عاشوری و اباذری به فینال کاراته‌وان رسیدند

کد خبر: 826445

دیدار‌های مقدماتی لیگ جهانی کاراته وان عصر شنبه در استانبول به پایان رسید که کاراته ایران در ۵ وزن مردان ۵ فینالیست دارد.

عاشوری و اباذری به فینال کاراته‌وان رسیدند

خبرگزاری ایسنا: پنجمین مرحله لیگ جهانی کاراته‌وان ۲۰۱۸ از صبح جمعه با حضور ۶۰۷ کاراته‌کا از ۶۳ کشور در شهر استانبول ترکیه آغاز و شنبه (امروز) نیز با صعود مهدی خدابخشی و صالح اباذری به دیدار نهایی پیگیری شد.

کاتای انفرادی (مردان):

ابوالفضل شهرجردی توانست در نخستین مبارزه خود ۳ بر ۲ از سد "وفا گوکتاش" ترکیه‌ای بگذرد و راهی مرحله دوم شود، اما در این مرحله با حساب ۲ بر ۳ در مصاف با "کوجی آریموتو" ژاپنی شکست خورده و حذف شد.

امیربهادر تدین نیز به عنوان دومین کاتاروی ایران توانست در گام نخست "الساندرو یودیچ" ایتالیایی را ۵ بر صفر شکست داده و راهی مرحله دوم شود، اما در دومین دیدار خود با حساب ۵ بر صفر مقابل "چیکاشی هایاشیدا" از کشور ژاپن تن به شکست داد و از گردونه مسابقات کنار رفت.

احمدرضا محمودی نیز توانست در مرحله نخست "دومینیک بارتوسکا" از جمهوری چک را ۵ بر صفر مغلوب کرد و در مسابقه دوم نیز "ایسی شیمبابا" ژاپنی را با حساب ۳ بر ۲ شکست داده و راهی مرحله سوم شد. او در دیدار سوم خود با حساب ۵ بر صفر نتیجه را به "عدنان الحکیم" مراکشی واگذار کرد.

کاتای تیمی (بانوان):

در نخستین مسابقه این بخش تیم ایران (الناز تقی‌پور، نجمه قاضی‌زاده و شادی جعفری) مقابل تیم شوتوگان Jska ایران (نسیم افشار، هانیه عزیزی و غزاله موقرنیا) با حساب ۵ بر صفر به پیروزی رسید، اما در دومین مسابقه خود با حساب ۴ بر یک در مصاف با تیم ترکیه تن به شکست داد.

تیم اصفهان (فاطمه چیذری، مریم کریمی و زهره میرزاخانی) نیز به عنوان سومین نماینده ایران در بخش کاتای تیمی، با حساب ۵ بر صفر نتیجه را به تیم ایتالیا واگذار کرد.

کومیته بانوان

وزن ۶۱- کیلوگرم:

رزیتا علیپور به عنوان نخستین نماینده ایران در این وزن، ابتدا با حساب ۲ بر صفر "نینا رادنویچ" سوئیسی را از پیش رو برداشت و در مبارزه دوم "تتیانا ایزلار" هلندی را ۴ بر صفر شکست داد. او در مبارزه سوم خود با حساب ۲ بر یک نتیجه را به "آنیتا سروگینا" از اوکراین واگذار کرد و از ادامه‌ی مسابقات بازماند.

وزن ۶۸- کیلوگرم:

مبینا کاویانی در مبارزه نخست خود توانست ۳ بر صفر "آیات فتیان" اردنی را از پیش رو بردارد، اما در مبارزه دوم مقابل "کریستیانا گونزالز" از اسپانیا با حساب یک بر یک متوقف شده و با قانون سنشو بازنده این بازی اعلام شد تا از ادامه مسابقات بازبماند.

وزن ۶۸+ کیلوگرم:

محدثه آقایی به عنوان نخستین نماینده ایران در این وزن، با نتیجه ۲ بر صفر نتیجه را در همان بازی نخست به "فورتسا اورانا" از کوزوو واگذار کرده و از گردونه مسابقات کنار رفت.

حمیده عباسعلی یکی از شانس‌های مدال ایران در این وزن بود که با عملکرد ضعیف در دیدار نخست، با حساب یک بر صفر نتیجه را به "کولیو کوراکوتی" از ایتالیا واگذار کرده و از دور مسابقات کنار رفت.

کومیته مردان

وزن ۸۴- کیلوگرم

مهدی خدابخشی در نخستین مبارزه خود ۲ بر یک "تورگوت حسن‌اف" آذربایجانی را شکست داد و در دومین مبارزه "گوکان گوندوز" از ترکیه را ۶ بر صفر شکست داد و به مرحله سوم رسید. او در مرحله سوم مقابل "جوجیوس زانوس" یونانی به تساوری صفر بر صفر رسید، اما با رای داوران برنده دیدار اعلام شد. مهدی قراری‌زاده نیز ابتدا ۴ بر یک "الکساندر علی‌اف"روس را از پیش رو برداشت و در دوم با حساب ۷ بر ۵ از سد "والری چوبوتار" اوکراینی گذشت و به مهدی خدابخشی رسید. در این مبارزه تمام ایرانی خدابخشی توانست ۵ بر صفر قراری‌زاده را از پیش رو برداشته و راهی مرحله بعد شود. او در مبارزه نیمه‌نهایی خود "میشله مارتینا" ایتالیایی را ۲ بر صفر شکست داده و راهی فینال شد و فردا (یکشنبه) ۲۰ خرداد باید مبارزه فینال را برگزار کند.

اما مهدی قراری‌زاده که پس از شکست مقابل خدابخشی راهی جدول شانس مجدد شده بود، در نخستین مبارزه خود در این مرحله یک بر ۳ مقابل "جورجیوس زانوس" یونانی شکست خورد و از کسب مدال بازماند.

علی فداکار در مبارزه نخست خود مقابل "ایلیا گرونوسف" روس یک بر یک متوقف شد، اما با قانون هانتی برنده این دیدار اعلام شد. او در مبارزه دوم خود با نتیجه ۲ بر صفر مقابل "پیتر اسپاسینوسکی" از مقدونیه به پیروزی رسید. فداکار در مبارزه سوم خود ۵ بر صفر نتیجه را به "برایان تایمرمانز" هلندی واگذار کرده و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

سومین نماینده ایران در این وزن مجید نیکوهمت بود که در همان مبارزه نخست با حساب ۴ بر ۵ نتیجه را به "نلو ماستری" ایتالیایی واگذار کرد و از ادامه مسابقات باز ماند.

احسان حیدری در گام نخست ۲ بر یک "محمد الکتبی" مصری را شکست داد، اما مبارزه دوم خود را در مصاف با "اوگور آگتاش" ترکیه‌ای ۳ بر ۱ واگذار کرده و حذف شد.

کیوان بابان نیز در مبارزه اول خود ۳ بر ۳ در مصاف با "آنته مرویچ" کروات متوقف شد، اما با قانون سنشو برنده دیدار معرفی شده و به مرحله دوم رسید. او در این مرحله ۶ بر ۴ مقابل "دنیس دنیسنکو" روس شکست خورده و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

ذبیح‌الله پورشیب کاپیتان تیم ملی مردان نیز ابتدا ۳ بر یک "آنتوان ایساکائو" از بلاروس را شکست داد. در دور دوم نیز ۴ بر ۳ "دانیر یولداشف" قزاق را از پیش رو برداشت و راهی مبارزه سوم شد. او در این مرحله نیز ۵ بر ۴ مقابل "پناه عبدالله‌اف" آذربایجانی به برتری رسید. او در مبارزه مرحله نیمه نهایی مقابل "برات جاکوپی" از مقدونیه به تساوی ۳ بر ۳ رسید، اما با قانون سنشو بازنده این دیدار اعلام شد.

وزن ۸۴+ کیلوگرم:

سامان حیدری در مبارزه نخست خود با حساب ۳ بر یک مقابل "آسیمان قربانلی از آذربایجان به پیروزی رسید. در دور دوم نیز "نیکلا آبوش" اردنی را ۴ بر ۳ شکست داده و راهی مبارزه سوم شد. او در مبارزه سوم خود "جرمن کوزنکو" از قزاقستان را ۷ بر یک شکست داده و راهی مبارزه چهارم شد و با حساب ۵ بر ۲ "ردوان کاپیتان" از ترکیه را شکست داد. حیدری در مبارزه نیمه‌نهایی با حساب ۲ بر صفر نتیجه را به "دارنل لاردی" هلندی واگذار کرد و از صعود به فینال مسابقات بازماند.

هادی عرب دیگر نماینده ایران در این وزن بود که با حساب یک بر ۳ مقابل "دارنل لاردی" هلندی در همان مبارزه نخست تن به شکست داد و راهی جدول شانس مجدد شد. او در نخستین مبارزه شانس مجدد خود ۲ بر یک "شاهین آتاموف" آذربایجانی را شکست داد، اما در مبارزه دوم شانس مجدد خود صفر بر صفر مقابل "طاق حمدی" از عربستان متوقف شد، ولی با قانون هانتی برنده دیدار معرفی شد. او در سومین مبارزه جدول شانس مجدد ۳ بر ۴ نتیجه را به "هیدیوشی کاگاوا" از ژاپن واگذار کرد و در کسب مدال ناکام ماند.

سجاد گنج‌زاده نیز به عنوان سومین کاراته‌کا از ایران در این وزن، توانست با حساب ۲ بر صفر "برایان واسبرگ" بلژیکی را از پیش رو برداشته و به مرحله دوم صعود کند، اما در مبارزه دوم با حساب ۲ بر ۳ نتیجه را به "آلپ‌ارسلان یامان‌اوغلو" از ترکیه واگذار کرده و از گردونه مسابقات کنار رفت.

صالح اباذری نیز در گام نخست با حساب ۲ بر یک مقابل "آنجلو کسیچ" از کرواسی به پیروزی رسید و در مبارزه دوم خود نیز ۷ بر ۶ "مورنو شپارد" هلندی را از پیش رو برداشت و راهی مرحله بعد شد. همچنین مهدی عاشوری نیز در نخستین مبارزه خود با حساب ۱۱ بر ۷ از سد "نورتلیس تنیسبک" قزاقستانی گذشت و به مرحله دوم صعود کرد و توانست ۴ بر ۲ "علی جعفراف" از آذربایجان را شکست داده و راهی مبارزه سوم شود. اما در مبارزه سوم این وزن دو نماینده ایران به مصاف هم رفتند که در پایان به تساوی ۴ بر ۴ رسیدند، اما با قانون سنشو، صالح اباذری برنده این مبارزه تمام ایرانی اعلام شد. اباذری در مرحله نیمه‌نهایی نیز با شکست ۵ بر ۲ "آلپ‌ارسالان یامان‌اوغلو" از ترکیه راهی مرحله فینال شد و فردا (یکشنبه) ۲۰ خرداد باید مبارزه فینال را برگزار کند.

مهدی عاشوری که پس از شکست مقابل صالح اباذری راهی مبارزات جدول شانس مجدد شده بود، در نخستین مبارزه این مرحله خود در مصاف با "آنجلو کسیچ" نماینده کشور کرواسی ۳ بر یک شکست خورد و از گردونه مسابقات کاراته‌وان ترکیه کنار رفت.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها