» که فیلمنامه اش را برای او نوشته بود، خوش درخشید.

او در سال ۱۹۷۶ جایزه «تونی» که به اسکار تئاتر شهرت دارد را برای بازی در نقش یک زن الکلی در فیلم «کودکان کندی» به دست آورد.

اولین بازی شاخص او در سال ۱۹۶۰ در فیلم «تاریکی بالای پله ها» نوشته کانسان ویلیام و به کارگردانی «الیا کازان» بود. او برای بازی در این فیلم اولین نامزدی اسکار خود را به دست آورد.

او دومین نامزدی اسکار را در سال ۱۹۶۲ برای بازی در «پرنده شیرین جوانی» اثر ریچارد بروکس کسب کرد. او در این فیلم در نقش مقابل پُل نیومن ظاهر شد.

شرلی نایت بازی با مارلون براندو را نیز تجربه کرد. او در فیلم معروف «اتوبوسی به نام هوس» در نقش «بلانش دوبوآ» در کنار مارلون براندو ایفای نقش کرد.

او همچنین نمایش «اتوبوسی به نام هوس» را در تئاتر برادوی روی صحنه رفت و بازی تحسین برانگیزی از خود به اجرا گذاشت به نحوی که «تنسی ویلیامز» نویسنده نمایشنامه از او به عنوان یکی از استعدادهای کم نظیر یاد کرد و گفت: مردم در مورد استعداد صحبت می کنند اما هرکسی مقداری استعداد دارد. اما هستند کسانی که استعدادی باشکوه دارند و جسور هستند. شرلی نایت جسارتی شکفت انگیز دارد. او از استعدادش هرکجا که نیاز باشد استفاده می کند تا کارش را به نحو احسن انجام بدهد. او از به اشتراک گذاشتن آن با دیگران واهمه ای ندارد. من آدم های شجاع را دوست دارم. من آدم های جسور را دوست دارم و شرلی شجاع و جسور است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها