المپیک توکیو/صعود جایگاه ایران در جدول/اولین مدال کشتی‌فرنگی در توکیو!

کد خبر: 1084625

پس از کسب مدال برنز توسط محمدهادی ساروی ایران در جدول رده بندی توزیع مدال به رتبه چهل و هشتم صعود کرد.

المپیک توکیو/صعود جایگاه ایران در جدول/اولین مدال کشتی‌فرنگی در توکیو!

محمدهادی ساروی موفق شد در وزن 97 کیلوگرم با غلبه بر کشتی گیر فنلاندی به مدال برنز دست یابد تا اولین مدال برنز کاروان ایران بدست آید.

کاروان ایران پیش از این توسط جواد فروغی به مدال طلا رسیده بود و با این برنز از رتبه 53 به رتبه چهل و هشتم صعود کرد.

تا به این لحظه کاروان ایران با یک مدال طلا و یک برنز در کنار کشورهای بلاروس، استونی، فیجی، ازبکستان در رتبه چهل و هشت قرار دارد.

ایران قطعا فردا با کسب مدال توسط گرایی جایگاه خود را بهبود خواهد بخشید./فارس

mkwRzUJ8DmnE

ساروی مدال برنز کشتی فرنگی المپیک را از آن خود کرد

هادی ساروی نماینده ۹۷ کیلوگرم کشتی فرنگی در رده‌بندی المپیک ۲۰۲۰ برابر کشتی‌گیر فنلاندی با نتیجه ۹ بر ۲ پیروز شد و به مدال برنز المپیک رسید.

 

محمد علی گرایی از رسیدن به مدال برنز بازماند + فیلم

محمدعلی گرایی در دیدار رده بندی رقابت‌های وزن ۷۷ کیلوگرم کشتی فرنگی بازی‌های المپیک توکیو مغلوب شد و به عنوان پنجمی رسید.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت‌های  رده بندی و فینال اوزان ۷۷ و ۹۷ کیلوگرم کشتی فرنگی بازی‌های المپیک در توکیو آغاز شد که مدعیان برای کسب مدال به مصاف هم رفتند.

بر همین اساس در وزن ۷۷ کیلوگرم محمدعلی گرایی در دیدار رده بندی مقابل شوهی یابیکو از ژاپن با نتیجه ۱۳ بر ۳ مغلوب شد و به عنوان پنجمی رسید.

گرایی در دور نخست با نتیجه ۷ بر ۳ یوسوانیس پنا فلورس از کوبا را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی در یک کشتی زیبا با نتیجه ۵ بر ۵ از سد بوزو استارسویچ از کرواسی گذشت و راهی مرحله نیمه نهاییی شد. گرایی در این مرحله در یک کشتی نزدیک و با نتیجه ۶ بر ۵ مغلوب تاماس لورینچ قهرمان جهان و دارنده مدال نقره المپیک از مجارستان شد و به دیدار رده بندی رفت.

علی هاشمی در یک ضرب المپیک پنجم شد/ رکورد المپیک شکست

وزنه بردار دسته ۱۰۹ کیلوگرم ایران در حرکت یک ضرب بازی های المپیک توکیو در رده پنجم قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به توکیو، رقابت‌های دسته ۱۰۹ کیلوگرم وزنه برداری بازی های المپیک توکیو آغاز شده است و در پایان حرکت یک ضرب، نماینده ایران در رده پنجم قرار گرفت.

علی هاشمی در حرکت یکضرب رکورد ۱۸۴ کیلوگرم را به ثبت رساند و پنجم شد.

عملکرد هاشمی در یک ضرب به شرح زیر است:

او در حرکت اول وزنه ۱۷۷ کیلوگرم را بالای سر برد. هاشمی در حرکت دوم پشت وزنه ۱۸۱ کیلوگرم قرار گرفت که این وزنه را هم بالای سر برد. نماینده ایران در حرکت سوم ۱۸۴ کیلوگرم را نیز مهار کرد.

سیمون مارتیروسیان از ارمنستان در حرکت یک ضرب وزنه ۱۹۵ کیلوگرم را مهار کرد و رکورد یک ضرب المپیک را ۲ کیلوگرم شکست.

 گزارش روز دوازدهم المپیک|سرانجام کشتی به مدال رسید، سکوی مدال وزنه برداری بدون علی هاشمی

کشتی فرنگی موفق شد مدال برنز المپیک را توسط محمدهادی ساروی کسب کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، دوازدهمین روز از بازی‌های المپیک توکیو امروز با مسابقات کشتی و وزنه‌برداری پیگیری شد که محمدهادی ساروی موفق شد نخستین مدال کشتی فرنگی و کاروان ورزشی کشورمان را به دست آورد و محمدرضا گرایی نیز راهی فینال شد.

نتایج کامل امروز به شرح زیر است:

* کشتی فرنگی:

محمدرضا گرایی فرنگی کار کشورمان در وزن ۶۷ کیلوگرم موفق شد با شکست حریفان راهی فینال شده تا بعد از ۹ سال طلسم شکسته شود.

گرایی در مبارزات امروز خود در ابتدا مقابل هورتا از کلمبیا با نتیجه ۸ بر صفر پیروز شد. وی در ادامه مقابل استابلر قهرمان جهان از آلمان ۵-۵ به برتری رسید و راهی نیمه‌نهایی شد. فرنگی‌کار کشورمان در این مرحله زوئیدزه از گرجستان را هم مغلوب کرد تا تنها فینالیست کشتی فرنگی باشد.

در دیدار رده‌بندی هم محمدعلی گرایی و محمدهادی ساروی در اوزان ۷۷ و ۹۷ کیلوگرم روی تشک رفتند. گرایی با شکست ۱۳ بر ۳ مقابل یابیکو از ژاپن مدال را از دست داد.

هادی ساروی نماینده ۹۷ کیلوگرم کشتی فرنگی در دیدار رده‌بندی برابر کشتی‌گیر فنلاندی با نتیجه ۹ بر ۲ پیروز شد و به مدال برنز رسید تا نخستین مدال کشتی دشت شود.

 

وزنه‌برداری:

علی هاشمی نخستین نماینده وزنه‌برداری کشورمان در المپیک توکیو بود که موفق به کسب مدال نشد. وی در وزن ۱۰۹ کیلوگرم به مصاف حریفان خود رفت و در رده پنجم یک ضرب قرار گرفت. هاشمی در حرکت اول یک ضرب ۱۷۷، حرکت دوم ۱۸۱ و حرکت سوم ۱۸۴ کیلوگرم را مهار کرد.

هاشمی در دو حرکت اول و دوم دو ضرب وزنه ۲۲۶ کیلوگرم را انتخاب کرد که در مهار آنها ناموفق بود. او در حرکت سوم ۲۲۸ کیلوگرم را انتخاب کرد که نتوانست مهار کند و بدین ترتیب اوت کرد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها