اخبار استقلال | عذرخواهی ساپینتو از مردم

کد خبر: 1206114

ریکاردو ساپینتو بعد از محرومیت از سوی کمیته انضباطی و در خواست این کمیته برای عذرخواهی رسمی برای کاهش نیمی از محرومیت چهار جلسه‌ای این مربی، یادداشتی را منتشر و از مردم ایران عذرخواهی کرد.

اخبار استقلال | عذرخواهی ساپینتو از مردم

ریکاردو ساپینتو بعد از محرومیت از سوی کمیته انضباطی و در خواست این کمیته برای عذرخواهی رسمی برای کاهش نیمی از محرومیت چهار جلسه‌ای این مربی، یادداشتی را منتشر و از مردم ایران عذرخواهی کرد.

ریکاردو ساپینتو، سرمربی استقلال با حکم کمیته انضباطی در چهار بازی آینده استقلال محروم است و تنها در صورتی که به طور رسمی از فوتبال ایران عذرخواهی کند، دو جلسه از محرومیت او تعلیقی خواهد شد.

ساپینتو در فاصله کوتاه تا بازی استقلال و ملوان در جام حذفی در خصوص مسائل اخیر صحبت کرده که به شرح زیر است:

«صحبتی در خصوص یک سوء‌تفاهم

احترام همواره اولویت من است، هر جا که می‌روم و هر بار که می‌خواهم با همه اطرافیانم گفت‌وگو کنم. همانطور که من همیشه همین کار را با کسانی که هر روز با من کار می‌کنند، انجام می‌دهم.

احترام همان چیزی است که من همیشه گفته‌ام و بر آن اصرار داشته‌ام.

آنچه تاکنون اینجا در فوتبال دیده‌ام، رفتار گرم و صمیمی است و به همین دلیل همیشه بر رابطه خوب، احترام و صمیمیت تاکید می‌کنم.

باید بگویم که من هرگز نخواسته‌ام به کسی بی‌احترامی کنم حتی بعد از بی‌احترامی‌هایی که در زمان‌های مختلف به من شد.

به دلیل تفاوت‌های فرهنگی نیت من به درستی منتقل نشد

به عنوان مثال، در بازی با پیکان همواره آرام و متمرکز بودم و هیچ مشکلی با نیمکت و مربیان رقیب نداشتم و در کنفرانس مطبوعاتی هم در مورد سخنانم و کلماتم به طور کامل توضیح دادم اما فکر می‌کنم معنای آنچه گفتم، به طور کامل منتقل نشده است. من به طور کلی در مورد برخی از کمک مربیان صحبت کردم و در مورد برخی از رفتارها به صورت کلی توضیح دادم. من هرگز به کسی توهین و بی احترامی نکرده‌ام و منظورم رفتاری بوده که مبتنی بر منطق و تفکر نباشد. و البته به دلیل تفاوت‌های فرهنگی، نیت من به درستی به رسانه‌ها و هواداران فوتبال منتقل نشد. در فرهنگ‌های ما تفاوت‌هایی وجود دارد. برای مثال در کشور من این غیرممکن است که مربیان حریف به منطقه فنی مربیان دیگر بیایند. هر کس به طرف مقابل برود، فوراً اخراج خواهد شد و مهم نیست دلیل این کار چه باشد. این نمونه‌ای برای تفاوت‌های فرهنگی است و امیدوارم اگر ناخواسته باعث ناراحتی و دلخوری مردم شده‌ام، دیگر این دلخوری وجود نداشته باشد و از مردم عذرخواهی می‌کنم.

 نکته این است که هر بار برای ما مشکل به وجود می آید، بعد از برد ما است و مشکلاتی است که از سوی سایر مربیان به وجود می‌آید. این برای اولین بار هم اتفاق نیفتاده، ما تجربیات زیادی در این مورد داریم و هر بار مربیان رقیب ما شروع به به وجود آوردن مشکل کرده‌اند.

با هیجان پاسخ می‌دهم نه با بی‌احترامی

 همه ما انسان هستیم و همه ما احساسات و هیجان داریم. شاید من به برخی اتفاقاتی که در اطرافم رخ می‌دهد، با هیجان پاسخ می‌دهم اما نه با بی‌احترامی. و من هرگز مشاجره را شروع نکرده‌ام. من هرگز با کسی برخورد فیزیکی نکرده‌ام، اما تمام این چیزهایی که ذکر کردم، برای من اتفاق افتاده و همه، این مسائل را دیده‌اند.

 برخی از کلماتی که در برخی از کشورها استفاده می‌شود، با ترجمه آن کلمه در زبان‌های دیگر معنای متفاوتی پیدا می‌کند و این یکی از تفاوت‌های فرهنگی است که قبلاً به آن اشاره کردم.

 امیدوارم این سوءتفاهم‌ها و این رفتارها برای همه در فوتبال ایران متوقف شود. این برای سلامتی و بهبود فوتبال بهتر است و امیدوارم همه چیز در مورد نتایج، در زمین اتفاق بیفتد نه خارج از آن.

 ما در سه بازی که باختیم، هرگز به کسی بی‌احترامی نکردیم و با هیچ مربی‌ای مشکلی نداشتیم زیرا می‌دانیم چگونه باید احترام بگذاریم.

 تنها چیزی که در فوتبال به دنبال آن هستم سخت کوشی، احترام، کار تیمی و کسب نتایج خوب است.

عاشق تیم و هواداران‌مان هستم

من عاشق تیمم و عاشق هوادارانمان هستم. ما با هم قوی‌تر هستیم و به جلو می‌رویم.

 ریکاردو ساپینتو»/ایسنا

لقب استقلالی‌ها به سرمربی پرسپولیسی ملوان

ملوانی‌ها با استقبال شدید هواداران استقلال روبرو شدند که این مساله مورد توجه قوهای سپید قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، تیم‌های استقلال و ملوان ساعت ۱۵:۳۰ امروز (دوشنبه) در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی در تهران به مصاف هم رفتند که حاشیه‌های این دیدار در نیمه اول به شرح زیر است:

حدود ۵ هزار هوادار در ورزشگاه حضور پیدا کردند و با تشویق مداوم بازیکنان استقلال، به تیمشان روحیه دادند. در مقابل نیز حدود ۱۰۰ هوادار ملوان در ورزشگاه حضور پیدا کرد.

هواداران استقلال با تشویق خاص خود از حضور هواداران ملوان استقبال کردند که این مساله مورد توجه ملوانی‌ها قرار گرفت.

مازیار زارع نیز مورد تشویق هواداران تیم میزبان قرار گرفت و استقلالی‌ها او را «مازیار قایقران» خطاب کردند. تشویق این بازیکن در حالی است که مازیار زارع چندین فصل برای پرسپولیس بازی کرده و از بازیکنان سابق این تیم به شمار می‌رود.

ساپینتو از ابتدای بازی از جایگاه ویژه نظاره‌گر عملکرد بازیکنان بود.

همچنین پیش از آغاز بازی از ورود علی شیخ‌الاسلامی، آنالیزور استقلالی‌ها به ورزشگاه جلوگیری شد که با وساطت ریکاردو ساپینتو، مربی استقلالی‌ها وارد جایگاه ویژه شد.

وریا غفوری و مرحوم منصور پورحیدری توسط تماشاگران استقلالی مورد تشویق قرار گرفتند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها