پشت پرده نیمکت نشینی مهدی طارمی در برابر چلسی

کد خبر: 1060679

در یکی از دیدارهای برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، سه شنبه گذشته تیم پورتو موفق شد با تک گل مهدی طارمی مهاجم ایرانی خود تیم چلسی انگلیس را شکست بدهد.

پشت پرده نیمکت نشینی مهدی طارمی در برابر چلسی

مهدی طارمی متولد 27 تیر 1371 در بوشهر، بازیکن فوتبال است. مهدی طارمی با 187 سانتی متر قد بهترین گل زن تاریخ باشگاه پرسپولیس می باشد. مهدی طارمی تا دیپلم بیشتر درس نخوانده است. مهدی طارمی با فوتبال به شهرت و ثروت زیادی رسید. مهدی طارمی شب گذشته در دیدار پورتو و چلسی گلی بسیار زیبا و استثنایی را به ثمر رساند که بسیاری از جمله ریو فردیناند، کاپیتان سابق منچستریونایتد، را حیرت‌زده کرد.

خبرنگار روزنامه «رکورد» پرتغال می‌گوید گلی که مهدی طارمی در دیدار برگشت پورتو با چلسی انگلیس به ثمر رساند بهترین گل دوران حرفه‌ای او بوده و باید کاندیدای بهترین گل سال جهان شود.

پرده برداری از راز نیمکت نشینی طارمی برابر چلسی

در یکی از دیدارهای برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، سه شنبه گذشته تیم پورتو موفق شد با تک گل مهدی طارمی مهاجم ایرانی خود تیم چلسی انگلیس را شکست بدهد. گل طارمی روی یک ضربه فوق العاده «قیچی برگردان» و در دقایق تلف شده نیمه دوم به ثمر رسید اما نتوانست مانع حذف پورتو شود چرا که چلسی در بازی رفت با دو گل به برتری رسیده بود.

مهدی طارمی

این گل طارمی بازتاب بسیار گسترده‌ای در ایران، پرتغال و رسانه‌های معتبر جهان داشت و واکنش‌های زیادی در پی داشت. خیلی‌ها عنوان کردند این گل می‌تواند جایزه «پوشکاش» (بهترین گل سال جهان) را از آن خود کند.

ماچادو درباره ارزیابی‌اش از عملکرد مهاجم ایران در دیدار با چلسی گفت: طارمی بخش بسیار مهمی از خط حمله تیم پورتو است؛ حتی در مقطعی که گل نمی‌زد، نقش او در تیم تغییری نکرده بود.

این خبرنگار پرتغالی افزود: گلی که طارمی به چلسی زد بهترین گل دوران حرفه‌ای او بود و باید برای جایزه پوشکاش در نظر گرفته شود. این گل فوق العاده بود و در کم کردن درد چلسی بعد از دو بازی بسیار خوب مقابل چلسی کمک کرد.

ماچادو در خصوص دلیل نیمکت نشین طارمی در این مسابقه و حضورش در میدان از دقیقه ۶۳، گفت: این یک استراتژی از سوی سرمربی پورتو بود. «سرجیو کونسیسائو» مهاجم متحرک‌تری مانند «ماره‌گا» را انتخاب کرد.

مهدی طارمی

وی ادامه داد: هواداران پورتو می‌خواستند طارمی در ترکیب اصلی باشد. انتخاب آنها طارمی بود و درستی این خواسته بعد از ورود این بازیکن به زمین اثبات شد.

این خبرنگار پرتغالی با اشاره به عملکرد طارمی در تیم پورتو هم گفت: باید در نظر بگیریم که این نخستین تجربه و فصل حضور از طارمی در این سطح است. به نظرم طارمی سال آینده حتی بهتر می‌شود و آمادگی بیشتری خواهد داشت. طارمی بازیکن واقعاً خوبی است و ویژگی‌هایی دارد که او را به بهترین مهاجم تیم پورتو تبدیل می‌کند.

مهدی طارمی در دیدار پورتو و چلسی گلی بسیار زیبا و استثنایی را به ثمر رساند که بسیاری از جمله ریو فردیناند، کاپیتان سابق منچستریونایتد، را حیرت‌زده کرد.

پورتو در یک چهارم نهایی چمپیونزلیگ در مجبوع د وبازی رفت و برگشت برابر چلسی شکست خورده و از این رقابت ها حذف شده، اما مهدی طارمی با گل قیچی برگردان بسیار زیبایش در آخرین ثانیه های بازی باعث شد تا پرتغالی ها خروجی به یادماندنی از این رقابت ها داشته باشند.

پورتو که بازی رفت را 2-0 باخته بود، در نیمه دوم بازی برگشت و در تلاش برای عوض کردن نتیجه مهدی طارمی را به زمین آورد و مهاجم با استعداد این تیم نیز توانست لحظه ای جادویی را رقم بزند.

ارسال از سمت راست نونو این فرصت را به طارمی داد تا خودش را آماده کند و با قرار دادن بدنش در زاویه مناسب، با یک ضربه قیچی برگردان خیره کننده دروازه چلسی را باز کند.

هر چند که تکرار تصاویر به ثمر رسیدن گل نشان داد که توپ درست هم روی پای او جفت و جور نشده و با برخورد با ساق پای طارمی وارد گل شده است، اما هیچ چون و چرایی در حرکت درخشان او و گل زیبایی که به ثمر رساند وجود نداشت.

گل طارمی در دقیقه 93 به ثمر رسید و دیگر برای امیدواری به برگرداندن نتیجه بازی رفت بسیار دیر بود، اما حداقل دلیلی برای لبخند زدن به پرتغالی ها داد.

گل زیبای طارمی در سراسر جهان بسیار مورد توجه قرار گرفت و ریو فردیناند و جو کول، کارشناسان شبکه BT Sport، نیز عکس العمل جالبی در برابر این گل فوق العاده داشتند.

ریو فردیناند گفت: "یک توپ نامطمئن بود اما چطور از آب درآمد... فکر می کنم به ساق پایش خورد ولی عجب تلاش دیوانه‌واری بود."

جو کول نیز افزود: "گل کردن آن توپ تلاش فوق العاده ای می خواست. من اهمیتی نمی دهم اگر به ساق پایش خورده باشد، صاف پرواز کرد و رفت به سبد بهترین گل‌ها!

چهار نفر در محوطه جریمه بودند، این اولین باری بود که این تعداد بازیکن در محوطه جریمه داشتند. آنها با بدشانسی حذف شدند. سرمربی‌شان خودش را بابت اینکه زودتر افسار تیم را باز نکرد سرزنش خواهد کرد."

طارمی در این فصل 12 گل به ثمر رسانده است و حالا ستاره 28 ساله ایرانی می تواند به رغم حذف از چمپیونزلیگ خودش را با گل زیبایی که برابر چلسی به ثمر رساند تسلی دهد.

مهدی طارمی

مهدی طارمی

بیوگرافی مهدی طارمی و همسرش + زندگی شخصی و ازدواج

مهدی طارمی متولد 27 تیر 1371 در بوشهر، بازیکن فوتبال است.

تا دیپلم بیشتر درس نخوانده است اما با فوتبال به شهرت و ثروت زیادی رسید، او با 187 سانتی متر قد بهترین گل زن تاریخ باشگاه پرسپولیس می باشد.

مهدی طارمی

مهدی در محله صیادان بنام شغاب بوشهر بدنیا آمده است، پدرش آقای علیشاه از بازیکنان حرفه ای فوتبال بود، یک خواهر و یک برادر دارد و می گوید الگویش علی دایی است.

فوتبال بخاطر پدر

پدرم علیشاه طارمی یک بازیکن دفاع وسط بود  که هم دوره هایش از بای های خوب او تمجید می کنند، بدون شک فوتبالیست بودن پدرم در اینکه وارد فوتبال بشوم بی تاثیر نبود

در آن سال ها که هم سن و سالهای من سوار بر لنح و به صیادی می رفتند من در هوای گرم بوشهر در زمین های خاکی فوتبال تمرین می کردم !

بصورت جدی از 6 سالگی

فوتبال اش را از شش سالگی زیر نظر پدر در مدرسه فوتبال صدا و سیما شروع کرد، اما بصورت حرفه ای از باشگاه جوانان برق بوشهر در سن 10 سالگی بود

از برق تا ایرانجوان

از سال 81 که 10 ساله بود تا سال 84 به ترتیب در تیم هاب برق بوشهر و حیات بوشهر بازی کرد و در سال 1384 به جوانان باشگاه ایرنجوان بوشهر دعوت شد و بعد از سه سال به بزرگسالان تیم راه یافت

از ایرانجوان تا پرسپولیس

از سال 87 دو سال در شاهین بوشهر و دوسال دوباره در ایرانجوان بوشهر بازی کرد تا اینکه در سال 93 توسط مشاوران علی دایی از یک لیست 20 به وی معرفی شدند

وی در نهایت خرداد 93 رسما به مدت دو سال به پرسپولیس پیوست، او سفید امضا کرد و نوشتن رقم قرارداد خود را به علی دایی سپرد

وقتی در دل پرسپولیسی ها رفت

شهرت طارمی از فروردین سال 94 با تک گل وی از نقطه پنالی در مقابل النصر عربستان در لیگ قهرمانان آسیا شروع شد و در نهایت در سه سال حضور خود با 55 گل بهترین گلزن تاریخ باشگاه لقب گرفت

تیم ملی + مرد سال فوتبال

چند روز قبل از ورود به باشگاه پرسپولیس در 26 اردیبهشت 94 توسط کارلوس کی روش به تیم ملی دعوت شد، او سال 93 – 94 علاوه بر برترین مهاجم لیگ مرد سال فوتبال ایران نیز شد.

مهدی طارمی

از ترکیه تا هدایتی و قطر

طارمی در سال 96 مدت کوتاهی به باشگاه ریزه اسپورت ترکیه رفت

او دوباره با گرفتن مبلغ 1/5 میلیارد از حسین هدایتی به پرسپولیس بازگشت، اما بخاطر مسایل مالی قید حضور در این تیم را زد و به الغرافه قطر پیوست

 

 مهدی طارمی مجرد است اما فیلم لو رفته او با بازیگر نام آشنای زن سحر قریشی در فرودگاه قطر شائبه ازدواج این دو را سر زبانها انداخت، اما تا به الان این خبر را تایید نکردند.

خواهر و برادر استقلالی

از ابتدا پرسپولیسی بوده ام اما خواهر و برادرم استقلالی هستند، هر وقت با استقلال بازی داریم خواهر و برادرم می گویند، امیدواریم پرسپولیس 2 گل و استقلال 3 گل بزند.

مهدی طارمی

بیوگرافی مهدی طارمی با عکس شخصی

علایقه و سلیقه مهدی طارمی

● رنگ مورد علاقه : قرمز

● ماشین مورد علاقه : ماشین باز نیستم

● فیلم مورد علاقه : ابد و یک روز بنظرم جالب بود.

● کتاب مورد علاقه : کلیدر

● مارک لباس : هر چه به من بیاید می پوشم

● یک ویژگی : سکوت

● حریف : استقلال

● ورزشگاه مورد علاقه : بازی های تیم ملی در آزادی

● وقت گذرانی : پلی استیشن

● باشگاه محبوب داخلی و خارجی : پرسپولیس و رئال

● تیم محبوب ملی : ایران و برزیل

● بهترین خاطره : قرارداد با پرسپولیس

● بدترین خاطره : فوت هادی نوروزی

● فرزند دختر یا پسر : هر چه خدا داد

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها