گزارش کشتی آزاد جام تورلیخانوف|«امیرحسین زارع» طلایی شد

کد خبر: 1151946

امیرحسین زارع با کامبکی استثنایی در فینال جام تورلیخانوف مقابل حریف قزقستانی به مدال طلا رسید.

گزارش کشتی آزاد جام تورلیخانوف|«امیرحسین زارع» طلایی شد

بعد از آنکه امیرحسین فیروزپور در یک دقیقه و با اشتباه فنی فینال وزن 97 کیلوگرم را با شکست سنگین 10 بر صفر پشت سر گذاشت، امیرحسین زارع در فینال وزن 125 کیلوگرم کشتی آزاد به مصاف باتیرمورزایف، حریف نامدار قزاقستانی رفت.

زارع که بعد از کسب مدال طلای جوانان جهان، در سال 2021 مدال برنز المپیک و سپس طلای جهان را در سنگین‌وزن از آن خود کرد، درحالی که 8 ماه از تشک دور بوده و در اردوهای اخیر نیز نتوانسته بود تمرین خوبی را به دلیل مصدومیت پشت سر بگذارد، صرفا با چند جلسه تمرین کشتی به قزاقستان رفت.

او در دور نخست با نتیجه 9 بر 7 اولگ بولتین از قزاقستان را مغلوب کرد و در نیمه‌نهایی نیز  لخاگواگرل مونختور از مغولستان را با نتیجه 3 بر صفر شکست داد و فینالیست شد. او در فینال خیلی زود مقابل یوسوپ باتیرمورزایف از قزاقستان غافلگیر شده و با چند بارانداز متوالی 8 امتیاز از دست داد اما در ادامه بخشی از امتیازهای از دست رفته را در سه دقیقه اول جبران کرد و این تایم را 10 بر 7 به اتمام رساند.

یک مدال طلا و یک نقره به آزادکاران ایران رسید

مسابقات اوزان ۵۷ و ۱۲۵ کیلوگرم رقابت های بین المللی کشتی آزاد جام تورلیخانوف در شهر آلماتی قزاقستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسابقات اوزان ۵۷ و ۱۲۵ کیلوگرم رقابت‌های بین المللی کشتی آزاد جام تورلیخانوف بعنوان رنکینگ اتحادیه جهانی امروز (شنبه) در شهر آلماتی قزاقستان برگزار شد و در پایان نمایندگان کشورمان به یک مدال طلا و یک مدال نقره دست یافتند.

در پایان مسابقات دو وزن نخست کشتی آزاد، امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مدال طلا دست یافت و امیرحسین فیروزپور در وزن ۹۷ کیلوگرم صاحب مدال نقره شد.

نتایج نمایندگان کشورمان به شرح زیر است:

در وزن ۹۷ کیلوگرم امیرحسین فیروزپور پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۸ بر ۳ آکژان آیتبکوف از قزاقستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل محمدرسول رحیم اف از ازبکستان با نتیجه ۱۵ بر ۴ به برتری رسید و به دیدار فینال راه یافت. فیروز پور در دیدار فینال مقابل باتیربک چاکولوف از اسلواکی با نتیجه ۱۰ بر صفر مغلوب شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم امیرحسین زارع در دور نخست با نتیجه ۹ بر ۷ اولگ بولتین از قزاقستان را مغلوب کرد وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی مقابل لخاگواگرل مونختور از مغولستان با نتیجه ۳ بر صفر پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت. زارع در این دیدار با نتیجه ۲۱ بر ۱۰ از سد یوسوپ باتیرمورزایف از قزاقستان گذشت و به مدال طلا دست یافت.

رده بندی نفرات برتر اوزان ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم به شرح زیر است:

۹۷ کیلوگرم: ۱- باتیربک ساکولوف (اسلواکی) ۲- امیرحسین فیروزپور (ایران) ۳- آکژان آیتبکوف (قزاقستان) و ماگومد ابراگیموف (ازبکستان)

۱۲۵ کیلوگرم: ۱- امیرحسین زارع (ایران) ۲- یوسوپ باتیرمورزایف (قزاقستان) ۳- لخاگواگرل مونختور (مغولستان) و موهیت (هند)

حسن یزدانی و کامران قاسم پور نمایندگان اوزان ۸۶ و ۹۲ کیلوگرم کشورمان از ساعت ۹ صبح فردا (یکشنبه) به مصاف حریفان خود می‌روند.

زارع در سه دقیقه دوم، خیلی سریع حریف قزاقستانی را با باراندازهای متوالی تحقیر کرد و این کشتی‌گیر را 21 بر 10 از پیش رو برداشت تا قهرمان جام تورلیخانوف شود.

امیرحسین زارع پیشتر و قبل از اینکه صاحب دوبنده تیم ملی شود، در رقابت‌های لیگ برتر ایران، در حالی که امتیازات زیادی را مقابل گنو پتریاشویلی قهرمان گرجستانی سنگین وزن جهان از دست داده بود، موفق به کامبک شده و در نهایت این حریف را شکست داد. نماینده سنگین وزن ایران حالا و در این مسابقات نیز توانست بار دیگر این موضوع را تکرار کند.

پیش از مدال طلای زارع، فیروزپور در 97 کیلوگرم به مدال نقره رسیده بود.

فردا نیز این رقابت‌ها برای ایران با حضور حسن یزدانی و کامران قاسم‌پور روی تشک دنبال خواهد شد./تسنیم

 کشتی آزاد جام تورلیخانوف| شکست سنگین فیروزپور در یک دقیقه

امیرحسین فیروزپور که در جام تورلیخانوف یک وزن بالاتر محک خورد، شکست سنگینی را مقابل حریف خود از اسلوواکی در فینال تجربه کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، امیرحسین فیروزپور که در مرحله مقدماتی جام بولات تورلیخانوف قزاقستان موفق شده بود 8 بر 3 آکژان آیتبکوف از قزاقستان را شکست داده و در نیمه‌نهایی نیز محمدرسول رحیم‌اف از ازبکستان را با نتیجه 15 بر 4 از پیش رو برداشت تا در فینال با حریفی از اسلواکی کشتی بگیرد.

امیرحسین فیروزپور در حالی که در وزن بالاتر محک می‌خورد در فینال مقابل باتیربک ساکولوف قرار گرفت و در حالی که انتظار کشتی بهتری از او وجود داشت، در یک دقیقه مقابل حریف خود خاک شده و پس از چندین فتیله‌پیچ متوالی، شکست سنگین 10 بر صفر را مقابل کشتی‌گیر اسلواکی تجربه کرد. او با این شکست به مدال نقره جام رنکینگ اتحادیه جهانی بسنده کرد.

فیروزپور در چرخه انتخابی تیم ملی آزاد در وزن 92 کیلوگرم قهرمان ایران شد و سپس به مسابقات قهرمانی آسیا در مغولستان رفت و مدال طلا را به خود اختصاص داد. با نظر کادر فنی او به جمع نفرات اعزامی به تورنمنت قزاقستان اضافه شد و در یک وزن بالاتر محک خورد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها