سرمربیان بعد از بازی چه گفتند؟ | مورایس: کاش می‌دانستم خبرهای تیم را چه کسی بیرون می‌برد

کد خبر: 1278623

سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: شمس‌آذر با فعل خواستن و انرژی زیادی آمده بود و این مساله را در طول بازی نشان داد ولی ما لیاقت این پیروزی را داشتیم.

سرمربیان بعد از بازی چه گفتند؟ | مورایس: کاش می‌دانستم خبرهای تیم را چه کسی بیرون می‌برد

سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: شمس‌آذر با فعل خواستن و انرژی زیادی آمده بود و این مساله را در طول بازی نشان داد ولی ما لیاقت این پیروزی را داشتیم.

 ژوزه مورایس پس از پیروزی پر گل خانگی برابر شمس‌آذر قزوین در مرحله‌ یک‌شانزدهم جام حذفی اظهار کرد: بردیم و لیاقت این پیروزی را داشتیم. برابر تیمی بازی کردیم که ما را به سختی انداخت، زیرا شمس‌آذر با فعل خواستن و انرژی زیادی آمده بود و این مسئله را در طول بازی نشان داد. آنها با ضدحملات‌ و توپ‌های بلندی که پشت مدافعان سپاهان ارسال می‌کردند، کارمان را دشوار کردند.

او افزود: در نیمه اول گل نخست را زدیم. پس از گل دوم و کارت زرد دوم بازیکن شمس‌آذر بازی جور دیگری پیش رفت. به بازیکنانم بابت تلاششان تبریک می‌گویم. از هواداران نیز که از اول تا آخر پشت تیم بودند، ممنونم.

سرمربی سپاهان خاطرنشان کرد: تلاش خوبی از بازیکنان دیدم، کاری که هر روز باید انجام دهیم؛ شکست در ۶ بازی گذشته نیز بنا به دلایل و اتفاقات رقم خورد.

وی در خصوص وضعیت فرشاد احمدزاده توضیح داد: فرشاد مصدوم بود و به همین دلیل در ترکیب نبود و مجبور بودیم با بازیکنان ۱۶ و ۱۷ ساله بازی کنیم. در اواخر بازی که نتیجه به نفع ما بود، از وی در مورد شرایطش پرسیدم که می‌خواهد تست کند، موافق بود و چون باید در شرایط مسابقه قرار بگیرد، به وی بازی دادم و دنبال پنهان کردن چیزی نیستم، فرشاد مصدوم بود و ۴ روز گذشته تمرینات انفرادی داشت و برای بازی بعدی می‌توانیم از وی استفاده کنیم.

مورایس درباره یکی از پست‌های اینستاگرامش توضیح داد: صفحه اینستاگرام من با ادمین اداره می‌شود و ربطی به فوتبال ندارد که بخواهم چیزی را آنجا منتشر کنم؛ داستانی بود که منتشر کردم و در مورد این داستان ۲ پایان خوب و بد وجود دارد و بستگی به برداشت مخاطب دارد. در کنار یکدیگر همکاری می‌کنند و کار را برای ادامه دادن پیش می‌برند که داستان جذابی است.

سرمربی سپاهان در مورد مشخص شدن ترکیب سپاهان پیش از بازی گفت: آرزو داشتم که جواب رضایت‌بخشی داشتم. اگر حرفه‌ای باشیم این موضوع اهمیت زیادی نخواهد داشت و می‌تواند کمی به تیم حریف کمک کند و اهمیت خاصی ندارد؛ بحث اطلاعات است که از درون تیم به بیرون می‌رود و باید آن را کنترل کنیم. دوست دارم بدانم چه کسی این اطلاعات را می‌برد و چه سودی می‌برد؟ نشانه خوبی در فوتبال حرفه‌ای نیست؛ سراغ چالش‌های زیادی رفتیم و نباید دشمن داخل باشد، باید در کنار یکدیگر باشیم تا با دشمن بیرونی بجنگیم.

وی در پایان خطاب به هواداران سپاهان گفت: در کل فوتبال دنیا اگر بخواهیم دستاوردی داشته باشیم، باید کنار یکدیگر باشیم، باشگاه سپاهان با تمام افراد و تیم فوتبالش یکی هستند و کنار یکدیگر باشیم، باید از یکدیگر حمایت کنیم و نباید علیه هم باشیم، باید همگی تحت حمایت یکدیگر باشند، اگر علیه هم باشیم، برای عدم موفقیت بهانه‌تراشی می‌کنیم. برای رسیدن به موفقیت و دستاورد باید کنار یکدیگر باشیم. هیچ‌یک از رقیبان نمی‌خواهند ما ببریم اما هواداران هستند که می‌خواهند تیم ببرد، باید در کنار یکدیگر ادامه دهیم، شاید از بیرون همه ما را در یک چرخه قرار دهند اما باید یکدیگر را حمایت کنیم و پیش برویم.

 نویدکیا: امیدوارم با برتری مقابل استقلال قانع نشویم/ بازیکنانم فوق‌العاده هستند که چیزی نمی‌گویند

سرمربی تیم فوتبال مس رفسنجان ابراز امیدواری کرد، شاگردانش با برتری مقابل استقلال قانع نشوند، چرا که بازی‌های سخت و فشرده‌ای پیش رو دارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محرم نویدکیا پس از برتری 2 بر صفر تیم فوتبال مس رفسنجان برابر استقلال در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی، اظهار داشت: در ابتدا باید به باشگاه بزرگ ذوب‌آهن و خانواده مرحوم استکی تسلیت بگویم، ما واقعاً یکی از بهترین پیشکسوتان فوتبال ایران و اصفهان را از از دست دادیم. بازی خیلی خوبی بود و انتظار می‌رود تیم‌های بزرگ همینطوری بازی کرده و بتوانند خلق موقعیت کنند. در 10 دقیقه اول بازی را خوب اداره کردیم که برخلاف جریان بازی پنالتی به ضررمان اعلام شد. اگر حامد لک توپ را نمی‌گرفت، شاید روند بازی عوض می‌شد و این واقعیت فوتبال است. لک روزهای درخشانی را سپری می‌کند و چند سیو خوب داشت. ما موقعیت‌های زیادی خلق کردیم، آنهم برابر تیم بزرگ استقلال که نظم خوبی دارد و این نشان می‌دهد شرایط خوبی داریم.

وی در ادامه افزود: دم بازیکنان مس رفسنجان گرم، چون در این چند وقتی که من حضور دارم با تمام انرژی‌شان تمرین و بازی می‌کنند. دلم نمی‌آمد این بازی‌ها را از دست بدهند و خدا را شکر از زمانی که اضافه شده‌ام هیچ گلی دریافت نکرده‌ایم و نظم دفاعی خوبی داریم. به غیر از بازی با شمس آذر قزوین که خیلی لذتبخش نبود، سایر بازی‌ها را با تمام وجود بازی کردیم و فوتبالی را که دلم می‌خواست، بازیکنان انجام می‌دهند. زمان‌هایی از بازی را از دست دادیم و دنبال ضدحملات بودیم، چون می‌دانستیم استقلال تا وقتی جلو بیفتد، بازی کردن برابر آن سخت است، ولی وقتی عقب می‌افتد، جلو می‌آیند و فضا می‌دهند. خدا را شکر این بازی را بردیم و آن را به همه مردم و مسئولان و بازیکنان تقدیم می‌کنیم. امیدوارم قانع نشویم، ما بازی‌های سخت و پشت سر هم داریم و باید بتوانیم خودمان را آماده کنیم.

سرمربی تیم فوتبال مس رفسنجان راجع به بازی‌های فشرده لیگ برتر و حذفی گفت: در فوتبال هر اتفاقی ممکن است بیفتد، ولی ما باید تیم را خوب آماده کنیم. ریکاوری در این زمان‌ها خیلی مهم است، باید من و همکارانم تلاش کنیم بازیکنان را به خوبی ریکاوری کنیم. امیدوارم اتفاقات فوتبال هم به ما کمک کند. امروز نزدیک بود به خاطر اتفاقات فوتبال بازی را از دست بدهیم. روی یک ضربه ایستگاهی که باد روی آن تأثیر داشت کم مانده بود گل بخوریم. اعتقاد دارم اتفاقات فوتبال برای تیم‌هایی که بازی معمولی انجام می‌دهند، نمی‌تواند آنها را رو به جلو ببرد، باید بازی را بسازیم و ساختن در فوتبال خیلی سخت است. دلم می‌خواهد تیمم این کار را انجام دهد و امیدوارم اتفاقات فوتبالی اذیت‌مان نکند.

نویدکیا در واکنش به طرح این موضوع که اعضای تیم مس شب گذشته به رفسنجان رسیدند و فاصله زیادی بین این تیم و هواداران به وجود آمده است، تأکید کرد: من می‌خواستم تیم را اینجا بیاورم، ولی الان مجبوریم به کرمان بازگردیم. باشگاه و هتلی که در رفسنجان وجود دارد، به مشکل خورده‌اند که برای من جای سؤال دارد. از روزی که به اینجا آمده‌ام یک چیزهایی اذیتم می‌کند و خیلی درک نمی‌کنم. ما باید خیلی روی ساختار باشگاه منظم باشیم. وقتی این اتفاقات می‌افتد تمرکزم را از دست می‌دهم و شاید تصمیماتی بگیرم که خلاف میلم باشد. فکر می‌کنید خوشم می‌آید که تیمم یک ساعت و نیم از کرمان تا اینجا در راه باشد یا راننده اتوبوس در پلیس راه توقف کند و ساعت بزند؟! قطعاً دلم نمی‌خواهد این اتفاق بیفتد، ولی وقتی تیمم نمی‌تواند اینجا اسکان پیدا کند، مجبورم در کرمان باشم.

وی ادامه داد: اینجا امکانات خوبی داریم، ولی باید شب به کرمان برگردیم و مشخص نیست چه زمانی غذا بخوریم، آیا کرمان به ما زمین می‌دهد یا نه و با این شرایط اذیت می‌شوم. اتفاقاتی که می‌افتد، خیلی جذاب نیست. این تیم برای رفسنجان است و کمی سوءتفاهم‌ها ایجاد زیاد شده است. بازیکنان ما فوق‌العاده هستند که چیزی نمی‌گویند. مسئولان استان و شهرستان باید کمک کنند تیم از شکل بی‌انضباطی خارج شود. پرداختی به بازیکنان از ابتدای فصل مقداری بوده و دیگر پرداختی نداشته‌اند. همه جا مشکلات هست، ولی باید کمک کرده و مشکلات را برطرف کنیم. وقتی دیدم باشگاه در نقل‌وانتقالات شرایط خوبی ندارد چهار بازیکن از دست دادیم و بازیکنان با قیمت مناسب‌تر گرفتیم. من 30، 40 میلیارد تومان به باشگاه در نقل‌وانتقالات کمک کردم و انتظار دارم باشگاه و مسئولان استان و شهرستان کمک کنند، مشکلات حل شود.

سرمربی تیم فوتبال مس رفسنجان در مورد داوری دیدار این تیم برابر استقلال تصریح کرد: من هیچ وقت درباره داوران حرف نزدم و الان هم چیزی ندارم بگویم. در فوتبال یک جاهایی هست که ما اعتراض می‌کنیم و این طبیعت فوتبال است. هر اتفاقی در داوری بیفتد از نظر من اتفاقات فوتبالی است.

 دقیقی: شمس آذر امروز چوب بدی خورد و تجربه سپاهان به ما درس داد

سرمربی تیم فوتبال شمس آذر قزوین می‌گوید جلوی تیم‌های بزرگ وقتی از موقعیت‌های خودتان استفاده نکنید، چوپ خواهید خورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم از اصفهان، سعید دقیقی در نشست خبری بعد از بازی شمس آذر مقابل سپاهان در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی، اظهار داشت: امروز فوتبال روی بی‌رحم خود را به ما اثبات کرد. در واقع در نیمه اول ما یک بازی فوق‌العاده باکیفیت و با موقعیت‌های بسیار زیاد داشتیم. موقعیت تک به تک، دو به یک با دفاع حریف و ضربه به چارچوب داشتیم، ارسال و خلق موقعیت مختلف داشتیم و ... اما فکر کنم سپاهان روی یک اتفاق تنها توپی که به چارچوب ما زد، وارد دروازه‌مان شد. جلوی تیم‌های بزرگ وقتی از موقعیت‌های‌تان استفاده نکنید، چوب خواهید خورد.

وی در ادامه افزود: به اعتقاد من تیمم امروز چوپ بدی خورد. در موقعی که شما می‌توانید به گل برسید و وقتی می‌توانید فداکاری کنید و نفر بعدی شرایط بهتری برای گلزنی دارد، اما پاس نمی‌دهید و خودخواهی می‌کنید فوتبال روی بدش را به شما نشان خواهد داد که باید در همه لحظات، بحث تیمی و هم‌افزایی را رعایت کنید.

سرمربی تیم فوتبال شمس آذر در مورد اینکه تیمش می‌توانست با اختلاف گل برنده شود، اما در نهایت تن به شکست داد، تصریح کرد: شاید امروز می‌توانستیم با اختلاف گل برنده بازی شویم، اما در نیمه دوم شرایط تیم سپاهان، جو استادیوم و در حالی که برای گل اول تلاش می‌کردیم و حتی گل هم زدیم که در شرایطی مشکوک آفساید اعلام شد، با اینکه به داوران عزیز احترام می‌گذاریم، متأسفانه روی یک صحنه گل دوم را خوردیم.

وی با اشاره به اخراج بازیکن شمس آذر مقابل سپاهان خاطر نشان کرد: با اخراجی که به نظرم من ابداً کارت نداشت، تیم ما 10 نفره شد و شیرازه‌اش از هم پاشید. در هر صورت به تیم خودم خسته نباشید می‌گویم. با داشته‌ها و شرایطی که داشتیم فکر می‌کنم بازی بدی ارائه نکردیم. هر چند هر چه از دقایق بازی گذشت یک مقدار فشار از نظر بدنی به تیم ما، عاملی شد تا نتوانیم کیفیت‌مان را  ادامه بدهیم. دیگر برای ما جام حذفی تمام شد و به بچه‌ها خسته نباشید می‌گویم. امیدوارم از این بازی برای دیدارهای آتی درس گرفته باشیم و برای لیگ حاضر شویم.

دقیقی همچنین تأکید کرد: قطعاً ما ثابت کردیم تیم باکیفیتی هستیم. فکر می‌کنم هیچ تیمی تا قبل از گل دوم امروز سپاهان در تاریخ این باشگاه در زمین نقش جهان چنین فشاری به سپاهان آورده باشد. متأسفانه نتیجه در سمت ما رقم نخورد.

وی درباره مقایسه شمس آذر با تیمی که قبلاً سپاهان را شکست داده بود، تصریح کرد: در بازی که در قزوین داشتیم شایسته پیروزی بودیم. در نیمه اول آن بازی شاید نتیجه باید 3 بر صفر یا 4 بر صفر می‌شد. در این بازی هم در نیمه اول خیلی شایسته پیروزی بودیم و موقعیت‌های بسیار زیادی داشتیم. خیلی فرمایش قشنگی داشتید و با توجه به اینکه ما کمبود نفرات داریم برای ما بازی چهار روز یک بار، یک مقداری فشار کمبود بازیکن ممکن است روی تیم تأثیر بگذارد.

سرمربی تیم فوتبال شمس آذر افزود: شاید یک توفیق اجباری شد، ولی اعتقاد دارم تیم ما اگر یک مقدار با تمرکز بیشتری مسابقه را ادامه می‌داد می‌توانست در ادامه فصل در بحث جام حذفی پدیده باشد. با این حال تجربه تیم سپاهان به ما درس داد و بعد از گل دومی که به ما زدند، شایسته پیروزی بودند.

دقیقی در مورد صحنه خطا روی رامین رضاییان و بحث اعضای کادر فنی شمس آذر با این بازیکن، گفت: این توقع را از رامین رضاییان نداشتم و دوست داشتم خودش در مورد این صحنه با داور صحبت کند، چون اعتقاد دارم بازیکن ما به طور کامل از رامین جلو افتاد و فضا را برای رضاییان بست و نتوانست ادامه مسیرش را برود. به هیچ وجه از نظر من خطا نبود، در حالی که هم داور چهارم و هم کمک داور در نزدیکی صحنه بودند. متأسفانه کمکی به داور نکردند و پرچمی که کمک داور زد عاملی شد تا داور، صادق آلبوصبیح را اخراج کند. در حالی که صادق شاید در کل صحنه‌های درگیری تنها دو مرتبه خطا مرتکب شد.

وی با انتقاد از عملکرد کمک داور مسابقه تصریح کرد: در مورد گل دوم هم احساس می‌کنم شاید در یک صحنه توپ پشت دفاع ما افتاد و بعد هم ضربه‌ای که امید نورافکن زد. به نظرم کمک داور یک مقدار از صحنه‌های مسابقه عقب بود. با نهایت احترام به آقای انتظاری، صحنه‌های متعددی بود که یک مقدار از صحنه‌ها عقب بود، ولی فوتبال است و این مسائل پیش می‌آید. داوران هم اگر اشتباهی می‌کنند، سهوی است.

دقیقی مجدداً با اشاره به لحظه برخورد با رامین رضاییان تأکید کرد: رامین رضاییان هم عزیز و افتخار ملی ماست. ابداً دنبال بحث خاصی نبودیم و فقط به او گفتیم اگر خطا نشده به داور اعلام کند که تیم ما 10 نفره نشود و بتوانیم 11 نفره به بازی ادامه بدهیم. به هر حال اخراج تصمیمی بود که گرفته شد و ما احترام می‌گذاریم.

وی درباره شرایط تیم شمس آذر در ادامه لیگ برتر، گفت: اولویت من در کارم کیفیت بازی است و اصلاً به گذشته برنمی‌گردم که بازیکنی جدا شده است. دیگر شرایط طوری بوده است که بازیکن باید جدا می‌شد. آرزوی موفقیت برای آن عزیزان می‌کنیم و قوی‌تر از قبل ادامه خواهیم داد، چون اعتقاد داریم بازیکنان، کادر فنی و کادر مدیریتی که داریم کارشان را بلد هستند. بازیکنانی هم که در حال حاضر جدا شدند و به تیم‌های خوب پیوستند، شش یا هفت ماه پیش جایگاه آنچنانی در فوتبال ایران نداشتند، اما با کار و تلاش پیشرفت کردند.

وی افزود: قطعاً جوانانی داریم که به مرور زمان به ما کمک خواهند کرد. ابداً روی کار فنی خودم، کادر فنی‌ام، توانایی مدیرعامل‌مان و حمایت مالکان باشگاه شک ندارم. روی حمایت مردم شریف و مسئولان استان قزوین هم شکی ندارم. ان‌شاءالله با تلاشی که می‌کنیم همه با هم دوباره آن شمس آذر که در نیم‌فصل اول چشم‌ها را به خودش دوخته بود در ادامه مسیر این اتفاق برایش خواهد افتاد.

سرمربی شمس آذر قزوین در پایان اظهار داشت: در پایان برای شما و باشگاه سپاهان آرزوی موفقیت می‌کنم، چون اعتقاد دارم فوتبال مسیری را جلو می‌رود که همه باشگاه‌ها باید به شرایطی مثل باشگاه سپاهان برسند و از لحاظ امکانات، خدمات و زیرساخت شرایط خوبی داشته باشند، چون اگر واقعاً اینطور نباشد نمی‌توانیم به مقام رقابت با تیم‌های حاشیه خلیج فارس برویم، تیم‌هایی که در سطح اول آسیا بسیار قوی کار می‌کنند. ان‌شاءالله شرایطی برای ما فراهم شود که با توجه به عمر فعالیت‌مان که دو یا سه سال است در ادامه مسیر با حق پخش و مسائلی که در بحث حرفه‌ای‌سازی داریم بتوانیم حداقل‌ها را فراهم کنیم. با همان حداقل‌ها یقه بسیاری از تیم‌های لیگ را خواهیم گرفت.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها