دخالت نکردن دولت در انتخابات فدراسیون فوتبال؟

بهتاش فریبا: حتی یک درصد هم باور نمی کنم!

کد خبر: 1051216

بهتاش فریبا در خصوص دخالت نکردن دولت در انتخابات فدراسیون فوتبال خوشبین نیست. او می گوید حتی یک درصد هم فکر نکنید که وزارت ورزش خود را از اعمال نفوذ در این انتخابات کنار می کشد.

بهتاش فریبا: حتی یک درصد هم باور نمی کنم!

سرویس ورزشی فردا: بهتاش فریبا درباره انتخابات فدراسیون فوتبال به سایت فردا می گوید: موضوعی که من به عنوان یکی از اهالی فوتبال در مورد آن حساسیت دارم این است که اعضای مجمع فدراسیون فوتبال باید یک بار برای همیشه فردی را به عنوان رییس فدراسیون فوتبال انتخاب کنند که جدا از پاکدستی و دیگر ویژگی هایی که همه ما به خوبی می دانیم فردی باشد که اتفاقا رویه معمول در مدیریت فدراسیون فوتبال را تغییر دهد. یعنی یک تحول اساسی در فوتبال ایجاد کند. این کار هم میسر نیست مگر اینکه رییس فدراسیون فوتبال ابزارهای لازم را در اختیار داشته باشد که مهم ترین ابزار ممکن هماهنگی دولت با رییس فوتبال است.

وی ادامه می دهد: اگر فردی رییس فدراسیون فوتبال شود و اتفاقا اندیشه های تازه ای برای تحول فوتبال ایران داشته باشد اما این فرد مورد حمایت دولت قرار نگیرد فوتبال ما به جایی نخواهد رسید.

این مربی فوتبال یادآور می شود: اعضای مجمع فدراسیون فوتبال باید فرد مناسبی را برای فوتبال انتخاب کنند. من به عنوان یک فوتبالی از آنها که در واقع نمایندگان ما در مجمع هستند خواهش می کنم بر خلاف روال 40 سال گذشته فوتبال را در 4 سال آینده با انتخابی درست در مسیر پیشرفت و توسعه قرار بدهند. مطمئن باشید اگر دولت در انتخابات دخالت نکند نتیجه خوبی حاصل خواهد شد.

از بهتاش فریبا می پرسیم آیا وزارت ورزش طبق ادعای خود این بار قصد دخالت در انتخابات فدراسیون فوتبال را ندارد؟ که وی اینگونه به این سئوال پاسخ می دهد: نه. من ابدا باور می کنم که وزارت ورزش در انتخابات فدراسیون فوتبال دخالت نمی کند. ای کاش دخالت نکند. ای کاش دولت در فوتبال دخالت یا اعمال نفوذ نکند اما من یک درصد هم این شعار را باور نمی کنم. مطمئن باشید وزارت ورزش گزینه خاص خودش را دارد و همه تلاش ها انجام خواهد گرفت که فرد مورد دلخواه وزارت ورزش به کرسی ریاست فدراسیون فوتبال برسد. مگر نه اینکه وزارت ورزش در چیدمان مدیریت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس انتصاب هایی انجام داده که حالا نتیجه اش را می بینیم. حالا شما تصور می کنید که وزارت ورزش از اعمال نفوذ در جایی مثل فدراسیون فوتبال غافل خواهد شد.

پیشکسوت باشگاه استقلال همچنین با اشاره به برخی نفراتی که تایید صلاحیت شده اند سئوالی را مطرح می کند: برای من سوال است که چرا بعضی آقایان تایی صلاحیت شدند. من از کسانی حرف می زنم که آن قرارداد یا بهتر بگوییم افتضاح ویلموتس را به بار آوردند. حتی گفته شد مورد پیگرد قانونی هم قرار گرفته اند اما متاسفانه برخی از همین نفرات حالا خود را به انتخابات فدراسیون فوتبال رسانده اند تا در معادلات قدرت در فوتبال 4 سال آینده نیز صندلی خود را حفظ کنند. نمی دانم چرا این اتفاق رخ داده اما خوشحال می شوم که جوابی در این مورد دریافت کنم.

وی در پایان می گوید: امیدوارم فردی رییس فدراسیون فوتبال شود که بتواند نگرش تازه ای را در فوتبال کشورمان ایجاد کند و تحولاتی را رقم بزند.اما اگر قرار است فوتبال به شیوه سال های اخیر مدیریت و اداره شود بهتر است اصلا درباره انتخابات فدراسیون فوتبال خودمان را خسته نکنیم و بحثی هم نداشته باشیم. چون هر انتخابی که صورت بگیرد قطعا بدتر از گذشته عمل نخواهد کرد اما این موضوع مهمی است که فردی واجد شرایط و پاکدست و کاربلد از سوی اعضای مجمع فدراسیون فوتبال انتخاب شود.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها