این چه کاری بود آقای فرهاد مجیدی؟ |‌ فرهاد مجیدی مقصر اصلی حذف

کد خبر: 1140463

فرهاد مجیدی سرمربی استقلال جام حذفی را استقلال گرفت.

این چه کاری بود آقای فرهاد مجیدی؟ |‌ فرهاد مجیدی مقصر اصلی حذف

روز گذشته در آخرین بازی جام حذفی تیم فرهاد مجیدی در استادیوم آزادی برابر نساجی حذف شد تا رویای سه گانه فرهاد مجیدی و آبی پوشان به پایان برسد. فرهاد مجیدی اشتباهات زیادی در این بازی انجام داد. با حذف تیم های مدعی فرهاد مجیدی بهترین شانس را داست تا به قهرمانی در جام حذفی دست پیدا کند. فرهاد مجیدی اما طلایی ترین فرصت را البته با اشتباهات داوری از دست داد. حال فرهاد مجیدی باید تمام تمرکز خود را روی لیگ بگذارد تا مبدا این جان از کف برود.

اگر نخواهیم خیلی وارد مباحث تخصصی شویم، کمترین اشکالی که به چینش ترکیب استقلال وارد است، استفاده از علیرضا رضایی در ترکیب اصلی به جای حسین حسینی است و بالاتر از آن عدم تعویض وی و به میدان آمدن حسینی حداقل برای ضربات پنالتی بود تا وی با استفاده از تجربه بالای خودش و آمار خوبی که در مهار ضربات پنالتی دارد بتواند شانس استقلال را برای پیروزی در این مقطع بالا ببرد.

اتفاقی که رخ نداد تا رضایی جوان و بی تجربه عملکرد به شدت ضعیفی در ضربات پنالتی از خودش نشان داده و هر ۵ ضربه را مقابل بازیکنان نساجی فریب بخورد و تشخیص اشتباه دهد.

به خاطر بیاورید فینال جام حذفی فصل گذشته را که جواد نکونام با فولاد مقابل همین استقلال رفتار مشابهی داشت و از محسن فروزان در دقایق پایانی بازی برای ضربات پنالتی استفاده کرد و به اتکای همین تعویض و درخشش فروزان توانست پیروز شود و جام‌ را بالای سر ببرد. موضوعی که مجیدی از آن درس‌ نگرفت.

این البته تنها اشتباه مجیدی در چینش ترکیب تیمش برای بازی امروز نبود و اشتباهات دیگری هم در ارنج چند پست وجود داشت که به مرور زمان رفع خواهد شد ولی هرچه هست رد پای شکست مقابل نساجی را بیش از هر کسی باید در تصمیمات خود مجیدی و کادرفنی دنبال کرد.

ساکت الهامی در مربیگری هم از یحیی گل‌محمدی بهتر است و هم از مجیدی. ارزان‌ترین تیم لیگ که حتی زمین برای بازی خانگی ندارد، ۳۰۰ دقیقه از بهترین تیم لیگ گل نخورد. ساکت اهل قهر و غر و سه بار دی‌اکتیو در هفته نیست، اما از تبریز تا شاهی، برای تیمش جان می‌دهد. تراکتوری که با او قهرمان شد حالا برای فرار از سقوط می‌جنگد.

اگر نساجی هم مثل مس رفسنجان به بعضی برنامه‌های فوتبالی کمک مالی می‌کرد، احمدی در استودیو برایشان پشتک بالانس می‌زد. اما تیم مردمیِ متعلق به بخش خصوصی، بدون ریخت و پاش، فقط دو وجب تا جام قهرمانی فاصله دارد.

یک- این جام حذفی، بدجوری جام شگفتی‌ها بود. یک بازی نیمه‌نهایی بین خلیج‌فارس ماهشهر و آلومینیوم اراک برگزار می‌شود و یک بازی دیگر نیمه‌نهایی بین مس کرمان و برنده این بازی. بشتابید که جام شما را می‌خواند!

دو- استقلال نود ارومیه را در پنالتی‌ها برد، جلوی پیکان هم با مقاومت تیر دروازه در وقت‌های اضافی برنده شد. فرهاد مجیدی اما باز هم به رزروهایی مثل ابوالفضل جلالی و سبحان خاقانی بازی داده.

سه- آخ آخ، چرا به یامگا پاس نداد حسین‌زاده؟

چهار- دقیقه بیست و دو و یادی از منصورخان پورحیدری خیلی محترم و دوست‌داشتنی. روح‌شان شاد.

پنج- باز هم تیر دروازه به داد استقلال رسید. چه شوت فنی خوبی زد صابر حردانی. بهترین مدافع امسال استقلال تیر دروازه بوده است!

شش- این شوت‌های چفت و چل چیست که استقلالی‌ها می‌زنند؟ احتمالا فرهاد تحت تاثیر گل دیشب علی‌نژاد به پرسپولیس قرار گرفته و به بازیکنانش گفته از هر جا توپ را گرفتید بشوتید.

هفت- دریبل دوطرفه خوشگل حسین‌زاده، فرار عالی و شوت او که با سیو محشر حقیقی همراه شد. حسین‌زاده کلا یا خیلی خوب است یا خیلی بد. حد وسط ندارد.

هشت- آمانوف به جای سبحان خاقانی؛ مجیدی مثل مسابقات قبلی حذفی از اواسط بازی ترکیبش را اصلاح می‌کند. خب چرا از اول اینها را نمی‌گذاری؟

نه- وریا هم رفت بیرون. کاپیتان استقلال با این کیفیت نباید اعتراضی به نیمکت‌نشینی داشته باشد. تازه استاد می‌گوید غیبتم در تیم ملی پشت پرده دارد!

ده- چه توپ‌هایی آمانوف خراب کرد. دومی را از دهانه دروازه زد خال آسمان.

یازده- کریم اسلامی تا یک پنالتی از استقلالی‌ها نگیرد بی‌خیال نمی‌شود.

دوازده- این هم سیو سال از علیرضا حقیقی. شوت حسین‌زاده را خارق‌العاده گرفت انصافا.

سیزده- این دفعه تیر دروازه به داد نساجی می‌رسد. شوت زیبای حردانی به تیر خورد. آقا توپ اصلا روی خط هم نیامد؛ چطوری کادرفنی استقلال می‌گفت گل شده؟

چهارده- رافائل داسیلوا مدل «کچل» وحدت هنانوف است! عرفان گل‌محمدی هم از وقتی به زمین آمده مدافعان استقلال را اذیت کرده.

پانزده- جنجال در آزادی؛ آرمان رمضانی گل زد، اما داور خطا گرفت. فرهاد مجیدی و بقیه استقلالی‌ها شدیدا معترض هستند. خطا بود؟

شانزده- آخرین فرصت بازی را هم یامگا خراب کرد. بعد از سه تا نود دقیقه بدون گل در لیگ و حذفی، وقت‌های اضافی هم هیچ- هیچ شد. خدا کند لااقل پنالتی‌ها گل داشته باشد!

هفده- و بالاخره ماراتن این بازی با صعود نساجی به پایان رسید. آمانوف پنالتی‌اش را به بدترین شکل ممکن خراب کرد.

صحبت‌های فرهاد مجیدی در نشست خبری پس از مصاف با نساجی:

بازی؟

از هواداران عذرخواهی می‌کنم که نتوانستیم برنده شویم. تمام مسئولیت این شکست با من است. بازیکنانم سنگ تمام گذاشتند و نمایش خوبی داشتند. در کل ۱۲۰ دقیقه حاکم میدان بودیم، پنج، شش موقعیت گل داشتیم. بعد از این که بازی در ۱۲۰ دقیقه تمام شد، ضربات پنالتی را زدیم. می‌دانید که ضربات پنالتی ۵۰، ۵۰ است و تیم نساجی توانست پیروز بازی شود. از کمیته داوران خواهش می‌کنم که لیستی به ما بدهند، چون ما از هفته پیش تمرینات ویژه‌ای را انجام دادیم و پلن‌های زیادی را برای بازی‌های ۱۰ نفره، ۹ نفره و حتی ۸ نفره در نظر گرفته‌ایم ولی دیگر پیش‌بینی نمی‌کردیم که بازیکن‌مان گل سالم بزند و داور گل را نگیرد. جالب است، داوری که وقتی من دهه ۸۰ فوتبال بازی می‌کردم، شیتیل گرفته بود و محرومش کرده بودند، الان ارتقا مقام پیدا کرده و به تلویزیون می‌آید. نمی‌دانم او با چه رویی به تلویزیون می‌آید و نظر کارشناسی می‌دهد. مسئولیت باخت هم با من است ولی اگر گل آرمان خطا باشد، دیگر مربی‌گری نمی‌کنم. داور چطور این را خطا گرفته است؟ دو دقیقه بعد از آن هم پنالتی. بهانه نمی‌آورم ولی دو روز پیش که در نشست خبری یک حرف‌هایی زدم و شما خبرنگاران عزیز علیه من جبهه گرفتید، حالا نتیجه‌اش را ببینید.

این ایراد داور است. من نمی‌دانم در کمیته داوران به داوران چه می‌گوید. اگر بازیکن خودش را بیندازد و شما بازی را قطع نکنی، دفعه دوم خودش را به زمین نمی‌اندازد. تا هرکس خودش می‌اندازد، داور بالا سرش می‌رود و پنج دقیقه می‌ایستد. من کاری به وقت تلف کردن ندارم. ما می‌توانستیم در جریان ۱۲۰ دقیقه پیروز شویم ولی از فرصت‌هایمان استفاده نکردیم. بازیکنان ما زحمت می‌کشند اما تا دیدند استقلال صدر جدول است و ۲۴ هفته نباخته است، شروع کردند. چیزهایی می‌شنوم که باورم نمی‌شود. مگر فوتبال چقدر ارزش دارد؟ مربی لیگ برتری در به در دنبال این است که کمک داور استقلال را بچیند. من مانده‌ام، یعنی به چه قیمتی؟ حرف هم می‌زنی، می‌گویند مجیدی بهانه می‌آورد. من هیچ بهانه‌ای نمی‌آورم.

تاثیر تماشاگران روی بازیکنان جوان استقلال؟

هیچ ربطی ندارد. اتفاقا بازیکنان جوانم فوق العاده بودند. هم صالح که به زمین رفت عالی بود. هم سبحان فوتبالیست فوق‌العاده‌ای است و در آینده خیلی بهتر می‌شود. امیرحسین هم همینطور. بازیکنان جوانم امروز خیلی خوب بودند اما بدشانس بودیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها