بیرانوند: بازی با عراق همیشه سخت است

کد خبر: 1072651

علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان تیم ملی فوتبال کشورمان می‌گوید که تیم ملی پس از صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ جشن خواهد گرفت و صعود از این مرحله جشن گرفتن ندارد.

بیرانوند: بازی با عراق همیشه سخت است

خبرگزاری تسنیم: علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان تیم ملی فوتبال کشورمان در خصوص پیروزی مقابل بحرین گفت: پیش از اینکه به بحرین بیاییم، فشار روی تیم ملی خیلی زیاد بود. شاید مقصر هم خودمان بودیم، شرایط خیلی سخت بود و استرس زیادی داشتیم، چون در بازی رفت شکست خوردیم و مقابل عراق هم باختیم.

وی افزود: ما برای برد آمدیم و می‌دانستیم اگر در بازی با بحرین امتیاز لازم را نگیریم شرایط خیلی سخت می‌شود. البته ما هنوز به کارمان ادامه می‌دهیم و فکر نمی‌کنیم اکنون کارمان راحت شده، چون به نیت تیم اول شدن به بحرین آمدیم تا صعود کنیم و راه‌مان را ادامه می‌دهیم. با تمریناتی که انجام می‌دهیم، انرژی بچه‌ها، انرژی کادرفنی و زحمات آنها، برای همین است. آقای وحید هاشمیان و کریم باقری واقعاً خیلی زحمت می‌کشند و از فدراسیون فوتبال هم که حمایت می‌کند و آقای عزیزی خادم که هر چیزی لازم داشتیم را فراهم کرده، تشکر می‌کنم و ما هم هدفی جز اول شدن نداریم.

دروازه‌بان تیم ملی فوتبال کشورمان درباره دیدار با عراق نیز گفت: بازی با عراق همیشه سخت است. قبل از جام ملت‌های آسیا 2015 در استرالیا یک بازی با آنها در زمان آقای کی‌روش انجام دادیم که خودم هم بازی کردم و 2 بر صفر شکست دادیم و مدت‌هاست آنها را در بازی‌های رسمی نبردیم و در بازی رفت هم 2 بر یک باختیم. بحرین را اینجا در کشور خودش شکست نداده بودیم و عراق را هم 10 سال است در بازی‌های رسمی نبردیم و ان‌شاءالله این بار آنها را شکست می‌دهیم.

بیرانوند در خصوص اینکه خیلی مربیان و بازیکنان از جمله برانکو، بلاژوویچ، کی‌روش، قطبی، دایی و... به بحرین آمدند اما این تیم را نتوانستند شکست دهند و این بار چه اتفاقی افتاد، گفت: الان به تیم ملی نگاه کنید، بیشتر بازیکنان این نسل در بهترین تیم‌های اروپایی بازی می‌کنند. اتفاقی خیلی نرمال است که ما یک کار بزرگ انجام دهیم. قبل از بازی با بحرین، در تلویزیون هتل بازی 10 سال پیش مقابل بحرین در زمان کی‌روش را دیدیم که دقیقه 5+90 بازی یک - یک شد. ما همه دست به دست هم دادیم آنها را شکست بدهیم. هرچند همان موقع در تهران 6 بر صفر آنها را شکست داده بودیم، با این حال اینجا آنها را نبرده بودیم. اینجا نشان دادیم که هر موقع بخواهیم به کشورهای عربی برویم، می‌توان آنها را در کشورهای خودشان شکست بدهیم. خیلی مربیان بزرگ از جمله کی‌روش هم نتوانسته بود اینجا بحرین را شکست بدهد.

وی درباره اینکه آخرین خاطره مردم از تیم ملی شکست مقابل بحرین و عراق بود، گفت: اتفاق خیلی بدی بود و برای مردم هم تلخی داشت. به خصوص هیچ وقت یادم نمی‌رود که سرود ملی کشورمان در بازی رفت مورد تمسخر بحرینی‌ها قرار گرفت و به پرچم کشورمان بی حرمتی شد، به ما برخورده بود. یک روز قبل از بازی خودمان با بچه‌ها صحبت می‌کردیم که همه انگیزه داشتند و حتی وحید امیری صحبت از بی احترامی به پرچم کرد و گفت شاید از بیرون کسی نتواند با اینها بجنگد و خودمان باید در زمین با آنها بجنگیم و شکست‌شان بدهیم. بازیکنان بزرگی داریم که صحبت کردند و انگیزه گرفتیم تا پیروز شویم. به قول سردار کسی که به ما بی احترامی کند را فراموش نمی‌کنیم و منتظر می‌مانیم تا آن روز بیاید و تلافی کند. خدا را شکر هم بچه‌ها مقابل بحرین خیلی خوب بازی کردند و آن بازی را تلافی کردیم.

دروازه‌بان تیم ملی فوتبال کشورمان درباره دیدار با کامبوج اظهار داشت: این تیم صد درصد تیم آخر خواهد بود و شاید تفاضل گل مقابل آنها و حتی امتیاز خیلی تأثیری نداشته باشد، اما باید انرژی‌مان را نگه داریم تا برای بازی با عراق خودمان را نشان بدهیم. ما می‌رویم خودمان را نشان بدهیم، اما به هر حال یک بازی رسمی است و در تاریخ می‌ماند و سعی می‌کنیم یک بازی خوب انجام دهیم و برای بازی با عراق خودمان را انجام دهیم.

بیرانوند همچنین درباره دیدار با عراق که رقابتی برای صدرنشینی است، گفت: در بازی رفت که باختیم، مردم عراق خیلی خوشحالی کردند و اتفاقی بزرگ بود که ایران را شکست دادند. ما یکی از بهترین تیم‌های آسیا هستیم و اکنون در رنکینگ هم تیم دوم هستیم. بازی با عراق از بازی با بحرین هم اهمیت بیشتری دارد و مردم را بیشتر خوشحال می‌کند. آنها بعد از بازی رفت خیلی کری خواندند و به نظرم برد مقابل آنها مردم را دو برابر خوشحال می‌کند.

وی افزود: اتفاقات پیش از بازی‌ها خیلی عجیب و غریب بود. برای خیلی از رسانه‌ها و کشورها این سؤال بود که ایران صعود می‌کند یا نه؛ مقصر خودمان بودیم که کار را سخت کردیم و مردم نگران شدند و رسانه‌ها فکر نمی‌کردند ایران در این جایگاه باشد و حتی شاید به عنوان تیم دوم هم صعود نکند. وقتی خودمان این کار را کردیم، پای آن ایستادیم و جنگیدیم تا جایگاه‌مان را پس بگیریم. بازیکنان‌مان همه در اروپا بازی می‌کنند و ستاره تیم‌شان هستند و خدا را شکر اکنون آماده‌ایم. جایگاه ایران آن چیزی که در دور رفت در آن قرار داشتیم نبود.

دروازه‌بان تیم ملی فوتبال کشورمان به اتفاقاتی در اردوی کیش اشاره کرد و گفت: یک نفر آمد و گفت اگر صعود کنیم از این مرحله در ورزشگاه آزادی جشن می‌گیریم! من گفتم اگر قرار است جشن بگیریم، من نمی‌روم. این یک چیز عادی است که ما  مقتدرانه صعود کنیم و ان‌شاءالله جشن بماند برای صعود به جام جهانی. ما در جام جهانی 2018 روسیه دومین تیمی بودیم که به جام جهانی رسیدیم و امیدوارم این بار هم به عنوان تیم اول یا دوم، به جام جهانی 2022 برسیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها