صعود میرزازاده به فینال سنگین وزن قهرمانی جهان

کد خبر: 1174315

نماینده وزن ۱۳۰ کیلوگرم ایران با برتری مقابل حریفی از لیتوانی، دومین و آخرین فینالیست ایران در رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان نام گرفت.

صعود میرزازاده به فینال سنگین وزن قهرمانی جهان

نماینده وزن ۱۳۰ کیلوگرم ایران با برتری مقابل حریفی از لیتوانی، دومین و آخرین فینالیست ایران در رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان نام گرفت.

در پایان رقابت های روز نخست ۲ وزن پایانی کشتی فرنگی قهرمانی جهان در بلگراد صربستان، امین میرزازاده دارنده مدال طلای امیدهای جهان در دیدار نیمه نهایی وزن ۱۳۰ کیلوگرم، مقابل مانتاس کنیستائوتاس از لیتوانی به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۲ بر یک به برتری رسید و راهی فینال شد تا دومین و اخرین فینالیست کشتی فرنگی ایران در این رقابت ها باشد.

میرزازاده فردا شب(سه شنبه) برای کسب مدال طلای جهان برابر رضا کایالپ دارنده ۴ مدال طلای جهان و نقره و برنز المپیک از ترکیه به روی تشک می رود.

میرزازاده پیش از این در دور نخست مقابل علیم خان سیزدیکوف از قزاقستان با نتیجه ۵ بر صفر به برتری رسید، وی سپس مقابل صباح شریعتی کشتی‌گیر ایرانی تیم جمهوری آذربایجان به برتری ۹ بر صفر رسید و مقتدرانه راهی یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله نیز برابر یاکوبی کاجایا دارنده مدال نقره المپیک از گرجستان با نتیجه یک بر یک به برتری رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

مهدی محسن نژاد دیگر نماینده ایران در ۲ وزن پایانی بود که در دور نخست برابر هان جائه چانگ از کره جنوبی با نتیجه ۸ بر صفر و ضربه فنی به پیروزی رسید اما در دومین مبارزه در حالیکه با نتیجه ۹ بر ۴ از کرم کمال از ترکیه پیش بود، روی اجرای فن فیتوی خود و بدلکاری حریف ناباورانه ضربه فنی شد و با توجه به شکست ۶ بر ۳ این کشتی‌گیر ترک در مرحله بعد مقابل فومیتا از ژاپن، محسن‌نژاد از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در ادامه این رقابت ها، محمدرضا گرایی تا ساعتی دیگر در فینال وزن ۶۳ کیلوگرم برای کسب مدال طلای جهان به میدان می رود و علیرضا نجاتی در ۶۳ و محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم برای کسب مدال برنز جهان به روی تشک می روند./ایسنا

حجم ویدیو: 4.91M | مدت زمان ویدیو: 00:02:28 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها