پشت پرده اخراج کی روش از کلمبیا

کد خبر: 1036779
پشت پرده اخراج کی روش از کلمبیا

گروه ورزشی فردا: این اولین بار نیست که کارلوس کی روش به دلیل کسب نتایج ضعیف از سمت سرمربیگری یک تیم اخراج می‌شود؛ او در سال ۲۰۰۴ یکی از بدترین نتایج تاریخ باشگاه رئال مادرید را کسب کرد تا سران باشگاه پرطرفدار اسپانیایی این مربی پرتغالی را اخراج کنند و حالا او بعد از ۱۸ سال مربیگری در تیم‌های مختلف باز هم به نقطه سیاهی رسیده و کسب نتایج ضعیف با کلمبیا باعث شده تا مسئولان فدراسیون فوتبال این کشور او را از سمت خود برکنار کنند. اخراج از رئال یکی از نقاط تاریک مربیگری کی روش به زمانی برمی گردد که او با عنوان بزرگی، چون دستیاری فرگوسن موفق شد خود را به نیمکت رئال مادرید اسپانیا برساند و نفر اول کادر فنی این تیم شود، اما سیاه‌ترین نقطه کارنامه مادریدی کی‌روش به ۵ بازی آخر فصل ۲۰۰۴_۲۰۰۳ رئال بر‌می‌گردد. جایی که او هر ۵ بازی آخر را باخت و با‌۷۰ امتیاز چهارم شد. به این‌معنا اگر از ۱۵ امتیاز ممکن ۵ بازی آخر فصل لالیگای ۲۰۰۴ -۲۰۰۳ تیم کی‌روش ۸ امتیاز می‌گرفت، رئال قهرمان لالیگا می‌شد، اما او صفر امتیاز گرفت تا پایین‌تر از والنسیا و بارسلونا و دپورتیو لاکرونیا چهارم شود. او از رئال اخراج شد تا نقطه‌ای ضعیف در کارنامه مربیگری اش ثبت شود. اختلاف با هواداران کلمبیایی کی روش بعد از پایان همکاری اش با فوتبال ایران که البته دوران پر فراز و نشیب هم بود راهی کلمبیا شد تا هدایت تیم ملی این کشور را بر عهده بگیرد، اما هرگز نتوانست رابطه خوبی با هواداران فوتبال در این کشور برقرار کند. درست مثل سال آخر مربیگری اش در فوتبال ایران که عملا با بیانیه‌ها و پرخاشگری اش نسبت به برانکو سرمربی وقت پرسپولیس خود را مقابل هواداران پرسپولیس قرار داد و نیمی از هواداران فوتبال در ایران را علیه خودش کرد. او یک سال پیش در کلمبیا شرایط مشابهی را تجربه کرد تا طعم اعتراض شدید هواداران تیم ملی کلمبیا را بچشد؛ جایی که هنوز ۲۰ دقیقه از دیدار الجزایر و کلمبیا نگذشته بود که الجزایری‌ها کار شاگردان کی‌روش را تمام کردند و هواداران کلمبیا تا پایان مسابقه صبر کردند و وقتی سنگین‌ترین شکست کلمبیا از سال ۲۰۱۶ قطعی شد، با هشتگ «#fueraqueiroz» (کی‌روش باید اخراج شود)، خواهان برکناری سرمربی پرتغالی شدند. عملکرد شاگردان کی‌روش در این مسابقه، مورد انتقاد شدید رسانه‌های کلمبیایی قرار گرفت. کلمبیایی‌ها نمایش تیمشان مقابل الجزایر را افتضاح می‌دانستند و مقصر اول هم کی‌روش بود. بعضی از هواداران کلمبیا با گذاشتن عکس‌هایی از پکرمن به سرمربی سابق تیم ملی این کشور ادای احترام کردند و جدایی پروفسور پکرمن را به سیاست اشتباه فدراسیون مربوط دانستند. همه این اعتراضات و هشتگ کی روش باید اخراج شود، در حالی علیه سرمربی پرتغالی راه افتاده که او در سه دیدار قبل از آن برزیل را با نتیجه ۲-۲ متوقف کرده بود و برابر شیلی و ونزوئلا هم با وجود تساوی نمایش برتری ارائه کرده بود.

بازیکن سالاری در کلمبیا؟ یکی از کار‌های بزرگ کی روش در فوتبال ایران مبارزه با جریان بازیکن سالاری بود و در این راه موفق هم شد، اما به نظر می‌رسد در کلمبیا نتوانست با این جریان برخورد کند و در نهایت مغلوب ستاره یاغی فوتبال کلمبیا شد. ورزش سه نوشته است: بر هیچ کسی پوشیده نیست که کارلوس کی‌روش اخیرا کنترل رختکن تیم ملی کلمبیا را از دست داده بود و در واقع همه چیز می‌تواند از اختلاف ایجاد شده بین این مرد پرتغالی و ستاره محبوب کلمبیایی‌ها یعنی خامس رودریگز آغاز شده باشد.

کی روش این هفته از هدایت تیم ملی کلمبیا برکنار شد، اما نقطه عطف اختلاف بین او و خامس به نوامبر سال گذشته و دیدار دوستانه این کشور با پرو و اکوادور باز می‌گشت. خامس برای مسابقات فوق‌الذکر نتوانست به اردوی تیم ملی کلمبیا ملحق شود و کی روش نیز تصمیم گرفت برای دوئل دوستانه برابر اکوادور شماره ۱۰ را به استیون آلزاته، هافبک برایتون بدهد. مارکا در این باره در گزارشی آورده است: همانطور که خاویر هرناندز بونت روزنامه نگار فاش کرده این سرآغاز ایجاد اختلاف بین ستاره کلمبیایی و کارلوس کی‌روش بوده است که نهایتاً در ادامه به از دست رفتن کنترل رختکن برای سرمربی پرتغالی منجر شده است.

بونت در این باره می‌گوید: " منابع مختلف اطمینان دادند که بعد از تقدیم شماره ۱۰ توسط کی‌روش به آلزاته، رابطه خوب بین خامس و او از بین رفته است. البته من نمی‌دانم که آیا این راه برای جدایی کی روش از کلمبیا هموار کرده است یا خیر. "

از طرف دیگر یک واقعیت دیگر وجود دارد و آن این است که طی دو بازی گذشته کلمبیا در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی هیچ ارتباطی بین کارلوس کی روش و خامس رودریگز شکل نگرفته است. در واقع به نظر می‌رسید که اخیراً رابطه بین این دو طرف به سردترین حالت ممکن رسیده بود و حالا شاید می‌توان از این موضوع به به عنوان یک دلیل مهم در برکناری کی‌روش از هدایت کلمبیا نام برد.

خداحافظی احساسی کی روش! کی روش پس از اخراج از کلمبیا واکنشی متفاوت با آنچه که در ایران از خود نشان داد بروز داده و با احترام از مسئولان فدراسیون فوتبال کلمبیا نام برده است.

کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال کلمبیا با انتشار متنی در صفحه اینستاگرامش، به طور رسمی جدایی خود از تیم ملی کلمبیا را اعلام کرده است.

کی روش نوشته است: "برای تیم عزیز؛ لحظه خداحافظی اصلا آسان نیست. این فقط برای این است که ما با افتخار تمام سپاس فراوان خود را ابراز کنیم. برای فرصت و افتخاری که فدراسیون فوتبال کلمبیا و رئیس آن برای خدمت به تیم ملی کلمبیا به من داده اند. به خاطر اعتماد، وفاداری و امتیاز کار کردن و هدایت افرادی با چنین استعداد و فداکاری؛ از بازیکنان گرفته تا کل بدنه فنی که به خاطر همه تلاش‌ها و فداکاری‌ها به منظور رسیدن به بهترین هدف‌ها به آن‌ها ادای احترام می‌کنم. این همچنین بدان معناست که بگویم در فروتنی کامل اینجا را ترک می‌کنم. با اطمینان از اینکه کار من میراث فنی مثبتی در اینجا به جای گذاشته است و نهایتاً به موقعیتی ختم خواهد شد که همه هواداران کلمبیا آرزویش را دارند و شایسته آن هستند. پیش به سوی آینده. " اخراج کی روش از کلمبیا اگر چه پایان راه این مربی پرتغالی نیست، اما به طور حتم از اقتدارش کم می‌کند. به نظر می‌رسد کی روش به دلیل نتایج ضعیفش از کلمبیا اخراج شده، اما چه کسی است که نداند وقتی یک مربی نتیجه نمی‌گیرد به راحتی می‌توان او را به گوشه رینگ برد؛ تا مرز اخراج. حتی بدون در نظر گرفتن سیاست‌های درستش.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها