سرمربیان در نشست خبری امروز چه گفتند؟/قلعه‌نویی: ما نباید لذت فوتبال را بگیریم

کد خبر: 1131523

سرمربی تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان می‌گوید برخی با سبک بازی تیم‌شان لذت فوتبال را می‌گیرند.

سرمربیان در نشست خبری امروز چه گفتند؟/قلعه‌نویی: ما نباید لذت فوتبال را بگیریم

تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان درجریان هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال ایران، از ساعت ۱۷ در ورزشگاه شهید سردار سلیمانی سیرجان میزبان پرسپولیس است. امیر قلعه‌نویی عصر سه‌شنبه در نشست خبری پیش از این دیدار اظهار کرد: به نوروز نزدیک می‌شویم و این بزرگ‌ترین عید ایرانی‌هاست. شرایط مردم هم می‌دانیم که خوب نیست. از انسان‌های شریفی که امکانات مالی دارند خواهش می‌کنم بیش‌تر به فکر مردم باشند. ما مردم نجیب و شریفی داریم و احتیاج دارند بیش‌تر به آنها نگاه کنند. شرایط سخت اقتصادی است. امیدوارم هم دولتمردان و هم خیرین عزیز بیش‌تر به فکر مردم باشند.

او افزود: در نیم فصل دوم همه بازی‌ها برای ما حکم فینال را دارد. ما قبلا گفته‌ بودیم که ۱۴ فینال(در نیم فصل دوم) داریم که دو بازی را گذراندیم و این بازی، فینال سوم ماست. خدا را شاکریم که بازیکنان ما آماده بازی هستند و امیدوارم مانند بازی‌های قبل موقعیت سوزی نکنند. ما در بیش‌تر بازی‌ها موقیعت‌های زیادی ایجاد می‌کنیم اما از آن استفاده نمی‌کنیم و با کم‌ترین موقعیت هم گل می‌خوریم اما در کل این فینال حساسی برای ما است تا به شرایط جدول برگردیم. در منطقه‌ای که ما هستیم امتیازات نزدیک است و برای این که از این شرایط بالا تر برویم باید امتیازات این بازی را بگیریم. پرسپولیس هم شرایط خوبی را دارد و بازی سختی است اما امیدوارم بتوانیم سه امتیاز بازی را بگیریم. واقعیت فوتبال این است که ما آنالیز خوبی داشتیم اما وقتی داور سوت می‌زند بازیکنان باید درون زمین فرمان‌های تاکتیکی را انجام بدهند.

سرمربی تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان در پاسخ به این سوال که آیا این تیم می‌تواند امید داشته باشد تا سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند؟ گفت: ما ۱۲ فینال داریم. یک تیم با دو و سه برد به بالای جدول می‌رسد. همه ایران مظلومیت گل‌گهر را دیدند. همه دیدند که چه ظلمی به گل‌گهر شد. ما همه آنه‌ا را فراموش کردیم و فقط به مسائل فنی فکر می‌کنیم و به همه چیز هم امید داریم. انسان باید با امید زنده باشد و تلاش کند. ما به این بلوغ فکری رسیدم  که باید ۱۲ بازی را با تمام تلاش پشت سر بگذاریم. باید تکلیف‌مان را انجام بدهیم و نتیجه دست خداست. از بازیکنانم هم تشکر می‌کنم. همه از آن ۷ امتیاز که کسر شده صحبت می‌کنند اما اصل داستان امتیازاتی بود که از دست دادیم. این ظلمی که به ما شد نگاه ۷ امتیازی نبود چون روحیه تیم بهم ریخت و من فکر می‌کنم از ما ۱۵ امتیاز گرفتند. واقعا کار سختی بود و خدا کمک کرد که تیم را جمع کردیم. مدیریت باشگاه هم خوب این موضوع را مدیریت کرد. ما هم تجارب خود را پیاده کردیم. زمانی که این اتفاق رخ داد ما دوم بودیم و بعد روحیه تیم به‌هم ریخت. بدون اذن خدا یک برگ از درخت نمی‌افتد.

قلعه‌نویی درباره داوری دیدارهای تیمش هم گفت: داوران ما انسان‌های بسیار شریفی هستند که  با کم‌ترین امکانات تلاش می‌کنند. قشر داوری قشر عاشقی است. چون ما ویدئو چک نداریم و دستگاه‌های ارتباطی هم داریم و پول چندانی هم نمی‌گیرند. در آن شرایط هم اشتباهاتی می‌کنند. با این حال مهم این است که شرایط داوری از فوتبال ما عقب‌تر نیستنند. داوران دو پنالتی ما را نگرفتند اما باید به آن‌ها احترام گذاشته شود. مربیان گاهی شرایط سختی را پشت سر می‌گذارند و اعتراضی هم می‌کنند. داوران قشر مظلوم جامعه فوتبال هستند. یک مربی و بازیکن چند میلیارد می‌گیرند اما داروان این‌گونه نیستند. داوران باید حداقل نصف یک بازیکن درآمد داشته باشند.

وی تصریح کرد: زمانی که من لورکوزن بودم، اتحادیه اروپا نبود و پول رایج آلمان مارک بود. یک داور برای هر بازی ۵ هزار مارک می‌گرفت درحالی که یک کارمند در ماه ۳ هزار مارک می‌گرفت. به من گفتند یک سوت میلیون‌ها مارک را جابه‌حا می کند. به این خاطر ما به داوران رسیدگی می کنیم. باید امیدوار باشیم هرچه زودتر کمک داور ویدیویی بیاید. خیلی جاها خود من هم اعتراض می‌کنم اما حقیقت را باید بگویم داوران جوان ما با عاشقی کار می‌کنند. البته نمی‌خواهم درباره بعضی‌ها صحبت کنم.

او درباره این که آیا باشگاه گل‌گهر موضوع بازیکن گابنی را پیگیری می‌کند یا خیر؟ گفت: باشگاه هر کاری که باید انجام می‌داد، انجام داده است. وکیل‌های خوب گرفته شد و لوایح خوب نوشته شد. من هم به عنوان کادر فنی تا توانستم مصاحبه کردم  اما به نظر من گوش شنوا وجود نداشته است. همه ایران می‌دانند در حق گل‌گهر ظلم شده است. باید ببینیم دوستان چه تصمیماتی می‌گیرند.

قلعه‌نویی درباره این که گل‌گهر تا به حال نتوانسته پرسپولیس را شکست دهد هم گفت: ما به خدا توکل می‌کنیم و مامور به تکلیف هستیم و تلاش می‌کنیم. شرایط تیمی عالی داریم وامیدوار هستیم پیروز بشویم. مهم این است که بازی‌هایی که من با پرسپولیس داشتم بازی‌های پرگل بوده است. مردم از بازی‌های پر گل لذت می‌برند. حتی اگر از تیم مقابل ضعیف‌تر هستید نباید طوری بازی کنید گل زده کم شود. من هرجایی مثل تیم ملی بودم تیم‌های من گل زیادی زده‌اند و به دنبال فوتبال تهاجمی هستیم. بعضی‌ها به دنبال این هستند لذت فوتبال را بگیرند. من در برق شیراز بودم که با پرسپولیس در جام حذفی بازی داشیتم تا دقیقه ۸۸ دو بر یک جلو بودیم. ما نباید لذت فوتبال را بگیریم. مهم این است که مردم از مظلویت گل‌گهر صحبت می‌کنند. اگر چند میلیارد خرج می‌کردیم نمی‌تواستیم مظلومیت گل‌گهر را نشان بدهیم.

او درباره وضعیت بازیکن گابنی تیمش هم گفت: بازیکن بسیار با کیفیتی است و در آینده نزدیک خیلی از او خواهید شنید. گویا به  یک باشگاه تاجیگ به صورت قرضی رفته است.

 

منصوریان: آدمی با رویاهای کوچک نیستم /سر و صدا نمی‌کنیم

سرمربی تیم فوتبال نفت آبادان گفت: اگر همه مجموعه دست به دست هم دهیم و حمایت‌ها ادامه دار باشد، آدمی نیستم که رویا و خواسته‌هایم کوچک باشند.

به گزارش ایسنا، علیرضا منصوریان در نشست خبری پیش از بازی تیمش مقابل نساجی، اظهارکرد: تلاش بازیکنانم طی روزهای گذشته در شرایطی است که بتوانیم شکل خوب مان را در بازی های خانگی حفظ کنیم. بازی آسانی با نساجی نداریم. میل به فوتبال بازی کردن این تیم حتی در شرایط سخت بسیار است. به هواداران قول می‌دهیم که فردا بازی خوبی را ببینند.

وی افزود: در طول هفته تلاش کردیم کار روحی روانی انجام دهیم زیرا تعداد جوانان ما زیاد است و تیم مان با ۳۰ بازیکن بسته شده است و تلاش کردیم اگر بازیکنی تعویض می‌شود شکل روحی روانی و تاکتیکی تیم مان تغییر نکند و خوشبختانه به این نقطه رسیده‌ایم. فردا هم بازی بسیار مهمی داریم و ان‌شاءالله هم میزبان خوبی باشیم و هم با تلاش بازیکنان مان بهترین نتیجه را که سه امتیاز است کسب کنیم.

سرمربی تیم فوتبال نفت آبادان گفت: ما همچنان چهار پنج غایب داریم و روی تک تک جوانان تیم‌مان هم حساب می‌کنیم. گروه مربی‌گری ما از این مدل مربی‌گری بیزار است که اگر یکی دو بازیکن مان نبودند، سر و صدا کنیم که این تعداد نفر را نداریم. من به تمام بازیکنان‌مان اطمینان و اعتقاد دارم. روال تمرینی ما برای بازیکنانی که کمتر بازی می‌کنند، سخت‌تر است. ما هر هفته نقطه عطف داریم. برخی دوستان حرف‌های چند سال پیش ما را تکرار می‌کنند و می‌گویند هر بازی برای ما حذفی است و این سیاست مربیان است.

وی ادامه داد: اگر همه مجموعه دست به دست هم دهیم و حمایت‌ها ادامه دار باشد، آدمی نیستم که رویا و خواسته‌هایم کوچک باشند اما رویاهای‌مان را با منطق پیش ببریم. اگر از بازی فردا امتیاز بگیریم، نمی‌توانیم مدعی شویم اما می توانیم بگوییم آبادان در روزهای سخت هم می‌تواند نتیجه بگیرد.

منصوریان بیان کرد: ما دو بازیکن فوق العاده خوب از تیم امید باشگاه دیدیم و شش بازیکن فوق العاده هم در تیم جوانان داریم. ضمن این که چهار بازیکن از این تعداد استعداد فوتبال آبادان هستند که زیر نظر هستند و بعد از بازی سیرجان به مینی کمپ‌های ما اضافه می‌شوند. این نوید می‌دهم که در آینده مهدی قایدی‌ها از این جا رشد کند. باید بتوانیم یک آکادمی واقعی و با امکانات لازم داشته باشیم و باید رویای استعدادها را بزرگ کنیم. نمونه بارز آن نیز مسعود شجاعی است که از همین شهر ۱۲ سال تیم ملی بازی کرد. از جنس مسعود شجاعی همین الان در همین شهر هفت هشت بازیکن داریم اما باید کمک کنیم تا تفکری که در ذهن شجاعی است در ذهن این نفرات هم نقش ببندد.

وی عنوان کرد: آبادان گنج فوتبال ایران است و می تواند پایگاه فوتبالی بسیار خوب برای این شهر باشد و از فدراسیون می خواهم برای تیم‌هایی مثل آبادان اجازه‌ای صادر کند و ظرفیت قرارداد بستن این تیم‌ها را بالا ببرند. بازیکن ما به سن ۱۷ تا ۱۹ که می‌رسد ایجنت‌ها آن‌ها را از آبادان می‌برند و خودمان نمی‌توانیم استفاده کنیم. اگر این روش انجام شود فکر کنم آبادان در دو سه سال آینده نیاز به خرید بازیکن نخواهد داشت، مگر این که در تک پست بازیکن خارجی بخرد.

سرمربی تیم فوتبال نفت آبادان درباره خانه تکانی در فدراسیون نیز گفت: امیدوارم بهترین اتفاقات رقم بخورد. تیم ما با بهترین نتایج به جام جهانی صعود کرده است. این اتفاقات و خانه تکانی‌ها را در ادوار گذشته هم در فدراسیون داشته‌ایم. آن‌هایی که در فدراسیون کار می‌کنند و آن‌هایی که بر فدراسیون نظارت دارند، می‌دانند که بهترین اتفاق لبخند روی لب هوادار است، مثل اتفاق بازی‌هایی از جمله ایران و استرالیا و این لبخند بی قیمت است. امیدوارم برنامه ریزی‌ها به صورتی باشد که فوتبال ایران ضرر نکند.

وی بیان کرد: همچنین امیدوارم ۱۸ نماینده خوزستان یا علی بگویند و تغییراتی در بند ج برای کمک به تیم‌های نفتی ایجاد کنند تا دو تیم نفتی خوزستان نیز در جنگ برابر با سایر تیم‌ها باشند. همیشه با یک دهم بودجه با دیگر تیم‌ها می‌جنگیم و چهار تیم چنین شرایطی دارند.

منصوریان عنوان کرد: غایبان تیمم را نمی‌گویم زیرا دوستی با من تماس گرفت و گفت شاید حریف روی غایبان تیمت هم برنامه ریزی کند.

دو تیم صنعت نفت و نساجی از هفته نوزدهم لیگ برتر از ساعت ۱۵ فردا در آبادان به مصاف هم می‌روند.

نویدکیا: یکی از بهترین داربی‌های ایران را پیش‌رو داریم/ در آسیا از فوتبال کشورمان دفاع می‌کنیم

سرمربی سپاهان گفت: در گروه سختی در لیگ قهرمانان آسیا قرار داریم اما بازیکنان باکیفیتی در اختیار ما هستند و می‌توانیم از فوتبال کشورمان دفاع کنیم.

به گزارش ایسنا، محرم نویدکیا عصر سه‌شنبه در نشست خبری پیش از بازی تیمش مقابل ذوب‌آهن اظهار کرد: یکی از بهترین‌ داربی‌های ایران را پیش‌رو داریم و همیشه این بازی جذاب است. امیدوارم فردا هم همین‌طور باشد و هواداران هم لذت ببرند. بازی بسیار حساسی است و هر دو تیم نیاز دارند تا سه امتیاز را کسب کنند. این بازی بسیار تاثیرگذار است و به همین دلیل هر دو تیم با تمام وجودشان می‌آیند که تلاش کنند. ما هم تمام تلاش‌مان را می‌کنیم چون هفته گذشته خوب بازی نکردیم. امیدوارم بتوانیم نتیجه خوبی بگیریم.

او ادامه داد: در فوتبال بعضی وقت‌ها این اتفاقات می‌افتد و همیشه نمی‌شود پیروز شد. با راهکارهایی که به بازیکنان دادیم، امیدوارم بتوانیم خوب بازی کنیم. هفته قبل بی‌کیفیت بازی کردیم اما امیدوارم بتوانیم در این بازی خوب باشیم.

نویدکیا درباره غایبان تیمش گفت: یاسین سلمانی مقداری مصدوم است و احتمالا از او استفاده نکنیم. حسن شوشتری را هم نداریم. در این بازی محروم نداریم.

وی درباره حضور سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا بیان کرد: ما دلمان می‌خواست که میزبانی بگیریم اما با این شرایط به عربستان میزبانی دادند. گروه سختی داریم اما بازیکنان باکیفیتی داریم که می‌توانیم از فوتبال کشورمان دفاع کنیم. هنوز اطلاعات کاملی درباره حضور در این مسابقات نداریم و فقط می‌دانیم بازی‌ها در عربستان است.

سرمربی سپاهان اضافه کرد: می‌دانم خیلی شرایط امسال خوب نبود و هواداران را درک می‌کنم که ناراحت هستند. باید دست به دست هم بدهیم که شرایط تیم را بهتر کنیم و در آینده نتایج خوبی کسب کنیم.

به گزارش ایسنا، تقابل دو تیم سپاهان و ذوب‌آهن در قالب هفته نوزدهم فردا(چهارشنبه) از ساعت ۱۵ در ورزشگاه نقش جهان برگزار می‌شود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها