نتایج کشتی آزاد قهرمانی ۲۰۲۳ جهان - بلگراد

مفت‌بازی گلیج مقابل ناآماده‌ترین سعدالله‌یف تاریخ!/ صعود عموزاد به نیمه نهایی با شکست آمریکا

کد خبر: 1245152

رحمان عموزاد با پیروزی مقابل رقیب آمریکایی به نیمه نهایی وزن 65 کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی 2023 جهان رسید.

مفت‌بازی گلیج مقابل ناآماده‌ترین سعدالله‌یف تاریخ!/ صعود عموزاد به نیمه نهایی با شکست آمریکا

رحمان عموزاد با پیروزی مقابل رقیب آمریکایی به نیمه نهایی وزن 65 کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی 2023 جهان رسید اما مجتبی گلیج در ثانیه آخر به سعدالله‌یف روس باخت.

 در ادامه رقابتهای کشتی آزاد قهرمانی ۲۰۲۳ جهان در بلگراد  و در وزن ۶۵ کیلوگرم رحمان عموزاد که سال گذشته در سن ۲۰ سالگی قهرمان و پدیده کشتی جهان شد، مقابل نیک لی از آمریکا 9 بر 4 پیروز شد و به مرحله نیمه‌نهایی صعود کرد.

عموزاد پیش از این پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با یانیس مادی از جزایر کومور مسابقه داد و در همان ابتدای مسابقه نتیجه را ۱۰ بر صفر کرد.

عموزاد در کشتی دوم نیز به مصاف اشتفان کومان از رومانی رفت و با نتیجه عالی ۱۲ بر صفر برنده شد.

اما مجتبی گلیج در دیدار حساس وزن 97 کیلوگرم برابر عبدالرشید سعدالله یف قرار گرفت و در حالی که تا 10 ثانیه آخر 4 بر 2 پیش بود، روی زیرگیری کشتی‌گیر روس به جای اینکه عقب رود و از تشک خارج شود، رو به جلو مقاومت کرد تا خاک نشود اما به پل رفت تا کشتی برده را مفت ببازد و ضربه فنی شود. این در حالی بود که دارنده 7 طلای جهان و المپیک در ضعیف‌ترین حالت خود در سالهای اخیر قرار داشت و پیروزی مقابل سعدالله‌یف کاملا عملی بود. گلیج اگر عقب می‌رفت و از تشک خارج می‌شد یک امتیاز از دست می‌داد و می‌توانست کشتی را 4-3 ببرد اما شکستی ناباورانه را برای خود رقم زد.

گلیج در مسابقات جهانی 2021 هم مقابل کایل اسنایدر آمریکایی درست در ثانیه آخر کشتی برده را واگذار کرده بود و در بلگراد هم باختهای عجیب گلیج ادامه داشت./ایسنا

دومین سهمیه المپیک هم از دست رفت

با شکست یونس امامی مقابل تسابولوف، تا اینجای کار تیم کشتی آزاد کشورمان برای کسب سهمیه دو وزن المپیکی ۵۷ و ۷۴ کیلوگرم باید به فکر حضور پرقدرت در مسابقات گزینشی آسیایی باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مسابقات کشتی قهرمانی بزرگسالان جهان در سال 2023 اولین مرحله از گزینشی بازی‌های المپیک 2024 پاریس محسوب می‌شود و کشتی‌گیران 6 وزن 57، 65، 74، 86، 97 و 125 کیلوگرم پیش از کسب مدال باید به فکر سهمیه باشند.

تا اینجای کار با توجه به نتایج به دست آمده و قطعی هشت وزن برگزار شده، حسن یزدانی در 86 کیلو و امیرحسین زارع در 125 کیلوگرم موفق به کسب سهمیه شده‌اند و میلاد والی‌زاده و یونس امامی از کسب آن بازماندند.

والی‌زاده روز گذشته باوجود عملکرد خوبی که مقابل رضازاده از آذربایجان داشت، مقابل زلیمخان آباکاروف مغلوب شد و به دلیل فینالیست نشدن حریفش از آلبانی، شانس حضور در رپه شارژ را به دست نیاورد.

یونس امامی هم که با فینالیست شدن سیداکوف به گروه شانس مجدد رفته بود، نتوانست از سد تسابولوف کشتی‌گیر روسی‌الاصل صربستان عبور کند و از رسیدن به سهمیه المپیک و دیدار رده‌بندی بازماند.

حالا رحمان عموزاد و مجتبی گلیج آخرین نمایندگان ایران در مسابقات جهانی هستند که هنوز فرصت کسب سهمیه را دارند.

اتحادیه جهانی کشتی مسیر کسب سهمیه را پیش از این اعلام کرده و کشتی‌گیرانی که در بلگراد سهمیه نمی‌گیرند باید در مسابقات گزینشی آسیایی و جهانی دنبال کسب مجوز حضور در المپیک پاریس باشند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها