شیاپچانگ«ریو» در انتظار درخشش مردانی

کد خبر: 558242

سومین نماینده تیم ملی تکواندو مردان ایران در بازی‌های المپیک ریو بعدازظهر امروز شنبه به روی شیاپچانگ می‌رود.

روزنامه ایران: سومین نماینده تیم ملی تکواندو مردان ایران در بازی‌های المپیک ریو بعدازظهر امروز شنبه به روی شیاپچانگ می‌رود. سجاد مردانی، تکواندوکار وزن 80+ کیلوگرم تیم ملی در حالی به میدان می‌رود که پرونده مسابقات تکواندو المپیک ریو نیز بسته خواهد شد. سجاد در ریو رقبای بسیار قدرتمندی دارد و مبارزه با دیمیتری شوکین ویا جسور بایکازوف از ازبکستان، دونگ مین چا از کره و آنتونی اوبامه از گابن جدی‌ترین مسابقات او در المپیک ریو خواهد بود. سجاد برای رسیدن به مدال طلا در نخستین مبارزه خود به مصاف «پیتا تافاتوفوا» از قاره اقیانوسیه می‌رود و در صورت پیروزی برابر این تکواندوکار، با برنده مسابقه گابن- انگلیس مبارزه خواهد کرد.
مرتضی سلطانی، مربی اسبق تیم ملی تکواندو ایران در تحلیل بازی سجاد مردانی به خبرنگار «ایران» گفت: «سجاد شناخت خوبی از حریفان دارد؛ با بیشتر آنها بازی کرده و توانایی شکست آنها را دارد. حریف اول او در المپیک بازیکن گمنامی از اقیانوسیه است، در حالت معمولی می‌تواند او را شکست دهد اما در بازی بعد که باید با برنده انگلیس و گابن بازی کند، او با «آنتونی اوبامه» تکواندو کار گابنی در مسابقات قهرمانی جهان مکزیک در فینال بازی کرد، اما به دلیل شکستگی انگشت نتوانست شایستگی خود را نشان دهد و برابر این بازیکن بازی را واگذار کرد، البته بازیکن انگلیس هم تکواندوکار خوبی است.»
این کارشناس تکواندو عنوان کرد: «در گروه مقابل او هم بلاروس با کره بازی دارد، سجاد با هر دو اینها بازی کرده، او آرمن مارشال بازیکن بلاروس را در بازی‌های ویتنام شکست داد اما بازیکن کره‌ای، بازیکن باهوشی است وچندین بار با هم بازی کرده‌اند، مطمئن هستم سجاد کره‌ای را هم می‌تواند شکست دهد.
غیر از آن، رادیک عیسی‌یف نماینده جمهوری آذربایجان با قزاقستان بازی دارد، سجاد با عیسی‌یف هم بازی کرده. او به لحاظ قدرت بدنی پایین‌تر از سجاد است بر این اساس، هر کدام از این بازیکن‌ها اگر در جدول صعود کنند، سجاد می‌تواند تمام اینها را شکست دهد.» مربی اسبق تیم ملی ادامه داد: «اما در بالای جدول دیمیتری شوکین ازبکستانی قرار دارد که نفر اول رنکینگ دنیاست بازیکن خوب، جنگنده و تکنیکی است. امیدوارم سجاد از گروه خود صعود کرده و در فینال با شوکین بازی کند و با شکست او، مدال طلا المپیک را به دست بیاورد.»
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها