شمسایی: خدا آخر و عاقبت فوتسال را به خیر کند

کد خبر: 849323

کاپیتان سابق تیم ملی فوتسال گفت: جاوید سالهاست که باید به عنوان برترین بازیکن انتخاب می‌شد، اما امسال بالاخره حق به حق‌دار رسید.

شمسایی: خدا آخر و عاقبت فوتسال را به خیر کند

خبرگزاری فارس: در مورد برگزاری مراسم برترین‌های فوتبال و فوتسال گفت: ابتدا به مهدی جاوید بازیکن تیم ملی و سال گذشته تأسیسات دریایی تبریک می‌گویم که بالاخره بعد از سال‌ها توانست جایزه عنوان برترین‌های بازیکن فوتسال ایران را در سال۹۶ کسب و به حق واقعی خود برسد. امیدوارم مهدی جاوید همچنان در مجامع بین‌المللی و تیم ملی بدرخشد. همچنین تبریک به حمید بی‌غم سرمربی تیم مس سنگون که به عنوان بهترین مربی لیگ انتخاب شد و برای وی و باشگاه مس آرزوی موفقیت در جام باشگاه‌های آسیا را دارم.

وی افزود: من هم به این مراسم دعوت شده بودم، اما به دلیل بعضی از مسائلی که در حال حاضر در فوتسال وجود دارد به این مراسم نرفتم و حق طبیعی خود می‌دانستم که در این مراسم شرکت نکنم. یکی از علت‌هایی که وجو داشت به خاطر کیفیت کمیته فوتسال در انتخاباتش و نرفتن بزرگانی همچون علی پروین، علی دایی، مهدی مهدوی‌کیا و ... و یا بزرگان فوتسال مانند خوراکچی، شمس، ابطحی، افضلی و ... بود.

* در فوتسال ما نخودِ آش زیاد است

کاپیتان سابق تیم ملی گفت: متأسفانه فوتسال رو به نابودی است و نخود هر آشی در آن زیاد است. حداقل ۳۰۰ نفر به عنوان مربی و بازیکن در لیگ فوتسال ما در حال فعالیت هستند. در حال حاضر در هفته چهارم لیگ برتر ۹۷ قرار داریم، همه بازیکنان و مربیان از توپ بازی‌ها گله‌مندند، اما متأسفانه گوش شنوایی برای آقایان وجود ندارد و حتی مدعی هستند که این توپ‌ها استاندارد بین‌المللی را دارد و مربیان نمی‌توانند اعتراض کنند. آقایانی که مدعی هستند آیا تا به حال حداقل یک بغل پا با یک توپ زده‌اند که مدعی هستند که توپ‌ها مشکلی ندارند؟ شما هنوز فشار ضربان قلب و نفس را در ورزش احساس نکردید چگونه تشخیص می‌دهید توپ چیست، استاندارد چیست؟ در فوتسال ما همانطور که گفتم نخود هر آش زیاد وجود دارد.

شمسایی تصریح کرد: این وضعیت فوتسال ما است که می‌بینید. انتخاباتش که دیگر گفتن ندارد، این انتخابات اظهرمن‌الشمس است. جاوید سالهاست که باید به عنوان برترین بازیکن انتخاب می‌شد، اما امسال بالاخره حق به حق‌دار رسید. در انتخاب گزینه‌ها اسم افرادی را داده بودند که اصلاً درست در نمی‌آمد. من به قطعیت می‌گویم در کاندیدای انتخابی حداقل جای یک اسم به نام حمید احمدی خالی بود. وی به تنهایی در سال قبل تیم مس سنگون را به عنوان قهرمانی رساند و می‌توانست به عنوان برترین‌ها انتخاب شود و در سال گذشته و یا حتی در تیم ملی عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته است. در یک سوی دیگر هم مهدی جاوید قرار داشت که اسم وی در لیست کاندیدا‌ها وجود داشت.

* افرادی در فوتسال حضور دارند که فقط دنبال منافع شخصی خودشان هستند

وی افزود: هر دو برای تیم ملی و فوتسال ایران زحمات زیادی کشیدند، اما در کل با این برخوردی که من در فوتسال می‌بینم و از نزدیک شاهد این هستم که آقایان در جای خود قرار ندارند و قدم‌هایی که برای فوتسال بر می‌دارند در اصل برای منافع شخصی خودشان است. آن‌ها شعار‌های بیشماری می‌دهند و همیشه مدعی هستند که بهترین عملکرد و کار را داشته‌اند.

کاپیتان سابق تیم ملی فوتسال گفت: من هیچوقت آدمی نبودم که بخواهم از خودش چیزی نشان دهم و یا ادعایی داشته باشم؛ با صراحت می‌گویم این رشته «فوتسال» خیلی بزرگتر از امثال وحید شمسایی‌ها است و گردن من و امثال من بسیار حق دارد و نمی‌توانم پا به پایش حرکت کنم، اما حداقل کاری که می‌توانم کنم این است که از نزدیک همراهی‌اش کنم. ما نباید در فوتسال همه چیز را برای خود بخواهیم و یا اینکه این ادعا را داشته باشیم که فقط این کار از دست ما بر می‌آید و کسی دیگر نمی‌تواند این کار را انجام دهد.

شمسایی عنوان کرد: از یک طرف تاج می‌گوید ارکان فدراسیون فوتبال نباید با تیم‌ها همکاری کنند، اما متاسفانه عده‌ای این حرف را نشنیده می‌گیرند و با تیم‌ها همکاری می‌کنند؛ از خدا می‌خواهم که آخر و عاقبت فوتسال را به خیر کند. من نمی‌خواهم از اسم و رسم و رشته‌ام سوء استفاده کنم و سعی می‌کنم زندگی خودم را در فضایی آرام داشته باشم. افرادی در فوتسال وجود دارند که آن‌ها را از در و دریچه بیرون می‌کنند که مجدداً یک دریچه دیگر را پیدا کرده و از آن وارد می‌شوند، این افراد حالا حالا‌ها در فوتسال وجود دارند و به قول حسین شمس، پیشکسوت فوتسال، آن‌ها موروثی هستند و بعد از خود به وراث خود انتقال می‌دهند.

* فوتسال رو به نابودی است و به قهقرا می‌رود

وی ادامه داد: حرف من افرادی است که خود را سالیان سال است وبال گردن فوتسال کرده‌اند و دوست ندارند هیچوقت از پست و مقام خود کناره‌گیری کنند و خودشان را در فوتسال تصمیم‌گیرنده و همه کاره می‌دانند و فقط به فکر جیب خودشان و منافع خودشان هستند. من افتخار می‌کنم که کفاشیان رئیس کمیته فوتسال یک قاره است و باید به این ببالیم که رئیس کمیته فوتسال آسیا یک ایرانی است. من از وی درخواست می‌کنم و دوست دارم که به عنوان سکاندار اصلی فوتسال قاره آسیا، حداقل یک نگاه ویژه به فوتسال در ایران داشته باشد و ببیند چه افرادی در کنارشان فعالیت می‌کنند و از لحاظ مالی به دنبال اسپانسر و کمک به باشگاه‌ها باشد.

کاپیتان سابق تیم ملی فوتسال در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر فوتسال به قهقرا می‌رود و کسی هم پاسخگو نیست. همین الان اگر عده‌ای از من مشورت بخواهند که در فوتسال فعالیت کنند یانه، با صراحت به آنان می‌گویم که داشته‌های فوتسال این چیزی نیست که در باور‌های خود دارید و برای گذشته بوده است. در حال حاضر بهترین بازیکن لیگ مهدی جاوید از ایران به خاطر اسپانسر و شرایط اقتصادی که در حال حاضر در باشگاه‌های ایرانی وجود دارد به تیم لبنان پیوسته است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها