تعجب ژیمناست کره‌جنوبی از انتشار سلفی با رقیب کره‌شمالی

کد خبر: 557424

«لی ایون-جو» ژیمناست کره جنوبی که در نخستین روزهای برگزاری مسابقات المپیک ریو 2016 با رقیب خود از کشور کره شمالی عکس سلفی گرفته بود، پس از بازتاب گسترده این اتفاق بسیار شگفت‌زده شد.

روزنامه ایران: «لی ایون-جو» ژیمناست کره جنوبی که در نخستین روزهای برگزاری مسابقات المپیک ریو 2016 با رقیب خود از کشور کره شمالی عکس سلفی گرفته بود، پس از بازتاب گسترده این اتفاق بسیار شگفت‌زده شد. این زن ژیمناست در مصاحبه‌ای گفت: «از بازتاب گسترده و جهانی این اتفاق ساده بسیار شگفت‌زده شده‌ام. هرگز فکر نمی‌کردم رسانه‌های اجتماعی جهانی تا این اندازه از عکس ما استقبال کنند.»

در این عکس سلفی ایون-جو در کنار «هونگ اون-جونگ» رقیب خود از کره شمالی ایستاده است و با هم عکس سلفی گرفته‌اند. ایون-جو پس از گرفتن عکس مذکور، آن را با گوشی هوشمند خود روی شبکه اجتماعی توئیتر گذاشت و طولی نکشید که این عکس صدها هزار بار در سراسر جهان بازنشر شد. «توماس باخ» رئیس کمیته بین‌المللی المپیک از این عکس با عنوان «حرکت بزرگ» یاد کرد. «لی ایون-جو» ژیمناست 17 ساله کره جنوبی در یک مصاحبه رادیویی به خبرگزاری KBS توضیح داد: «گرفتن عکس سلفی با خانم هونگ از قبل برنامه‌ریزی نشده بود و این کار به صورت کاملاً اتفاقی صورت گرفت. من خانم هونگ را در نزدیکی خودم دیدم و از او خواستم به عنوان سوغاتی مسابقات المپیک‌، یک عکس یادگیری باهم بگیریم. هرگز فکر نمی‌کردم این عکس بازتابی به این گستردگی داشته باشد و کاربران جهانی تا این اندازه از عکس ما استقبال کنند. من هنوز هم از انعکاس گسترده این عکس در رسانه‌های خبری شگفت‌زده‌ام.»
زمانی که خانم هونگ در سن 10 سالگی به عنوان نخستین ژیمناست زن از کره شمالی مدال طلا در مسابقات المپیک 2008 پکن را دریافت کرد، ایون-جو تنها 9 سال داشت. عکس سلفی این دو ورزشکار در شرایطی گرفته شد که روابط میان دو کشور کره شمالی و جنوبی چندان مسالمت‌آمیز نیست. از زمان جنگ کره بین سال‌های 1950 تا 1953 میلادی، این دو کشور با یکدیگر مشکلاتی را پیش‌روی خود دیده‌اند.
لازم به ذکر است در گذشته دو کشور کره شمالی و جنوبی برای شرکت در برخی مسابقات جهانی ورزشی تیم مشترک ارائه می‌کردند و طی سال‌های 2000 تا 2004 میلادی با یک پرچم واحد در مسابقات المپیک شرکت کردند.

ایون-جو در ادامه مصاحبه خود گفت: «من اطلاعی از شرایط سیاسی ندارم. ولی فکر می‌کنم با این عکس نشان دادم که با ورزشکاران کشورهای دیگر مشکلی ندارم.»

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها