اخبار کشتی فرنگی قهرمانی آسیا | 3 طلا بر سینه کشتی گیران ایرانی

کد خبر: 1214120

ایمان محمدی فرنگی‌کار وزن ۶۳ کیلوگرم کشورمان توانست در دیدار فینال و با شکست حریف ازبکی خود دومین مدال طلا را بدست آورد. امین کاویانی نژاد ضمن مصدومیت در دیدار فینال به مدال نقره بسنده کرد.

اخبار کشتی فرنگی قهرمانی آسیا | 3 طلا بر سینه کشتی گیران ایرانی

 ایمان محمدی فرنگی‌کار وزن ۶۳ کیلوگرم کشورمان توانست در دیدار فینال و با شکست حریف ازبکی خود دومین مدال طلا را بدست آورد. امین کاویانی نژاد ضمن مصدومیت در دیدار فینال به مدال نقره بسنده کرد.

سی و سومین دوره رقابت های کشتی فرنگی بزرگسالان قهرمانی آسیا، از صبح امروز (یکشنبه) و با برگزاری مسابقات پنج وزن نخست، در شهر آستانه قزاقستان در حال برگزاری است.

در وزن ۶۳ کیلوگرم ایمان محمدی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۹ بر صفر نیراج از هند را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل جین سئوب سونگ از کره جنوبی با نتیجه ۹ بر صفر پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت. محمدی در دیدار نهایی شرموخامد شریبجانوف از ازبکستان را با نتیجه ۹ بر صفر شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۷۷ کیلوگرم امین کاویانی نژاد در دور نخست با نتیجه ۳ بر ۱ ساجان از هند را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱ بر ۱ ریو لیو از چین را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۳ بر ۱ از سد دمیو ژاداریف از قزاقستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. کاویانی نژاد به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو در دیدار پایانی حاضر نشد و به مدال نقره رسید.

برق طلا بر سینه دادمرز نشست

پویا دادمرز فرنگی‌کار وزن ۵۵ کیلوگرم کشورمان توانست با برتری در دیدار فینال قهرمانی آسیا نخستین طلای تیم ایران را کسب کند.

به گزارش ایرنا، سی و سومین دوره رقابت‌های کشتی فرنگی بزرگسالان قهرمانی آسیا، از صبح امروز (یکشنبه) و با برگزاری مسابقات پنج وزن نخست، در شهر آستانه قزاقستان در حال برگزاری است.

در وزن ۵۵ کیلوگرم پویا دادمرز پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۸ بر صفر تایگاه اونیشی از ژاپن را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۸ بر ۱ از سد اختیار بوتیروف از ازبکستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. دادمرز با نتیجه ۱۰ بر صفر از سد روپین از هند گذشت و به مدال طلا دست یافت./ایرنا

سومین طلا برای ایران/ ناصر علیزاده قهرمان آسیا شد

نماینده وزن ۸۷ کیلوگرم ایران، سومین مدال طلای ایران در ۵ وزن نخست رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا را بر گردن آویخت.

به گزارش ایسنا، در ادامه رقابت‌های ۵ وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در آستانه قزاقستان، ناصر علیزاده نماینده وزن ۸۷ کیلوگرم ایران در دیدار فینال برابر نورسلطان تورسینوف از قزاقستان به میدان رفت و در پایان با اقتدار و با نتیجه ۸ بر صفر به برتری رسید و سومین مدال طلای ایران در ۵ وزن نخست این مسابقات را از آن خود کرد.

علیزاده پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس با نتیجه ۱ بر ۱ ماساتو سومی از ژاپن را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله نیز با نتیجه ۷ بر ۲ سونیل کومار از هند را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد.

علیزاده در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ نیز به مدال طلای رقابت‌های قهرمانی آسیا رسید و امسال برای سومین سال متوالی بر سکوی نخست آسیا ایستاد.

پیش از این پویا دادمرز در ۵۵ و ایمان محمدی در وزن ۶۳ کیلوگرم صاحب مدال شدند و امین کاویانی‌نژاد نیز به دلیل آسیب‌دیدگی در دیدار فینال وزن ۷۷ کیلوگرم به میدان نرفت و صاحب مدال نقره شد.

امین میرزازاده آخرین نماینده ایران در ۵ وزن نخست این رقابت‌ها، تا دقایقی دیگر برای کسب مدال طلا به مصاف منگ از چین می‌رود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها