سرمربیان در نشست خبری پیش از بازی چه گفتند؟ | نظر مورایس درباره حضور ایران در جام جهانی

کد خبر: 1172694

سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: فقط کافی نیست که ایران در جام جهانی حضور داشته باشد و باید کیفیت خوبی به نمایش بگذارد.

سرمربیان در نشست خبری  پیش از بازی چه گفتند؟ | نظر مورایس درباره حضور ایران در جام جهانی

ژوزه مورایس در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل ذوب‌آهن گفت: همه می‌دانیم که بازی حساسی در پیش داریم و دربی شهر اصفهان را دو تیم مهم برگزار می‌کنند. این دیدار برای ما خیلی مهم است. به دنبال نتیجه این بازی و نتیجه کیفی تیم‌مان هم هستیم تا هفته هفته کار‌مان را ارتقا دهیم و دوست داریم به سطحی برسیم که در آینده مدعی قهرمانی باشیم.

وی درباره اینکه با توجه به اینکه در دو بازی قبلی دفاع تیم دچار بهم‌ ریختگی شده بود و آیا برای بازی فردا تصمیم جدیدی دارد، عنوان کرد: نباید نگرانی خاصی از لحاظ خط دفاعی داشته باشیم، چون همه اشتباه می‌کنند. در بازی قبلی روی جزییات گل خوردیم. اشکال از اشتباهات نبود و مشکل از تصمیم‌گیری‌ها بود. وقتی ما توپ را داریم نمی‌توانیم بگوییم اشتباه کردیم، ما فقط تصمیم اشتباه گرفتیم.

سرمربی سپاهان اضافه کرد: در کنفرانس قبلی هم گفتم که از کیفیت‌های متفاوتی در زمین استفاده خواهیم کرد، نه برای اینکه بازیکنی اشتباه کرده بلکه برای اینکه می‌خواهیم تیم بهتری شویم. در بازی قبلی یک اشتباه منجر به گل شد و مطمئن باشید از این اشتباهات درس می‌گیریم.

مورایس درباره حضور بازیکنانش در تیم ملی گفت: برای دعوت شدن به تیم ملی فاکتور‌های مهمی وجود دارد که یکی از آنها عملکرد تیمی است. وقتی تیم پیشرفت می‌کند کیفیت انفرادی بازیکنان هم ارتقا پیدا می‌‌کند. ما 5 بازیکن در تیم ملی نداریم، بلکه 7 بازیکن داریم. اگر بخواهیم به بازیکنان زیر 21 سال هم اشاره کنیم، آریا یوسفی و محمد قربانی هم بازیکنانی هستند که به تیم امید دعوت شده‌اند؛ پس ما 7 بازیکن در تیم ملی داریم. این نه تنها برای بازیکن انگیزه ایجاد می‌کند بلکه برای باشگاه‌ هم این انگیزه وجود دارد تا شرایطی را ایجاد کنیم که بازیکنان بیشتری به تیم ملی دعوت شوند. این قطعا باعث افتخار است.

وی گفت: این فقط کافی نیست که بازیکنان به تیم ملی دعوت شوند و باید تلاش کنند تا در تیم ملی باقی بمانند. رقابت در تیم ملی با بازیکنان لژیونر است. باید آنقدر کیفیت داشته باشند که از رنگ پرچم ایران دفاع کنند. این فقط کافی نیست که ایران در جام جهانی حضور داشته باشد و باید کیفیت خوبی به نمایش بگذارد. ایران لیاقت این را دارد. می‌گویم «ما» چون در ایران کار می‌کنم اگر چه ایرانی نیستم. ما این لیاقت را داریم تا کیفیت بالایی از خودمان به نمایش بگذاریم و به تیم‌‌های ملی نشان دهیم که چه کیفیتی در ایران وجود دارد.

سرمربی سپاهان درباره اینکه به نظر می‌رسد این تیم طوری بازی می‌کند که می‌خواهد از ضدحملات استفاده کند و چه برنامه‌ای برای بازی فردا دارد، اظهار داشت: می‌توانم بگویم در حال برداشتن قدم‌هایی هستیم. فقط 2 ماه است که کار کرده‌ایم. قصد نداریم تیمی باشیم که فقط دفاع کند و می‌خواهیم بازیسازی خوبی داشته باشیم و بازی زیبایی ارائه دهیم. کار‌مان را با دو دروازه‌بان شروع کردیم و در لحظات آخر پیام نیازمند به ما اضافه شد و فقط 2 هفته است که این کار را با او جلو می‌بریم. مطمئن باشید در ادامه تیم بهتری خواهیم شد و بازپس‌گیری توپ را بهتر انجام خواهیم داد. این به تیم حریف هم بستگی دارد. هنوز لیگ را کامل نمی‌شناسم و فعلا فقط در حال یادگیری هستم که هر تیم چگونه بازی می‌کند. باور دارم که خیلی زود به تیمی تبدیل می‌شویم که کیفیت بالاتری دارد.

وی درباره عملکرد شهریار مغانلو و وضعیت محمد نژاد‌مهدی گفت: بازیکنان به من اعتماد دارند و من هم به آنها اعتماد دارم. این یک صحبت خصوصی بین من و بازیکنانم است و من نمی‌توانم در نشست خبری درباره آن حرف بزنم./تسنیم

 ربیعی: به میزان موقعیت‌هایی که ایجاد کردیم امتیاز نگرفته‌ایم/ تنها نگرانی من کسب نتیجه است

تنها موضوعی که باعث نگرانی سرمربی تیم مس رفسنجان در فصل جاری شده، روند نتیجه‌گیری این تیم بوده است.

محمد ربیعی در مورد دیدار تیمش مقابل فولاد خوزستان اظهار داشت: زمان حرکت تیم مس تغییر کرد و به‌خاطر اینکه نتوانستم به نشست خبری بیایم، از خبرنگاران عذرخواهی می‌کنم. فولاد در سال‌های اخیر ثبات بسیار خوبی داشته و تیمی بسیار پُرمهره و تواناست. به مجموعه فولاد بابت داشتن این تیم خوب و محترم تبریک می‌گویم و به نظرم بازی بسیار خوبی برای دو تیم خواهد بود.

وی با دفاع از عملکرد نارنجی‌پوشان ظرف چهار هفته گذشته تصریح کرد: چهار بازی پایانی ما را بررسی کرده‌اند و آمارهایی از آن منتشر شده است. تلاش کردیم عملکرد خوبی در اجرای برنامه‌های مدنظرمان داشته باشیم و کیفیت اثربخشی داشته‌ایم، اما به آن میزان نتیجه نگرفته‌ایم. تاکنون نسبت به میزان موقعیت‌هایی که در دیدارها به وجود آورده‌ایم، امتیاز جمع نکرده‌ایم.

سرمربی تیم فوتبال مس رفسنجان با بیان اینکه تیمش نسبت به فلسفه مدنظر کادر فنی پیشرفت کرده است، گفت: از لحاظ کیفیت فنی روند رو به جلویی نسبت به گذشته داشتیم و تنها بخش نگران‌کننده برای من، همان موضوع نتیجه است. امیدوارم به همین روند ادامه بدهیم. شناخت نسبتاً خوبی از فولاد داریم، اما متأسفانه چند بازیکن خود را در اختیار نداریم. امیدوارم دو تیم با سلامت از این بازی خارج شوند و دیدار تماشاگرپسندی از آب دربیاید.

 نکونام: فولاد تیم متوسط رو به بالا است/ گاهی اوقات از بردمان خوشحال نمی‌شوم

سرمربی فولاد خوزستان، این تیم را در دسته بندی ۱۶ تیم حاضر در لیگ برتر، متوسط رو بالا خواند و گفت برخی رقبا هزینه‌های کلانی انجام داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، جواد نکونام در نشست خبری پیش از دیدار فولاد خوزستان و مس رفسنجان گفت: مثل تمام مسابقات دیگر، بازی مهم و سختی برای هر دو تیم است. باید با تمرکز وارد زمین شویم. از حریف شناخت داریم و می‌دانیم روی بازی مستقیم خوب کار می‌کنند. اگر با تمام توان و تمرکز وارد زمین شویم می‌توانیم نتیجه خوبی بگیریم. حضور هواداران در بازی فردا بازی تراکتور و سپاهان به ما انرژی می‌دهد و تا دقیقه 100 به حمایت آنها نیاز داریم تا بتوانیم برای نام و موفقیت فولاد بجنگند.

وی درباره برد مهم هفته گذشته فولاد مقابل سپاهان و رقابتی که از ابتدای لیگ آغاز شده است، عنوان کرد: قبلا لیگ دو قسمت بود ولی الان سه قسمت است. یک قسمت تیم‌هایی هستند که هزینه‌های خیلی کلانی انجام داده‌اند که هنوز تمام نشده و می‌بینید تیم‌های دیگر هنوز در حال یارگیری هستند. این تیم‌ها از روز اول نقل و انتقالات با تمام ذهنیت برای قهرمانی وارد چرخه شدند. یکسری تیم‌ها هستند که متوسط رو به بالا هستند، مثل ما و برخی تیم‌های دیگر. یکسری تیم‌ها نیز وجود دارند که هزینه‌ها و برنامه‌های‌شان مشخص است. فاصله‌ها خیلی نزدیک است و در هر بازی هر تیمی که با اشتباه کمتر بازی را تمام کند می‌تواند برنده باشد.

نکونام گفت: در دیدار قبل نه برای پیروزی بلکه برای  بازی خوب‌مان خوشحال شدم. گاهی اوقات از بردمان خوشحال نمی‌شوم ولی در این بازی مقابل تیمی که استقلال را در تهران شکست داده بود موفق کار کردیم و این من را خوشحال کرد که بچه‌ها با تمرکز بالا وارد زمین شدند. با این وجود باید همه این را بدانیم که هنوز 4 هفته از لیگ گذشته است. لیگ ایران در طول فصل آنقدر اتفاقات به خود می‌بینید که سخت است درباره آن صحبت کرد. هنوز برخی از باشگاه‌ها به دنبال بازیکنان آزاد هستند و هر تیمی که بتواند ثبات ایجاد کند موفق است. بازی سپاهان برای ما تمام شده و هر بازی برای ما فقط سه امتیاز دارد. تمام تمرکز روی دیدار فردا است و باید بهترین عملکرد را مقابل هواداران‌مان در خانه داشته باشیم.

وی درباره رو‌یارویی لوسیانو پریرا با فولاد در بازی فردا تصریح کرد: ما با تیم مس رفسنجان بازی داریم. آنها 30 بازیکن دارند که همه آنها قابل احترام هستند. مس واقعا تیم قابل احترامی است و به این مجموعه تبریک می‌گویم بابت ثباتی که داشته‌اند. شیمبا برای باشگاه فولاد زحمت کشیده و مردم اینجا او را دوست دارند ولی ما مقابل تیم مس رفسنجان بازی داریم و باید در زمین 11 به 11 کار کنیم.

نکونام درباره وضعیت بازیکنان فولاد اظهار داشت: همه بازیکنان آماده هستند و محمد آبشک هم می‌تواند ما را همراهی کند. احسان پهلوان با تیم تمرین کرده و برای بازی کردنش تصمیم‌گیری می‌کنیم. سه بازیکن مصدوم داریم و من هیچ وقت برای مصدومیت‌ها بهانه نمی‌گیرم. امیدوارم همه بازیکنان فردا بهترین شرایط را داشته باشند.

سرمربی فولاد خوزستان درباره اینکه مشکل عدم ثبات در باشگاه‌ها چقدر روی خروجی فوتبال ما تاثیر دارد، گفت: ثبات باعث رشد فوتبال می‌شود. ثبات در بازیکن، مربی و مدیریت به شرط اینکه مسیر انتخاب شده درست باشد، باعث رشد می‌شود. همه تیم‌ها می‌توانند ثبات داشته باشند و برای آینده‌ تصمیم‌گیری کنند ولی ما باید تمرکز‌مان روی کار خودمان باشد. قطعا در فوتبال نتیجه و خواسته‌ای که از تیمت داری حرف آخر را می‌زند و ما هم با خواسته‌های‌مان جلو می‌رویم.

نکونام درباره اینکه فولاد امسال با سال‌های قبل چه تفاوتی داشته است، گفت: تغییر که داشته‌ایم ولی ما 2 سال یار نگرفتیم و این بزرگترین آسیبی بود که تیم ما دید. فولاد برای رسیدن به ثبات در فوتبال و جایگاهی که الان برخی از تیم‌ها در ایران دارند، حداقل یک سال دیگر باید این تغییرات را داشته باشد. این باشگاه باید به شرایطی برسد که همیشه به عنوان 4 تیم برتر لیگ در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته باشد و بعد برای قهرمانی تلاش کند. این اهدافی است که باید به نظر من یکی یکی طی شود.

تارتار: به راحتی نمی‌بازیم/ با مشورت با حدادی‌فر بیدوف را جذب کردیم

سرمربی ذوب‌آهن می‌گوید تیمش منسجم است و به راحتی نمی‌بازد.

به گزارش ایسنا، مهدی تارتار در نشست خبری پیش از بازی تیمش مقابل سپاهان اظهار کرد: ابتدا از هواداران می‌خواهم ما را تنها نگذارند. به سه امتیاز این بازی نیاز داریم و دوست داریم ورزشگاه جوری باشد که ما میزبان باشیم و رنگ سبز بیشتر باشد. بازی جذابی است و همیشه جذابیت‌های خاص خودش را دارد. این داربی از داربی تهران بهتر است چون دو تیم برای پیروزی می‌آیند اما در داربی تهران برای نباختن به زمین می‌آیند. امیدوارم برنده این بازی حساس ما باشیم.

او درباره مصدومان تیمش گفت: مصدومیت بازیکنان ما بسیار به ما ضربه زد. آرمان اکوان و مسعود ابراهیم زاده را در بازی فردا نخواهیم داشت. کیفیت بد زمین انزلی باعث مصدومیت این دو بازیکن شد اما شدید نیست. یکی دو هفته آن‌ها را نداریم اما بقیه بازیکنان را داریم و برای بازی مقابل سپاهان آماده‌ایم.

سرمربی ذوب‌آهن درباره تساوی تیمش در چهار بازی ابتدایی بیان کرد: ما 4 مساوی داریم که در دو بازی می‌توانستیم برنده باشیم. مهم تر این است که تیمی منسجم داریم و به راحتی نمی‌بازیم. نباختن برای تیمی که می‌خواهد آینده خوبی داشته باشد، بسیار مهم است.

او درباره احسون پنجشنبه و دارکو بیدوف، دو بازیکن خارجی تیمش عنوان کرد: احسون دیر به ما اضافه شد اما بازیکن بسیار باکیفیتی است. ما بازی‌های سنگینی داشتیم و استراتژی ما این بوده که دفاع کنیم اما او بازیکن تهاجمی است. در بازی انزلی با آن کیفیت چمن نمی‌توانستیم از بازیکن فانتزی استفاده کنیم.

تارتار اضافه کرد: درباره دارکو بیدوف هم باید بگویم او با نظر من جدا نشده بود و قراردادش تمام شده بود. بازیکن آزاد بود و به کشورش رفت. ما هم بازیکنان دیگری را مدنظر داشتیم و به سراغش نرفتیم. بعد از این‌که سعید باقرپسند آسیب دید، به یک مهاجم نیاز داشتیم و با مشورت با قاسم حدادی فر که با او کار کرده بود، تصمیم گرفتیم مجددا این بازیکن را جذب کنیم.

عصبانیت مطهری از داوران لیگ برتری/ سرمربی نساجی: سر تیم ما را بریدند

حمید مطهری معتقد است داوران باعث نتیجه نگرفتن تیمش در ۳ هفته اخیر شده‌اند.

به گزارش ایسنا، حمید مطهری، سرمربی تیم فوتبال نساجی در نشست خبری پیش از دیدار با مس کرمان اظهار کرد: صحبت‌هایم را با داوری شروع می‌کنم. در این چند روز مدام از آنالیزور پرسیدم که داور کیست. مگر می‌شود ۳ هفته پیاپی در حق یک تیم اشتباه شود.

او ادامه داد: دو تیم خوب فردا برابر هم قرار می‌گیرند. مس تیم دونده‌ای است و بازی جذابی خواهد شد و محکوم به برد هستیم.

وی درباره محرومان و مصدومان تیمش گفت: شیری مصدومیتی نداره و بر اساس تاکتیک تیمی، بازی قبل بازی نکرد اما او بزرگ تیم است و جزو بازوان تیم است. ایوب کلانتری به ناحق در بازی قبل اخراج شد و این دیدار محروم است. سایر بازیکنان هستند و جای کلانتری را پر می‌کنند. کلانتری با بی‌عدالتی اخراج شد.

سرمربی نساجی درباره داوری و قضاوت فغانی در دیدار فردای تیمش برابر مس اضافه کرد: از کمیته داوران می‌خواهم که داوران باتجربه برای ما بگذارند. کمیته داوران دنبال این هستند که داوران باتجربه را برای تیم‌های بزرگ بگذارند اما نساجی تیم بزرگ و پرطرفداری است. ۳ هفته حق تیم من خورده شد و صدایم در نیامد. من نمی‌خواستم درباره داوری صحبت کنم اما صدای هواداران هم در آمده بود. فغانی فخر داوری ایران است که خوشحالم هم در فوتبال ایران و هم در بازی ماست. فغانی حتی اشتباه هم کند، بی‌قصد و غرض است. او خودش فوتبال بازی کرده و بازیکن و مربی را درک می‌کند. من دوست دارم عدالت رعایت شود نه این که به نفع تیم ما گرفته شد.

مطهری هم‌چنین درباره زمین ورزشگاه وطنی اظهار کرد: اگر در فوتبال حرفه‌ای باشید، می‌دانید که در زمین اصلی نباید تمرین کنید و هفته پیش هم که دو جلسه در این زمین تمرین کردیم، به دلیل این بود که دو سال در وطنی تمرین نکرده بودیم. اگر حرفه‌ای باشید می‌دانید که نباید در زمین اصلی تمرین کنید. فوتبال ۳ زمین خوب غیر از ورزشگاهش دارد. من اگر تیمم را ۳ جلسه در شهید وطنی تمرین دهم، چیزی از زمین باقی نمی‌ماند.

او درباره هول بودن بازیکنانش گفت: تیم من نباید اینجا باشد اما داوری سبب شده تیمم برای گل زدن عجول باشد. قضایای داوری سبب این اتفاقات شده است. البته این‌هایی که می‌گویم توجیه نیستند و ایرادات تیم من هستند که باید برطرف کنم. به بازیکنانم گفتم به مسائل داوری توجه نداشته باشند و کار خود را انجام دهند.

مطهری درباره خط دفاع تیمش گفت: ما یک سری ضعف‌ها در بخش دفاعی داشتیم اما در بازی آخر با وجود ۱۰ نفره شدن، بازیکنانم فداکارانه دفاع کردند و همه فوق‌العاده بودند. ما ۴۰ دقیقه ۱۰ نفره بودیم اما امیدوارم این کلین‌شیت‌ها ادامه‌دار باشد. من آدم انتقاد پذیری هستم و معتقدم برای پیشرفت، انتقاد نیاز است.

او در پایان گفت: من روی انتخاب بازیکن حساس هستم. آداما وقتی به تیم ما اضافه شد، از لحاظ بدنی خوب نبود. او در لوشامپیونه بازی کرده و بازیکن توانمندی است. او در حال نزدیک شدن به شرایط خوبی است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها