امیررضا خادم: استقلال و پرسپولیس قابل واگذاری نیستند

کد خبر: 992264

معاون سابق وزیر ورزش گفت: دو تیم استقلال و پرسپولیس شرایط واگذاری به بخش خصوصی را ندارند.

امیررضا خادم: استقلال و پرسپولیس قابل واگذاری نیستند

خبرگزاری مهر: امیررضا خادم در مورد واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: آن چیزی که باید در وزارت ورزش باید اتفاق می افتاد رقم خورد و از آن به بعد باید سازمان خصوصی سازی قیمت را مشخص می کرد و دولت هم نظارت می کرد. وزارت ورزش یک عضو از این مجموعه است. در زمان ما این اتفاقات رخ داد.

وی ادامه داد: شرایط برای واگذاری فراهم شد و پاکت ها هم باز شد اما بعد از آن حواشی رخ داد و حالا بعد از چند سال به نظر می رسد همه راضی هستند که در آن زمان به برنده های پاکت ها باشگاه پرسپولیس واگذار نشد.

خادم که با برنامه گل طلایی رادیو جوان گفتگو می کرد ادامه داد: برای قیمت گذاری باید افراد متخصص نظر بدهند. قیمت های قبلی را هم سازمان خصوصی سازی گذاشته بود که خیلی هم بی ربط بود.

معاون پیشین وزیر ورزش ادامه داد: با اطلاعاتی که از دو باشگاه پیدا کردم و با وزیر اقتصاد وقت هم صحبت کردم و شرایط را بررسی کردیم متوجه شدیم که این واگذاری اشتباه است اما زمانی که تصمیم کلان بر واگذاری بود تمام تلاشمان را کردیم که این اتفاق صورت بگیرد. در نهایت چهار نوبت مزایده برگزار شد اما این اتفاق نیفتاد.

اما الان صحبت چیز دیگری است. در سال ۹۷ که بودجه سال بعد بسته می شد در رایزنی هایی که داشتم اولویت را گذاشتم که این دو باشگاه وارد بورس شوند. این موضوع را به مسئولان وزارت ورزش هم گفتم. فرابورس هم شرایط خاص خودش را دارد و با بورس متفاوت است.

امیررضا خادم در مورد اینکه این دو باشگاه قابل واگذاری هست یا نه گفت: انتهای این ماجرا این است که این دو باشگاه نه قابل واگذاری هستند و نه به نفع بخش خصوصی هستند.

سلطانی‌فر: واگذاری پرسپولیس و استقلال به نفع پیشرفت ورزش کشور و حل شدن مسائل دو باشگاه است وزیر ورزش و جوانان، تمرکز ویژه مسئولین وزارت ورزش و جوانان و سازمان خصوصی‌سازی و بورس را باعث فراهم شدن زمینه لازم برای خصوصی‌سازی عنوان کرد.

به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، بیست و نهمین جلسه بررسی آخرین اقدامات صورت گرفته برای آماده سازی باشگاه‌های فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس جهت واگذاری به بخش خصوصی با حضور وزیر ورزش و جوانان و معاونین ذیربط، عصر امروز در وزارتخانه برگزار شد.

مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان با تشکر از اهتمام اعضاء شرکت کننده و مدیران دو باشگاه اظهار داشت:بعد از مصوبه 18 فروردین 1399 در هیئت عالی واگذاری که با حضور وزرای اقتصاد و دارایی، دادگستری همچنین مسئولین اتاق بازرگانی و اینجانب ابلاغ شد، توقع این است که مدیران و مسئولین دو باشگاه همت مضاعف را در اولویت کاری خود به منظور واگذاری سریع قرار دهند که این مهم با عزم دولت و سازمان خصوصی سازی و دو باشگاه محقق خواهد شد.

وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: باید در زمان بندی که پیش بینی شده است و در پایان نیمه اول سال، دو باشگاه مردمی و پر طرفدار ایران وارد بورس شوند که این اقدام بی‌نظیر، مورد حمایت دولت است و هم به نفع پیشرفت ورزش کشور و حل شدن مسائل دو باشگاه خواهد بود.

سلطانی‌فر گفت: تمرکز ویژه مسئولین وزارت ورزش و جوانان و سازمان خصوصی سازی و بورس به منظور برگزازی جلسات مستمر هفتگی، حتما می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان، زمینه لازم برای خصوصی سازی را مهیا کند.

در ادامه جلسه مدیران دو باشگاه پرسپولیس و استقلال، گزارشی از اقدامات انجام شده ظرف یک هفته گذشته در روند خصوصی سازی را ارائه و راهنمای‌های لازم توسط مسئولین سازمان خصوصی سازی و سازمان بورس اوراق بهادر کشور به مسئولین ذیربط مطرح شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها