درخشان: پرسپولیس و اولسان برای قهرمانی شانس برابر دارند/ کسی که الان به پرسپولیس زخم زبان می‌زند ایرانی نیست

کد خبر: 1039039

حمید درخشان معتقد است پرسپولیس با شایستگی تمام به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیده است و باید مورد حمایت همه ایرانی‌ها قرار بگیرد.

درخشان: پرسپولیس و اولسان برای قهرمانی شانس برابر دارند/ کسی که الان به پرسپولیس زخم زبان می‌زند ایرانی نیست

گروه ورزشی فردا: پیشکسوت باشگاه پرسپولیس درباره شرایط تیم گل محمدی در آستانه فینال لیگ قهرمانان آسیا به سایت فردا می‌گوید: فکر می‌کنم یحیی گل محمدی تیم خوبی را مهیای این فینال بزرگ کرده. او بازیکنان را صاحب انگیزه کرده و معتقدم تک تک اعضای پرسپولیس با همه وجود می‌خواهند جام قهرمانی آسیا را به تهران بیاورند و باعث افتخار میلیون‌ها ایرانی شوند. هر چند بازی سختی در پیش است، اما همه ما امیدواریم نتیجه این فینال به نفع پرسپولیس نماینده شایسته فوتبال ایران رقم بخورد.

وی ادامه می‌دهد: حریف پرسپولیس در فینال اولسان هیوندای است. تیمی مقتدر از کره جنوبی که در شرق آسیا رقبای سرسختی را شکست داده تا به فینال رسیده، اما فراموش نکنیم که پرسپولیس در غرب آسیا دقیقا همین کار را کرد و نشان داد که با انگیزه و غیرت می‌تواند هر تیمی را شکست دهد. تیم‌های در غرب آسیا مقابل پرسپولیس قرار گرفتند که نیازی نیست درباره تمکن مالی شان حرف بزنیم. تا دندان مسلح بودند، اما پرسپولیس با انگیزه و تعصب کار کرد و خودش را بالا کشید. حالا هم بعید می‌دانم این پرسپولیس به راحتی از کسب جام قهرمانی بگذرد. این پرسپولیس می‌تواند و من به شخصه خیلی امیدوارم که بچه‌های با غیرت ایرانی دل همه ما را شاد کنند.

درخشان با انتقاد از بعضی اظهارنظر‌ها درباره پرسپولیس و مطرح کردن شائبه حمایت‌های غیرورزشی از این تیم تاکید می‌کند: به خدا زشت است که به عنوان یک ایرانی در موقعیتی که پرسپولیس با شایستگی خودش را به فینال آسیا رسانده چشم‌های مان را می‌بندیم و دهان مان را باز می‌کنیم و هر چه می‌خواهیم می‌گوییم. پرسپولیس حالا نماینده یک ملت است. همه ما به این افتخار بزرگ نیاز داریم که دوباره در آسیا سرمان را بالا بگیریم. از بعضی آدم‌ها که به بهانه تعصبات رنگی به النصری‌ها اطلاعات غلط دادند تا مثلا پرسپولیس را تخریب کنند واقعا بیزارم. این آدم‌ها اصلا ایرانی نیستند. خائن هستند و نباید در ایران زندگی کنند باید بروند به جایی که به آن تعلق دارند. چون نه در فرهنگ ما و در تمدن چند هزار ساله ما وطن فروشی جایی ندارد. الان هم یک عده‌ای هستند که با کنایه و متلک پراکنی سعی می‌کنند ارزش کار پرسپولیس را پایین بیاورند. کسی که الان به این تیم زخم بزند ایرانی نیست. نه. این حرف‌ها نیست. پرسپولیس اگر نایب قهرمان آسیا هم شود همه ما باید تمام قد برایش بایستیم و دست بزنیم. کاری که هواداران ما در فینال قبلی نشان دادند و برای تیم ژاپنی در تهران ایستادند و دست زدند. این یعنی بزرگ منشی. این یعنی فرهنگ اصیل ایرانی.

مربی اسبق پرسپولیس با اشاره به شانس برابر هر دو تیم برای کسب قهرمانی آسیا خاطرنشان می‌کند: اصلا قبول ندارم که گفته می‌شود شانس حریف پرسپولیس بیشتر است. همان طور که آن‌ها شایسته بودند پرسپولیس هم تیم شایسته‌ای بوده که به فینال رسیده و به نظرم هر دو تیم ۵۰ درصد شانس قهرمانی دارند. مهم این است که چطور بازی را پیش ببرند.

درخشان ادامه می‌دهد: اگر بخواهیم کاملا بسته بازی کنیم آن قدر تحت فشار قرار می‌گیریم که بالاخره تسلیم می‌شویم. باید با برنامه باشیم. فکورانه کار کنیم. نقاط ضعف و نقاط قوت حریف را خیلی خوب شناسایی کنیم و بتوانیم بازی را به چند بخش تقسیم کنیم. به نظرم کادر فنی پرسپولیس می‌داند که این بازی را چطور ببرد، اما تاکید می‌کنم که ما باید برای وقت‌های تلف شده و ضربات پنالتی هم کاملا آماده باشیم.

کاپیتان و مربی اسبق پرسپولیس با اشاره به کری خوانی هواداران استقلال و پرسپولیس می‌گوید: من به کری خوانی عده‌ای که همیشه دوست دارند درباره پرسپولیس و استقلال با هم کل کل کنند کاری ندارم، اما یک نکته را فراموش نکنیم. این پرسپولیس حالا پایش را از فوتبال ایران فراتر گذاشته پس ما هم باید فراتر از تعصبات رنگی به این تیم نگاه کنیم. اگر استقلال دو ستاره روی پیراهنش دارد باعث افتخار همه ایرانی‌ها است. ممکن است در دوره‌های بعدی استقلال یا سپاهان یا تراکتورسازی نماینده فوتبال ایران در فینال آسیا باشد آن وقت همه ما پرسپولیسی‌ها وظیفه داریم به آن‌ها احترام بگذاریم؛ بنابراین الان وقت کری خوانی‌های بچه گانه نیست. باید مثل یک ایرانی با غیرت حامی پرسپولیس باشیم و در کنار هم افتخار آفرینی این تیم را جشن بگیریم. این فرهنگ باید میان همه ما به وجود بیاید که وقتی پای مصلحت ایران در میان است همه ما تعصبات رنگی مان را فراموش کنیم.

درخشان در پایان می‌گوید: به طور حتم اثرات و فواید قهرمانی پرسپولیس نصیب کل فوتبال ما خواهد شد. ما می‌توانیم از کنفدراسیون فوتبال آسیا امتیاز بگیریم. می‌توانیم در آسیا حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشیم و مهم‌تر از همه این‌ها می‌توانیم به عنوان یک ایرانی با افتخار سرمان را بالا بگیریم و بگوییم با تیمی که یک صدم رقبایش در آسیا هزینه نکرده بود همه را شکست دادیم و قهرمان شدیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها