برخورد منفعلانه فدراسیون فوتبال با جنجال‌ها/دامنه رفتارهای غیرورزشی در لیگ برتر گسترده تر می شود؟

کد خبر: 1046243
برخورد منفعلانه فدراسیون فوتبال با جنجال‌ها/دامنه رفتارهای غیرورزشی در لیگ برتر گسترده تر می شود؟

گروه ورزشی فردا: پرسپولیس روز گذشته موفق شد در دیداری حساس برابر فولاد خوزستان به سه امتیاز بسیار مهم دست پیدا کند. تیم یحیی گل محمدی بعد از شکست در فینال لیگ قهرمانان آسیا به یک برد نیاز داشت تا بتواند در لیگ برتر خود را باز هم به عنوان یک مدعی معرفی کند، اما بازیکنان این تیم شرایط روحی مناسبی نداشتند و حتی در دربی نیز بازی برده را با تساوی عوض کردند تا بازی شان برابر فولاد خوزستان بیش از هر زمان دیگری اهمیت پیدا کند. پرسپولیسی‌ها و در راس کادر فنی این تیم یحیی گل محمدی به خوبی می‌دانستند که در صورت برنده نشدن در بازی برابر فولاد ممکن است چه حاشیه‌هایی به درون اردوی شان راه پیدا کند؛ بنابراین پرسپولیس در این بازی هم سعی کرد یک بازی تمام هجومی را در دستور کار قرار دهد. آن‌ها توسط مهدی عبدی به گل رسیدند، اما در ادامه داور این دیدار در صحنه‌ای که توپ هرگز با دست مدافع پرسپولیس برخورد نداشت اعلام پنالتی کرد. پنالتی که زاهدی فر علیه پرسپولیس گرفت در واقع آغاز بحران و جنجال در این دیدار بود. کنعانی زادگان که باور نمی‌کرد داور آن صحنه را پنالتی دیده باشد فریاد می‌زد و با صدای بلند قسم می‌خورد که توپ اصلا به دستش برخورد نکرده. او در نشان دادن ناراحتی اش از تصمیم داور آن قدر رفتار‌های عجیب و غریب از خود نشان داد و به نوعی خودزنی می‌کرد که کریم باقری مرد با اخلاق و با سابقه پرسپولیسی‌ها مجبور شد با شوک فیزیکی او را آرام کند. شوکی که خود کنعانی زادگان درباره اش گفته: تودهنی آقا کریم خیلی به موقع بود!

اما این همه جنجال‌ها نبود. مهدی هاشمی نسب که دستیار جواد نکونام در فولاد خوزستان است با حمید مطهری مربی پرسپولیس وارد درگیری شد. دخالت هاشمی نسب در درگیری‌هایی که بین اعضای کادر فنی دو تیم رخ داد کافی بود تا بازی کاملا از جریان خود خارج شود و جنجال و درگیری و حاشیه بر متن غلبه کند. اگر چه پرسپولیس توسط نوراللهی موفق شد گل دوم و پیروزی بخش این بازی را به ثمر برساند، اما میلیون‌ها بیننده تلویزیونی دیروز شاهد رفتار‌های زشت دو تیم لیگ برتری بودند؛ اعضایی که حالا خیلی‌ها می‌دانند قرارداد‌های شان میلیاردی است، اما دریغ از ذره‌ای خویشتن داری و اخلاق مداری.

جو فرهنگی لیگ برتر به لطف بی تدبیری و عدم کفایت مسئولان فدراسیون فوتبال حالا به نقطه‌ای رسیده که مردم در بازی‌های حساس دیگر شاهد فوتبال نیستند. شاهد درگیری به سبک و سیاق درگیری‌های خیابانی اند. لیگ برتر از هر گونه اخلاق مداری فاصله گرفته و این تنها بخشی از دستاورد‌های فدراسیون ۵ ستاره‌ای است که مهدی تاج آن را برای مدیران بعدی خود به یادگار گذاشت؛ مدیرانی که اتفاقا طرز فکری نزدیک به تاج دارند و تا کنون برابر هیچ یک از این بداخلاقی‌ها و جنجال‌ها که مردم را بیش از هر زمان دیگر از فوتبال دلسرد کرده است، مواضع قاطعانه‌ای نگرفته اند.

امروز فاجعه است که یک مربی لیگ برتری با افتخار می‌گوید ما آدم بد این داستان هستیم و به راه خودمان ادامه می‌دهیم! امروز باید فاتحه فوتبال حرفه‌ای را بخوانیم وقتی همبازی‌های قدیمی در تیم ملی با زشت‌ترین الفاظ به استقبال یکدیگر می‌روند و مدام به فاش گویی درباره روحیات شخصی یکدیگر مشغول هستند. اگر این اتفاق در یکی از لیگ‌های مطرح و حرفه‌ای دنیا رخ می‌داد چه جریمه‌ها و محرومیت‌هایی در انتظار خاطیان بود؟ اما اینجا در حالی که مردم به شدت از رفتار‌های غیرورزشی در بازی‌های لیگ برتر فوتبال دلخور و عصبانی هستند مسئولان فدراسیون فوتبال تمام فکر و ذهن شان تحکیم و تقویت لابی‌ها برای انتخابات دهم اسفندماه است؛ جایی که همین روسای ۵ ستاره همچنان امید دارند که بار دیگر سکان هدایت فوتبال را به دست بگیرند؛ بنابراین از این فدراسیون و مدیرانش نباید توقع داشته باشیم که در مورد بروز جنجال‌ها و رفتار‌های غیر ورزشی در بازی‌های لیگ برتر حساسیت خاصی به خرج دهند. آن‌ها همچنان نقش منفعلانه خود را ایفا می‌کنند و لیگ برتر نیز هر هفته به سبک و سیاقی جدید، مردم را با جنجال‌های خود غافلگیر خواهد کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها