استقلال بر آرزوهای قلعه‌نویی خط قرمز کشید +جدول لیگ

کد خبر: 1012864

تیم فوتبال استقلال که در رقابت های لیگ برتر توانسته بود سپاهان را شکست دهد، این بار در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی حریف اصفهانی خود را شکست داد تا به نیمه نهایی صعود کند.

استقلال بر آرزوهای قلعه‌نویی خط قرمز کشید +جدول لیگ

خبرگزاری مهر: دیدار مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های فوتبال جام حذفی از ساعت ۲۰:۳۰ امروز دوشنبه بین تیم‌های استقلال و سپاهان در ورزشگاه آزادی آغاز شد که این بازی با پیروزی ۲ بر صفر استقلال به پایان رسید. وریا غفوری (۵۲ - پنالتی) و علی کریمی ۶۱ برای استقلال گل زدند.

دو تیم که در لیگ برتر هم دو بار به مصاف هم رفتند بودند با شناختی کامل گام در میدان گذاشتند و هر چند در نیمه اول موقعیت‌هایی روی دروازه‌ها خلق شد اما در مجموع دروازه‌ها خیلی تهدید نشد.

با این حال شاگردان فرهاد مجیدی در نیمه اول موقعیت‌های بیشتری نسبت به حریف خود داشتند و می‌توانستند در یکی - دو مورد دروازه پیام نیازمند را باز کنند اما موفق به این کار نشدند. یک بار در دقیقه ۱۱ علی کریمی با ضربه‌ای آرام تا آستانه باز کردن دروازه پیش رفت اما دروازه بان سپاهان با واکنشی دیدنی این توپ را مهار کرد.

در دقیقه ۱۶ این مهدی قایدی بود که صاحب یک موقعیت خوب شد اما او هم نتوانست دروازه تیم مهمان را باز کند.

در نیمه اول دو تیم خشونت را در برخی صحنه‌ها در دستور کار خود قرا رداده بودند که باعث دادن چند کارت زرد هم شد. در دقیقه ۴۱ کی روش روی بازیکن استقلال مرتکب خطا شد که علاوه بر گرفتن کارت زرد باعث توقف چند دقیقه‌ای بازی شد.

در حالی که داور پنج دقیقه وقت اضافه برای این بازی اعلام کرده بود، شایان مصلح که در دیدار گذشته دو تیم هم یک گل به خودی زد و یک پنالتی به استقلال داده بود، بازهم در این بازی روی مهدی قایدی مرتکب خطای پنالتی شد که این ضربه را وریا غفوری در دقیقه ۵۲ به گل برتری تبدیل کرد.

کادر فنی و بازیکنان سپاهان نسبت به این پنالتی اعتراض و اعتقاد داشتند که موعود بنیادی فر در این صحنه مرتکب اشتباه شده است.

در نیمه دوم که امیر قلعه نویی از کنار نیمکت اخراج شده بود، بازهم این استقلال بود که نمایش بهتر و هوشمندانه‌تری داشت و در دقیقه ۶۱ موفق شد روی فرار خوب علی کریمی برای دومین بار دروازه سپاهان را باز کند.

پس از این اتفاق امیر قلعه نویی دستور بازی مستقیم را به بازیکنانش داد و علی قربانی را هم به جای امید نورافکن وارد زمین کرد تا بتواند از قدرت سرزنی او استفاده کند با این حال تیم اصفهانی نتوانست موقعیت خطرناکی را روی دروازه میزبان تهرانی ایجاد کند.

فرهاد مجیدی که در لیگ برتر هم توانسته بود سپاهان را شکست دهد، این بار این تیم را با حضور قلعه نویی شکست داد تا به مرحله نیمه نهایی جام حذفی برود و در انتظار قرعه کشی این مرحله باشد که از بین تیم‌های نفت مسجدسلیمان، تراکتور و پرسپولیس کدام یک حریف آبی پوشان خواهد شد.

پیروزی پیکان و گل گهر در انتهای جدول/ توقف فولاد و تراکتور

هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال با کسب دو پیروزی ارزشمند برای تیم های انتهای جدول همراه بود. تراکتور و فولاد هم در کورس کسب سهمیه آسیا دو امتیاز از دست دادند.

در روز پایانی از هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال ایران امروز دوشنبه چهار بازی به صورت همزمان از ساعت ۲۰:۳۰ آغاز شد. در یکی از این مسابقات تیم فولاد خوزستان برابر سایپا به تساوی بدون گل رسید.

گل گهر سیرجان در حالی که از تیم نفت مسجد سلیمان عقب بود، در نهایت موفق شد با درخشش بهنام برزای، باخت را با پیروزی ۳ بر ۲ عوض کند.

تیم تراکتور هم در شب انتقال ساکت الهامی سرمربی این تیم به بیمارستان به خاطر حمله عصبی، برابر تیم قعرنشین شاهین شهرداری با نتیجه تساوی بدون گل متوقف شد تا امیدهای شاهین برای بقا در لیگ همچنان زنده بماند.

تیم پیکان هم همانند گل گهر دست به کار بزرگی زد و توانست با یک گل تیم صنعت نفت را شکست بدهد تا یک پله از قعر جدول جدا شود.

* فولاد خوزستان صفر - سایپا تهران صفر

* شاهین شهرداری بوشهر صفر - تراکتور تبریز صفر

* پیکان تهران یک- صنعت نفت آبادان صفر گل: جلال الدین علی محمدی(۵۱) برای پیکان

* نفت مسجد سلیمان ۲ - گل گهر سیرجان ۳ گل‌ها: رضا محمودآبادی (۲)، بهنام برزای (۶۴ و ۸۰) برای گل گهر و حامد نورمحمدی (۱۵) و حسین ابراهیمی (۲۷) برای نفت

در دیگر بازی امروز تیم ماشین سازی تبریز برابر تیم پارس جنوبی به نتیجه تساوی یک - یک رسیده بود.

روز پنجشنبه گذشته و در همین چارچوب استقلال با شهرخودرو به تساوی ۲ - ۲ رسیده بود، سپاهان و پرسپولیس هم به ترتیب با یک گل مغلوب نساجی و ذوب آهن شده بودند.

استقلال بر آرزوهای قلعه‌نویی خط قرمز کشید

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها