ایران همچنان در صدر تیم‌های آسیایی

کد خبر: 582576

با پایان رقابت‌های قهرمانی دوچرخه‌سواری جاده جهان فدراسیون جهانی این رشته آخرین رنکینگ رکابزنان را در حالی اعلام کرده که ایران همچنان صدرنشین است.

خبرگزاری فارس: در آخرین رده بندی اعلام شده از سوی اتحادیه جهانی دوچرخه سواری که در ماه اکتبر منتشر شده است، پیتر ساگان رکابزن اهل اسلواکی (عضو تیم باشگاهی روسیه) در رده اول است. کریستوفر فروم از بریتانیا دوم و گرک ون آورمیت از بلژیک در جایگاه سوم قرار دارند.
در بخش تورهای قاره‌ای در قاره آفریقا، تسفوم اوکوباماریام از آفریقای جنوبی، در قاره آمریکا ون آورمیت از بلژیک، در قاره آسیا کاوندیش اهل بریتانیا، در قاره اروپا پلنک کارت از بلژیک و در قاره اقیانوسیه لیک از استرالیا عناوین اول را در اختیار دارند.
در بخش برترین رکابزنان حاضر در تورهای آسیایی مارک کاوندیش اهل بریتانیا که با همراهی تیمی از آفریقا در تورهای این قاره حاضر است در رده اول قرار گرفته است. پیتر ساگان اسلواکی به همراه ادوارد برسان نروژی هر دو از باشگاهی از روسیه دوم و سوم هستند.
اما در رده‌بندی برترین‌های رکابزنان حاضر در تورهای آسیایی شاهد سقوط و صعود رکابزنان ایرانی بودیم. در این رده‌بندی صمد پورسیدی که در ماه گذشته در رده دوم قرار داشت در نیمه ماه به رده نهم و هم اکنون به رده دهم آسیا سقوط کرده است. آروین معظمی گودرزی تنها رکابزن ایرانی است که نسبت به دو هفته گذشته در جدول آسیا صعود قابل توجهی داشته است. معظمی در ماه گذشته در رده 12 قرار داشت در نیمه ماه جاری میلادی به رده بیستم نزول کرد اما در رده بندی نهایی ماه اکتبر با صعود شش پله ای به رده 14 رسید. امیر کلاهدوز رکابزن جوان ایران هم از رده 22 به 19 صعود سه پله ای داشت.
قادر میزبانی از 23 به 25، رحیم امامی از 31 به 29، احد کاظمی از 34 به 39، مهدی سهرابی از 60 به 68، محمد گنج خانلو با وجود درخشش در مسابقات قهرمانی جهان قطر از رده 85 به رده 93، مهدی رجبی از 102 به 114 سقوط کرد. در رده بندی نیمه ماه علیرضا حقی از رده 114 به رده 148 سقوط کرد. در بخش باشگاهی قاره آسیا، تیم پیشگامان کویر یزد با یک پله صعود و 915 امتیاز در رده اول ایستاد. تیم شهرداری تبریز با 884 امتیاز دوم و اوکراین با 794 امتیاز سوم است.در بخش تیم های ملی تیم ایران با 1587 امتیاز همچنان اول است. تیم قزاقستان با 1451 امتیاز دوم و ژاپن با 885 امتیاز سوم است. در رده بندی کلی تیم های ملی جهان، فرانسه، بلژیک و ایتالیا اول تا سوم هستند. قزاقستان در این رده بندی در رده 24 ایستاده و ایران از رده سی به بیست و هشت صعود کرده است. در رده بندی اعلام شده از سوی اتحادیه جهانی دوچرخه سواری در بخش مردان و رده سنی زیر 23 سال در قاره آسیا کره جنوبی با 381 امتیاز، قزاقستان با 362 امتیاز و ایران با 173 امتیاز سوم است.در بخش زنان و در رده سنی بزرگسالان جهان مگان گارنیر از آمریکا اول است. در رده بندی تیم زنان هلند، آمریکا و ایتالیا اول تا سوم هستند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها