انصاری‌فرد: خطری بزرگ از سر فوتبال ایران رد شد

کد خبر: 972910

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در تشریح اتفاقات امروز در کوالالامپور که منجر به حل مشکل پیش آمده برای میزبانی تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا شد، مطالبی را بیان کرد.

انصاری‌فرد: خطری بزرگ از سر فوتبال ایران رد شد

خبرگزاری تسنیم: محمدحسن انصاری‌فرد در گفت‌وگو با سایت رسمی باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: با توجه به تجربه‌های قبلی باور ما این بود که باید در جلسه‌ای رو در رو مسائلی را مطرح کنیم. به همین دلیل بود که پیشنهاد از طرف باشگاه پرسپولیس مطرح شد تا ارتباط‌ها برقرار شده و دیپلماسی فوتبال را برای گرفتن حق خودمان فعال کنیم. این اتفاق با حمایت دکتر سلطانی‌فر و پیگیری و رایزنی فدراسیون فوتبال و آقای دکتر علی‌نژاد اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: ما امروز به مدت دو ساعت و 15 دقیقه با آقای داتو ویندسور جان، دبیرکل و همچنین مسئول بخش خاورمیانه کنفدراسیون فوتبال آسیا جلسه داشتیم. آنها اعلام کردند با توجه به اتفاقات اخیر در منطقه و برای ایران، برای تیم‌های رقیب نمایندگان ایران احساس نگرانی از جهت مسائل امنیتی ایجاد شده است و به این دلیل بوده که چنان تصمیمی را اخذ کردند.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس همچنین خاطر نشان کرد: موضع ما این بود که کنفدراسیون تحت تأثیر تبلیغاتی که وجود دارد این تصمیم را اتخاذ کرده است و آرایی داده شده در حالی که کشور ما کاملاً امن است. روال عادی زندگی جریان دارد. سفارتخانه، شرکت‌ها و اتباع خارجی از کشورهای مختلف در حال فعالیت هستند و پروازهای خارجی از جمله از کشورهای عربی جریان دارد و خود ما مستقیم از تهران به کوالالامپور پرواز کرده‌ایم.

انصاری‌فرد خاطر نشان کرد: ما همچنین اعتراض کردیم که چرا کنفدراسیون فوتبال آسیا قبل از آن که تیم تحقیقاتی به ایران بفرستد تا از نزدیک واقعیات را ببینند اقدام به رأی‌گیری و تصمیم‌گیری کرده و این خلاف مقررات و عرف است. به آنها گفتیم پرطرفدارترین تیم‌های فوتبال آسیا را داشته و اصرار داریم که بازی‌های خانگی‌مان را در کشور خود میزبانی کنیم و امنیت کشور ما از سوی مسئولان تضمین شده است.

وی تصریح کرد: آنها در ادامه بر موضع قبلی خود طبق آخرین نامه تأکید کردند به این ترتیب که ما فعلاً بازی‌های خارج از خانه را در دور رفت انجام بدهیم تا بعد یک تیم تحقیق بفرستند و شرایط امنیتی برای برگزاری بازی‌ها در تهران و حضور تیم‌ها را بررسی کنیم که ما هم با این مسئله مخالفت کردیم و گفتیم کنفدراسیون ابتدا باید تیم تحقیق می‌فرستاد و بعداً تصمیم می‌گرفت. همچنین خواهان تضمین و اعلام رسمی این مسئله شدیم که نمایندگان ایران بدون هیچ قید و شرطی می‌توانند بازی‌های خانگی را در ایران، میزبانی کنند.

مدیرعامل پرسپولیس اضافه کرد: صحبت‌ها که به اینجا رسید آنها گفتند که باید با مقام‌های دیگری مشورت کنند که این کار انجام شد و در نهایت موافقت‌شان را با خواسته طرف‌های ایرانی به شکلی که اطلاع‌رسانی شد، اعلام کردند. همچنین گفتند نامه رسمی کنفدراسیون درباره محترم شمردن حق نمایندگان ایران برای میزبانی در ایران در مرحله گروهی، ارسال خواهد شد و تضمین لازم داده خواهد شد و تیم‌های ایرانی در دور برگشت میزبان خواهند بود.

انصاری‌فرد در پایان اظهار داشت: نمایندگان ایران ابتدا در دور رفت بازی‌های خارج از خانه را انجام می‌دهند سپس در دور برگشت بازی‌های خانگی را در ایران انجام می‌دهیم. با این توافق خطر بزرگی از سر فوتبال ایران رد شد که محرومیتی دو سه ساله و همچنین جریمه نقدی سنگین جزو آن بود و در این رابطه ارقامی سنگین به گوش ما رسیده بود، ضمن اینکه این مسائل می‌توانست گریبان تیم ملی ایران را بگیرد و حضور در جام جهانی را تحت‌الشعاع قرار دهد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها