قلعه نویی از فرهاد مجیدی شکست خورد

کد خبر: 1085002

تیم فوتبال استقلال با شکست دادن گل گهر، اولین فینالیست جام حذفی کشور شد.

قلعه نویی از فرهاد مجیدی شکست خورد

 استقلال و گل گهر که در مرحله نیمه نهایی جام حذفی کشور از ساعت ۱۹:۳۰ امشب در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند، در حالی نیمه دوم را آغاز کردند که تیم میهمان با گل دیرهنگام اوقات تلف شده نیمه اول، برنده به رختکن رفته بود. اما این بازی در نهایت با نتیجه ۲ بر یک به سود آبی پوشان به پایان رسید تا استقلال برای دومین سال پی در پی با هدایت فرهاد مجیدی به فینال جام حذفی راه یابد.

شاگردان مجیدی نیمه دوم را تهاجمی‌تر آغاز کردند و بازی رو به جلوی آنها کاملاً مشهود بود و این در حالی بود که امیر قلعه نویی با پیش بینی کردن این اتفاق، نیمه دوم را با یک تعویض آغاز کرد و بهنام برزای تند و تیز را به بازی فراخواند تا از ضد حملات استفاده کند.

بازی تهاجمی استقلال چند دقیقه بیشتر دوام نیاورد و با گذشت پنج دقیقه از ابتدای شروع نیمه دوم، گل گهر توانست بازی را به وسط میدان بکشد تا روند حاکم بر نیمه اول، در نیمه دوم نیز به جریان بیفتد.

اما شاگردان مجیدی از دقیقه ۷۰ به بعد با تعویض‌هایی که در خط میانی انجام شد جریان بازی را در دست گرفتند و با دو ضربه پنالتی توانستند پیروز شده و اولین فینالیست جام حذفی شوند.

این چهارمین تقابل فرهاد مجیدی و امیر قلعه نویی در نقش سرمربی بود که در این بازی هم فرهاد مجیدی مثل ۳ بازی قبلی استاد خود را شکست داد؛ که این مهم‌ترین پیروزی او بر قلعه نویی بود.

ترکیب تیم فوتبال استقلال؛ سید حسین حسینی، محمد دانشگر، سیاوش یزدانی، محمد حسین مرادمند، وریا غفوری، محمد نادری، مهدی مهدی‌پور (از دقیقه ۵۹ فرشید اسماعیلی)، مسعود ریگی، آرش رضاوند، ارسلان مطهری (از دقیقه ۶۹ سبحان خاقانی) و مهدی قایدی.

ترکیب تیم فوتبال گل گهر؛ مهرداد بشاگردی، محمد آقاجانپور (از دقیقه ۴۶ بهنام برزای)، علیرضا علیزاده، سید علیرضا ابراهیمی، میلاد زکی‌پور، یونس شاکری، سعید صادقی (از دقیقه ۶۲ مرتضی تبریزی)، آرمین سهرابیان، علیرضا آرتا، احمدرضا زنده روح و امین پورعلی (از دقیقه ۸۳ گادوین منشا).

دقیقه ۴۷؛ محمد دانشگر با ضربه‌ای سنگین از بیرون محوطه جریمه دروازه گل گهر را تهدید کرد که بشاگردی دروازه‌بان گل ریحان با واکنشی به موقع دروازه‌اش را حفظ کرد.

دقیقه ۶۶؛ سید حسین حسینی یک بار دیگر ناجی دروازه استقلال شد. در حالی که گل گهری ها با یک ضد حمله برق آسیا خودشان را به دروازه آبی پوشان رسانده بودند، مرتضی تبریزی در موقعیتی تک به تک دروازه استقلال را هدف قرار داد که سید حسین حسینی با واکنشی خوب مانع از باز شدن دروازه تیمش برای دومین بار شد.

دقیقه ۷۱؛ شوت آرش رضاوند از پشت محوطه جریمه داخل محوطه جریمه به دست یونس شاکری برخورد کرد که داور بلافاصله به نشانه پنالتی در سوت خود دمید. این تصمیم با اعتراض گل گهری ها همراه بود اما تصمیم داور تغییر نکرد.

دقیقه ۷۳ گل اول استقلال؛ وریا غفوری کاپیتان تیم استقلال ضربه پنالتی را بر خلاف مسیر حرکت بشاگردی توپ را به تور رساند تا آبی پوشان بازی را به تساوی بکشند.

دقیقه ۷۸؛ داور یک بار دیگر به نشانه پنالتی به سود استقلال در سوت خود دمید. نفوذ سبحان خاقانی با پاس فرشید اسماعیلی مدافعان گل گهر را وادار به خطا کرد و داور یک بار دیگر به سود استقلال به نشانه پنالتی در سوت خود دمید.

دقیقه ۸۱؛ وریا غفوری برای دومین بار پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و با ضربه‌ای هوشیارانه توپ را به وسط دروازه گل گهر زد تا دومین گل خودش و استقلال را به ثمر برساند.

دقیقه ۸۴؛ اشتباه ریگی در این دقیقه می‌توانست برای استقلال گران تمام شود. ضربه سر رو به عقب او یونس شاکری را مقابل دروازه استقلال صاحب توپ کرد اما قبل از آنکه مهاجم گل گهر به توپ ضربه بزند، مرادمند از مقابل دروازه استقلال این خطر را دفع کرد./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها