هیات مدیره ضعیف چگونه بحران استقلال را حل خواهد کرد؟

قهر فکری بعد از سقوط از صدر!

کد خبر: 1050998

محمود فکری سرمربی آبی پوشان هر چند توانسته در پایان نیم فصل این تیم را در بین سه تیم بالای جدول حفظ کند اما در مدیریت داخل تیم مشکلاتی داشته و از نظر فنی هم نتوانسته استقلال را به گونه‌ای آماده کند که نظر مثبت هواداران و کارشناسان را با خود همراه داشته باشد.

قهر فکری بعد از سقوط از صدر!

سرویس ورزشی فردا: تیمی که با آمدن محمود فکری بسیاری از هواداران استقلال را به کسب موفقیت در فصل جدید فوتبال امیدوار کرده بود حالا جز حاشیه و جنجال نتیجه دیگری به دست نیاورده است. تنها چیزی که باعث می شد سرمربی این تیم مخالف خوانی ها علیه خود و کادر فنی اش را مغرضانه بخواند، صدرنشینی استقلال در هفته های گذشته بود. محمود فکری حالا مهم ترین دستاویز خود برای فرار از انتقادها را از دست رفته می بیند. با این حال فقط او می تواند همچنان خود را در موضع طلبکار قرار دهد و طوری وانمود کند که او در وضعیت بحرانی استقلال بی تقصیر است.

 

نتایج هفته‌های اخیر تیم فوتبال استقلال با حجم قابل توجهی از انتقاد کارشناسان، هواداران و جمعی از پیشکسوتان این باشگاه همراه بوده است. آبی پوشان دیروز و در آخرین دیدار از نیم فصل نخست برابر سپاهان تن به شکست ۲ بر صفر دادند تا صدر جدول را هم از دست بدهند که این نتیجه منجر به واکنش‌های تندی علیه کادر فنی شد و فضای این باشگاه را ملتهب کرد. در همین خصوص هیات مدیره استقلال امروز با قید فوریت نشستی را تشکیل خواهد داد تا در خصوص وضعیت کنونی تیم و ایجاد آرامش، تصمیم‌گیری کند. شنیده می‌شود خروجی این نشست هیات مدیره بسیار مهم است و هر تصمیمی ممکن است در این نشست اتخاذ گردد. این در حالی است که استقلال با وجود قرار داشتن در صدر جدول تا قبل از دیدار برابر سپاهان، نمایش قابل قبولی نداشت و هر چند موقعیت مطلوبی در جدول داشت اما از نظر فنی و ارائه فوتبال زیبا نتوانسته بود از هواداران و کارشناسان نظر مثبت بگیرد. در این مورد گفته می‌شود ممکن است اعضای هیات مدیره بخواهند با یک شوک وضعیت تیم را بهتر کنند که هنوز مشخص نیست این شوک جریمه مالی خواهد بود یا اینکه تغییراتی در کادر فنی ایجاد خواهد شد.

محمود فکری سرمربی آبی پوشان هر چند توانسته در پایان نیم فصل این تیم را در بین سه تیم بالای جدول حفظ کند اما در مدیریت داخل تیم مشکلاتی داشته و از نظر فنی هم نتوانسته استقلال را به گونه‌ای آماده کند که نظر مثبت هواداران و کارشناسان را با خود همراه داشته باشد.

فکری در بحرانی ترین وضعیت ممکن!

در پی شکست تیم فوتبال استقلال مقابل سپاهان و از دست رفتن صدر جدول، محمود فکری از شب گذشته تاکنون آماج انتقادات هواداران و برخی از پیشکسوتان استقلال قرار گرفته است و زمزمه‌هایی هم در خصوص جدایی وی از جمع آبی پوشان به گوش می‌رسد.

فکری که شب گذشته در اقدامی عجیب نشست خبری پس از بازی مقابل سپاهان را در واکنش به سئوال یک خبرنگار ترک کرد، امروز نیز در اقدامی عجیب‌تر صفحه رسمی باشگاه استقلال در اینستاگرام و کلیه بازیکنان این تیم را آنفالو کرده است. اقدامی نه چندان حرفه ای که به نظر می رسد نوعی فرافکنی از سوی سرمربی استقلال است.

جالب اینکه در گذشته نیز یک بار فرهاد مجیدی در آخرین روزهای حضورش روی نیمکت استقلال صفحه بازیکنان این تیم را آنفالو کرده بود. حالا فکری نیز جا پای فرهاد مجید گذاشته است.

عده ای از پیشکسوتان باشگاه استقلال در مصاحبه هایی تاکید کرده اند که استقلال با محمود فکری بعید است که به عنوان قهرمانی در لیگ برتر دست پیدا کند. مخالفان فکری معتقدند او بیش از آنکه برخی هواداران فکر می کردند برای استقلال مربی جوان و کم تجربه ای بوده است و مدیران باشگاه برای برون رفت از بحران کنونی این تیم می بایست تغییراتی را در کادر فنی استقلال ایجاد کنند. همچنین منتقدان محمود فکری تاکید می کنند که او در شرایطی که خود مربی با تجربه ای محسوب نمی شود از نفراتی نیز در کادر فنی استقلال بهره می برد که نمی توانند در مسائل فنی گره گشا باشند. آنها معتقدند کسی که کادر فنی را اداره می‌کند، باید فردی را در کنار خود داشته باشد که تیم‌ها را به خوبی آنالیز کند. اما در کنار محمود فکری، افراد با رزومه‌ای وجود ندارند.

به نظر می رسد هر چه بیشتر از لیگ برتر می گذرد مدیران این باشگاه نیز بیشتر به این نتیجه می رسند که فکری مربی شش دانگی نیست. هیچ مربی‌ای شش دانگی نیست.

از سویی دیگر استقلال این روزها با مشکلات مالی زیادی روبرو است که این موضوع هم باعث شده تا تیم استقلال به هیچ وجه با آرامش در لیگ برتر ظاهر نشود. مشکلات مالی باشگاه استقلال یکی از موضوعاتی است که طی روزهای گذشته همواره مورد توجه بوده و گلایه های بازیکنان این تیم را به همراه داشته است. شاید به همین دلیل اعضای هیات مدیره باشگاه در تلاش هستند تا هرچه سریع تر این مشکلات را به کمترین حد برسانند. اتفاقی که با توجه به ترکیب مدیریتی در هیات مدیره این باشگاه بعید است به واقعیت تبدیل شود. چه اعضای هیات مدیره این باشگاه نشان داده اند که از حل کوچکترین مشکل موجود در استقلال نیز عاجزند و تا کنون نتوانسته اند شرایطی را در تیم فراهم کنند که تیم استقلال فقط روی مسائل فنی تمرکز داشته باشد.

موضوع پرداختی به بازیکنان از یک طرف و مساله بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی به خاطر بدهی 137 هزار دلاری به نیکولای بودوروف از سوی دیگر سبب شده تا مدیران باشگاه برای تامین پول اقدام کنند اما اینکه با تکیه بر کدام منبع مالی قرار است مشکلات استقلال را حل کنند موضوعی است غیر شفاف.

با این حال مساله مهم تامین منابع مالی در اسرع وقت است. کادرفنی و بازیکنان استقلال در انتظار تزریق پول به اعضای تیم هستند و باید دید هیات مدیره چه تصمیمی برای این موضوع خواهد گرفت.

قهر کودکانه!

اما آنچه که طی 24 ساعت اخیر باعث شده تا هواداران استقلال نسبت به ادامه کار تیم شان تحت نظر محمود فکری دچار دلسردی شوند واکنشی است که سرمربی استقلال دیروز در نشست خبری از خود نشان داد. استقلال در یکی از حساس ترین مصاف های خود و در  آخرین بازی نیم فصل لیگ برتر در برابر سپاهان اصفهان بازی را با نتیجه 2-0 واگذار کرد تا جای خودش را در صدر جدول با این تیم عوض کند . اما حاشیه قابل توجه این بازی ترک کنفرانس خبری توسط محمود فکری پس از پایان بازی بود که در واکنش به سوال خبرنگار راجع به عدم ثبات سیستم و تغییر مدام چینش بازیکنان بود . این اولین باری نبود که محمود فکری سرمربی استقلال در برابر انتقادات واکنش تندی نشان می‌داد.

انتقادات بسیاری این روزها به تیم محمود فکری وارد است اعم از بی برنامگی، نداشتن تاکتیک خاص، سردرگمی بازیکنان در زمین، اتکا به توانایی و مهارت چند بازیکن خاص، تغییر بازی به بازی ترکیب و چینش بازیکنان و ... . بسیاری از اهالی فوتبال از ابتدای شروع محمود فکری ، پایان خوشی با تیم استقلال نمی‌دیدند که البته دلیلشان کمبود تجربه کافی فکری در قامت سرمربی گری بود آن هم برای تیم بزرگی مثل استقلال . حتی با وجود نتیجه گیری و تداوم صدر نشینی در مدت شش هفته متوالی باز هم به سبک بازی تیم و تعویض ها انتقاداتی وارد بود و بخشی از هواداران استقلال با وجود صدرنشینی از عملکرد تیم استقلال ناراضی بودند که دلیل آنها مسلما مقایسه آمار و ارقام عملکرد استراماچونی و فرهاد مجیدی مربیان اسبق استقلال و همچنین تفاوت شایع در کیفیت وسبک بازی این تیم ها بود . از نظر علاقمندان استقلال تیم های دوره ی استرا و فرهاد با برنامه‌تر وهجومی تر بودند .

با این حال فکری در برابر تمامی انتقادات ، همیشه از نتیجه گیری و جایگاه تیم در جدول لیگ به عنوان سپر استفاده میکرد و گاها واکنش های تند و منفی از خود نشان می داد.فکری تمامی انتقادات را گونه ای از توطئه های هدفدار برای تیمش قلمداد میکرد و آنها  را مانع از اتحاد و همدلی هواداران می‌دانست ، جالب اینکه این طرز تفکر در لایه های مدیریتی استقلال هم در جریان بود و  چیزی که به صراحت در مصاحبه های مدیران می‌توان فهمید این است که افکار مشابه این  پرورش یافته و حالا مثل یک ویروس در کل تیم پخش شده‌است والبته کادر فنی و استقلال را یک گام از شناسایی و اصلاح مشکلات فنی تیم دورتر می کند.

اما چیزی که اکنون در تیم استقلال به وضوح مشخص است عدم یکپارچگی بین بازیکنان، کادر فنی و مدیران این تیم است که البته مدیران نقش پر رنگ تری در این مشکلات دارند .آنها در کنترل حواشی و فراهم آوردن امکانات مناسب کارنامه ضعیفی دارند و استقلال با حواشی و مسائل  زیادی دست و پنجه نرم کرده و همین مسئله گارد مربی را مقابل بازیکنان پایین می‌آورد.

باید دید هیات مدیره باشگاه استقلال چه واکنشی به وضعیت بحرانی این تیم نشان خواهد داد؟ آیا فکری برکنار می شود یا مدیرانی که نشان داده اند ابدا مدیر خوب و مناسبی در شرایط بحرانی نیستند، باز فرصت دیگری را در اختیار فکری قرار خواهند داد؟

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها