حسن یزدانی چراغ دوم را روشن کرد/ ۲ طلا و یک نقره ایران در روز نخست

کد خبر: 1202552

نماینده وزن ۸۶ کیلوگرم ایران با برتری مقابل حریف ژاپنی به مدال طلای تورنمنت رنکینگ کرواسی رسید.

حسن یزدانی چراغ دوم را روشن کرد/ ۲ طلا و یک نقره ایران در روز نخست

نماینده وزن ۸۶ کیلوگرم ایران با برتری مقابل حریف ژاپنی به مدال طلای تورنمنت رنکینگ کرواسی رسید.

در پایان رقابت های روز نخست تورنمنت رنکینگ کشتی آزاد در زاگرب کرواسی، حسن یزدانی دارنده مدال های طلای جهان و المپیک در دیدار فینال مقابل هایاتو ایشیگورو از ژاپن به روی تشک رفت و در پایان با امتیاز عالی ۱۳ بر ۲ به برتری رسید و با اقتدار به مدال طلای این رقابت ها رسید.

حریف ژاپنی به محض شروع مبارزه در یک زیرگیری برق آسا موفق شد یززدانی را غافلگیر کند و با نشاندن او در خاک ۲ امتیاز بگیرد اما یزدانی در ادامه حریف ژاپنی را اسیر هجوم های بی محابای خود کرد و در مدت زمان ۲ دقیقه ۳۷ ثانیه با امتیاز عالی ۱۳ بر ۲ به برتری رسید و مقتدرانه صاحب مدال طلا شد. این کشتی گیر ژاپنی در نیمه نهایی ۱۱ بر صفر از سد زاهید والنسیا از آمریکا گذشته بود.

یزدانی پیش از این در دور نخست مقابل سباستین جزیرزانسکی از لهستان در مدت زمان ۳ دقیقه و ۳۷ ثانیه با نتیجه قاطع ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد. وی در دور دوم نیز مقابل ابوبکر آباکاروف دارنده مدال برنز جهان از آذربایجان با نتیجه قاطع ۱۱ بر صفر به برتری رسید و در مرحله نیمه نهایی نیز با نتیجه قاطع ۱۰ بر صفر از سد مارک هال از آمریکا گذشت و راهی فینال شد.

پیش از این نیز رضا اطری در وزن ۶۱ کیلوگرم با شکست رقبای خود به مدال طلای این رقابت ها رسید و یونس امامی در وزن ۷۴ کیلوگرم نیز با شکست ۳ بر ۳ مقابل جیسون نولف از آمریکا به مدال نقره رسید.

علی سوادکوهی در ۷۹، امیرعلی آذرپیرا در ۹۷ و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم، ۳ نماینده دیگر ایران در این رقابت ها هستند که فردا پنج شنبه به میدان می روند./ایسنا

 کشتی آزاد تورنمنت زاگرب| غافلگیری امامی مقابل حریف آمریکایی با کسب مدال نقره

دارنده مدال برنز وزن ۷۴ کیلوگرم جهان در اولین تورنمنت رنکینگ اتحادیه جهانی در فینال با نتیجه ۳-۳ مغلوب نولف آمریکایی شد و به مدال نقره بسنده کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تورنمنت اوپن کرواسی درحالیکه رکورد جالبی در تعداد شرکت‌کننده را به خود اختصاص داده، از صبح امروز (12 بهمن) در زاگرب آغاز شد. این رقابت‌ها اولین تورنمنت رنکینگ‌دار اتحادیه جهانی در سال 2023 است.

تیم کشتی آزاد ایران با سه نماینده در 5 وزن اول این رقابت‌ها حضور داشت که هر سه نفر نیز به فینال رسیدند. بعد از آنکه رضا اطری در فینال وزن 61 کیلوگرم موفق به شکست با ضربه فنی نارانخو نارمانداخ مغول شد، یونس امامی در فینال وزن 74 کیلوگرم مقابل جیسون نولف آمریکایی قرار گرفت. در وقت اول در پی اخطار کم‌کاری به نولف، این کشتی‌گیر با زیرگیری موفق به خروج پای امامی از تشک شد و به یک امتیاز رسید. وقت اول با همین نتیجه به سود نولف تمام شد.

نولف که عملکرد خیلی خوبی مقابل امامی داشت در وقت دوم دو امتیاز دیگر هم گرفت و سه یک پیش افتاد. کشتی‌گیر آمریکایی خیلی هوشیارانه از امامی امتیاز گرفته و تلاش زیادی برای حفظ آن داشت با این وجود امامی تا ثانیه آخر به دنبال کسب امتیاز بود و نتیجه را 3-3 مساوی کرد اما به دلیل امتیاز درشت‌تر نولف، او برنده این کشتی شد و امامی به نقره این رقابت‌ها بسنده کرد.

درحالیکه کایل دِیک در ترکیب تیم ملی آمریکا در این تورنمنت حضور ندارد، نفر سوم جهان در سال 2022 با عبور از کوجیرو شیگا از ژاپن، تیموراز سالکازانوف از اسلواکی و جوزف لاوالی از آمریکا به نیمه‌نهایی رسید و در این مرحله نیز فضلی ایلماز ترک را مغلوب کرد تا فینالیست شود.

امشب حسن یزدانی آخرین نماینده کشتی آزاد ایران در فینال مسابقات رنکینگ اتحادیه جهانی است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها