پشت پرده استعفای ناگهانی رئیس فدراسیون؛ ناراحتی قلبی یا قبلی؟!

کد خبر: 968513

مهدی تاج، همان گونه که انتظار می رفت از ریاست فدراسیون فوتبال استعفا داد اما واقعاً مهمترین دلیل کناره‌گیری او ناراحتی قلبی بود؟

پشت پرده استعفای ناگهانی رئیس فدراسیون؛ ناراحتی قلبی یا قبلی؟!

روزنامه خبرورزشی: استعفای تاج کمی بعد از آن افتاد که تصاویری از رئیس روی تخت بیمارستان منتشر شد. روز شنبه فدراسیون برای آن‌که به شایعات پایان دهد، به نقل از یک عضو هیئت‌رئیسه خبر را تکذیب کرد، اما دیروز امیرمهدی علوی، سخنگوی فدراسیون فوتبال خبر استعفای او را به‌صورت رسمی اعلام کرد.

درباره علت استعفای مهدی تاج بحث‌ها و شایعات فراوانی مطرح شده است؛ عده‌ای می‌گویند او به‌خاطر عارضه قلبی مجبور به استعفا شده، اما عده‌ای با رد این خبر تأکید می‌کنند فشارهای بیرونی به‌ویژه بعد از قرارداد جنجالی و بحث‌برانگیز مارک ویلموتس باعث کناره‌گیری‌اش شد.

آن‌چه به‌صورت موثق شنیدیم این بوده که مهدی تاج از دو، سه هفته قبل به این جمع‌بندی رسید که عطای کار در فدراسیون فوتبال را به لقایش ببخشد و میز ریاست خود را به فرد دیگری بسپارد. شاید سکته قلبی اخیر او، باعث تسریع این پروژه شد.

در ماه‌های گذشته در پاره‌ای از اتفاقات به‌شدت به تاج انتقاداتی وارد بود. حتی مجلس وسط آمد و از رئیس فدراسیون توضیح خواست، اما مهدی تاج در تلویزیون، رو به دوربین گفت اگر نمایندگان مجلس از او توضیح می‌خواهند همین الان پای تلویزیون بنشینند و حرف‌هایش را بشنوند! رئیس سابق حتی دو بار روی این مسئله تأکید کرد. این اتفاق باعث شد تا وزیر ورزش مجبور شود دست او را بگیرد و به مجلس شورای اسلامی ببرد. آن روز بود که تاج فهمید اتفاقاً باید به مجلس و نمایندگان توضیح دهد. کسی نمی‌داند به‌طور دقیق در آن جلسه سه‌شنبه روز بهارستان چه اتفاقی افتاد ولی گفته می‌شد بحث بارها بالا گرفت و نمایندگان به‌ویژه بر سر قرارداد جنجالی ویلموتس مطالباتی داشتند که تاج را گوشه رینگ برد. کمی بعد، وقتی قرارداد این مربی به دست مجلس رسید، ماجرا جدی‌تر شد. نمایندگان به وزیر ورزش فشار آوردند که چرا مارک ویلموتس ناموفق باید چنین قراردادی می‌بسته و اصلاً چرا باید ۲میلیون یورو پول نقد به این مربی پرداخت می‌شد، آن‌هم در شرایطی که قرارداد را فسخ کرده است؟ ماجراهای ویلموتس، اما به اینجا ختم نشد. پروسه قرارداد با او و ماجرای درخواست غرامتش، همه و همه باعث شد تا حتی وزیر ورزش هم دیگر نتواند حامی رئیس فدراسیون فوتبال باشد.

در کنار این مسئله، ماجرای عدم تمکین قوانین بازنشسته‌ها هم نقشی پررنگ ایفا کرد. نمایندگان مجلس تأکید داشتند چرا حتی شهردار تهران رفته ولی رئیس فدراسیون قانون را زیر پا گذاشته است؟ آن‌ها تهدید فیفا برای تعلیق را هم زیر سر تاج می‌دانستند، موضوعی که البته رئیس بارها آن را رد کرد و گفت منافع ملی ایران برایش از هر چیزی مهمتر است. با خبر شدیم مجلس به ۱۵ مورد اعتراض داشت.

در هر صورت روز گذشته اتفاقی که خیلی‌ها آن را پیش‌بینی می‌کردند رخ داد. از روزی که انتخابات فدراسیون برعهده مجمع افتاد، این برای اولین‌بار است که رئیس استعفا می‌دهد و می‌رود. البته مهدی تاج همچنان به‌عنوان یکی از نواب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا به فعالیتش در AFC ادامه خواهد داد. در همین ارتباط با خبر شدیم با رفتن تاج بعضی از مسئولان فدراسیون هم باید با میزهای خود خداحافظی کنند. امیرمهدی علوی سخنگو و روابط عمومی و محمدرضا ساکت مرد سایه فدراسیون فوتبال هم احتمالاً می‌روند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها