مسابقات مشرک کشتی پهلوانی با ورزش زورخانه‌ای

کد خبر: 628924

نایب رئیس فدراسیون کشتی گفت: به دنبال برگزاری مشترک مسابقات ورزش‌های زورخانه‌ای با کشتی پهلوانی هستیم و با رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای نیز جلسه‌ای برگزار کردیم.

سایت فدراسیون کشتی: حمید بنی تمیم نایب رئیس فدراسیون کشتی با بیان اینکه به دنبال برگزاری مشترک مسابقات ورزش‌های زورخانه‌ای با کشتی پهلوانی است، اظهار داشت: با توجه به اینکه فدراسیون کشتی پیش از این با «جوهری» در زمان تصدی ایشان در اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه تعاملات خوبی را داشته و برخی از مسابقات خود از جمله مسابقات داخلی و بین المللی مهم کشتی را در کرمانشاه برگزار کرده، در مورد طرح برگزاری مشترک مسابقات کشتی پهلوانی و ورزش‌های زورخانه‌ای با وی جلسه‌ای را برگزار کردیم.
وی ادامه داد: برآیند جلسه این شد که مسابقات کشتی پهلوانی کشور که از سوی فدراسیون کشتی انجام می‌‌شود، به صورت مشترک با فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای برگزار شود تا از ظرفیت‌های فرهنگی مشترک و موجود میان کشتی پهلوانی و ورزش‌های زورخان‌ ای در عرصه‌های اجتماعی، مدیریتی و فنی بهره برداری مضاعفی صورت گیرد.
بنی‌تمیم تصریح کرد: هم اکنون با تلاش فدراسیون کشتی، موقعیت کشتی پهلوانی به عنوان کشتی سنتی برتر ایران در اتحادیه جهانی کشتی، پیشرفت خوبی داشته، و صاحب یک کمیته مستقل در این اتحادیه شده است که این نشان دهنده آن است که برنامه ریزی‌ها و سرمایه گذاری سنگین فدراسیون در این رشته، روندی رو به جلو داشته و دارد.
وی ادامه داد: البته با تلاش‌های فدراسیون کشتی، فدراسیون جهانی کشتی پهلوانی نیز تأسیس شد، ضمن اینکه امسال ما اولین دوره مسابقات قهرمانی جهان را در سطح بسیار مطلوب و با حضور نزدیک به 40 کشور دنیا در کشور بلاروس برگزار کردیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با تعاملی که میان فدراسیون کشتی و فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای وجود دارد و مناسبات خوب بین مسئولان این دو فدراسیون از ظرفیت‌های اجتماعی قهرمانان ملی کشتی ایران، برای جلب توجه افکارعمومی به ورزش سنتی کشور و ارتقاء میزان حضور جوانان در زورخانه‌های کشور نهایت استفاده را ببریم.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها