فدراسیون فوتبال: برای پس‎گرفتن میزبانی ایران شکایت می‎کنیم

کد خبر: 1056009

مدیر روابط عمومی فدراسیون: AFC در نامه‎ای به ما گفته که «به دلیل تبلیغات محیطی، قوانین گمرکی و تحریم‌ها نمی‌توانید میزبان باشید». ما حق خود را نادیده نمی‌گیریم حتی اگر قرار باشد با اینفانتینو در سوئیس جلسه برگزار کرده یا به دادگاه CAS شکایت کنیم.

فدراسیون فوتبال: برای پس‎گرفتن میزبانی ایران شکایت می‎کنیم

خبرگزاری فارس: علی جوادی در خصوص میزبانی بحرین از بازی‌های دور برگشت مقدماتی جام‌جهانی اظهار داشت: متأسفانه این اتفاق افتاده نامه‌ای آمده و این یک ظلم بسیار آشکار است. ما مثل همه سرگروه‌هایی که در سبد یک قرعه‌کشی دور اول بودند، یک بازی میزبان بودیم و سه بازی میهمان بودیم. تمام انرژی‌مان را برای سه بازی خانگی دور برگشت گذاشته بودیم که کنفدراسیون فوتبال آسیا آن را از ما گرفت.

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال تصریح کرد: متأسفانه بعد از برگزاری انتخابات فدراسیون ما تنها دو روز زمان برای این ماجرا که بحرینی‌ها 6 ماه روی آن برنامه‌ریزی پنهانی داشتند، در اختیار داشتیم نامه‌ای ارسال و اعلام کردیم می‌خواهیم میزبان باشیم AFC به فاصله 24 ساعت پاسخ داد که نمی‌توانید به دلیل تبلیغات محیطی، قوانین گمرکی و تحریم‌ها میزبان باشید. سپس ما بلافاصله مجدداً نامه‌ای ارسال کردیم و گفتیم این مسائل مربوط به میزبانی دور اول مقدماتی جام‌جهانی نمی‌شود.

وی افزود: شاید فشار اسپانسرها و شرکای تجاری AFC در روند برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا تأثیرگذار باشد اما به مسابقات دور اول مقدماتی جام‌جهانی ارتباطی ندارد. در بازی با کامبوج تمام تبلیغات محیطی دور زمین فارسی‌زبان بود و اگر قرار بود شرکای تجاری AFC تأثیرگذار باشند یک مورد از این تبلیغات ایرانی نصب نمی‌شد.

جوادی گفت:‌این یک ظلم آشکار بود با توجه به فرصت بسیار کمی که داشتیم شهاب‌الدین عزیزی خادم یک جلسه با محمدجواد ظریف،‌یک جلسه با مسعود سلطانی‌فر و یک جلسه هم با سیدرضا صالحی امیری برگزار کرد .هر سه بزرگواری کردند از طریق دستگاه‌های خودشان مکاتباتی انجام دادند.صالحی امیری با شیخ‌احمد، سلطانی‌فر با شیخ‌سلمان و اینفانتینو و ظریف هم با وزرای امور خارجه کشورهای هم‌گروه ما مکاتبه کردند یک نامه هم برای رئیس فیفا و همچنین رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال شد.

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال در مورد اینکه آیا نایب رئیس ایرانی AFC کاری انجام داده اظهار داشت: خواهشم این است که این سوال را از آن کرسی آسیایی بپرسید که چه اقدامی شده یا نشده، با این شرایط ما آنقدر بازیکنان شایسته داریم که بتوانند این ظلم آشکار را با بازی‌های خوبشان در دور برگشت بی‌اثر کنند. ایرانی جماعت نشان داده در روزهای سخت عملکرد بهتری دارد، ما در روزهای کرونایی با وجود اینکه لیگ را برگزار کردیم اصلاً مرگ و میری نداشتیم.

وی افزود: من از طرف فدراسیون به مردم قول می‌دهم هر آنچه بشود را از نظر قانونی انجام می‌دهیم برای اینکه این حق را اعاده کنیم. مردم مطمئن باشند ما این حق را نادیده نمی‌گیریم حتی اگر قرار باشد با اینفانتینو در سوئیس جلسه برگزار یا به دادگاه CAS شکایت کنیم چون یک بی‌ عدالتی آشکار است.

جوادی در مورد اینکه برای اعلام میزبانی تا روز 29 اسفند زمان وجود داشته و به نظر می‌رسد خیلی زود این تصمیم را گرفته‌اند، گفت: دو مورد برای من خیلی عجیب است، یکی اینکه نامه اول ما را ظرف 24 ساعت پاسخ دادند اما نامه دوم ما را بعد از 6 روز جواب ندادند که پاسخ آن با اعلام رسمی همراه شد. مورد دوم اینکه مواردی که در لیگ قهرمانان آسیا مصداق پیدا می‌کند را به مسابقات مقدماتی جام‌جهانی تسری دادند به هر حال تمام توان‌مان را علیه این بی‌عدالتی محض در حق فوتبال ایران به کار می‌گیریم.

وی افزود: ضرورت دارد از ارتباطات بین‌المللی برخوردار باشیم و این ارتباطات در خدمت فوتبال ایران باشند. اگر قرار باشد کرسی بین‌المللی در خدمت فرد باشد و نه در خدمت مردم و وطن، آن کرسی را نداشته باشیم خیلی بهتر است. امیدواریم چشم بر همه توانایی‌های فوتبال ایران نبندند. ما جایگاه بسیار مهمی در قاره آسیا داریم و باید کرسی‌های بین‌المللی در خدمت فوتبال ایران باشند.

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال در مورد اینکه آیا صحبتی از طرف فدارسیون با مهدی تاج به عنوان نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا انجام شده گفت: بعید می‌دانم این اتفاق افتاده باشد البته شاید هم صحبت کرده‌اند و من در جریان نیستم. آیا مهدی تاج به عنوان یک ایرانی باید به وظایف سازمانی خودش در قبال فوتبال ایران عمل کند یا نیاز به مذاکره  و تذکر دارد؟‌ اصلاً نیازی به تذکر نیست وقتی شناسنامه تاج ایرانی است! باید مطمئن باشیم که به طور طبیعی از حقوق کشور خودش دفاع می‌کند و نیاز به مذاکره و تذکر ندارد. ما باید برای ارتباط گرفتن با آنجایی که به آن یقین نداریم تلاش کنیم. پیش‌فرض ما باید این باشد اما شاید هم من اشتباه می‌کنم!

وی افزود: تمام تلاش‌مان را می‌کنیم منافذ باقیمانده را زنده نگه داریم و از راه‌هایی که می‌توانیم، حق فوتبال ایران را برگردانیم. این حق از ما گرفته شده و همه عصبانی هستیم.

جوادی با اشاره به اهداف فدراسیون جدید عنوان کرد: بنای فدراسیون جدید توسعه فوتبال است اگر تصمیمی گرفته شده که لیگ به باشگاه‌ها واگذار شود و فدراسیون چابک‌سازی شود یا اینکه سه درصد از حقوق فوتبال به استان‌های برخوردار و 5 درصد به استان‌های غیربرخوردار برسد به خاطر توسعه فوتبال است. اگر بنابر این شد که همه باشگاه‌های فعال فوتبال در حوزه بانوان هم فعالیت کنند، به خاطر توسعه فوتبال است.

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال اضافه کرد: فدراسیون به دنبال این است که در آرامش تصمیم بگیرد و فوتبال را برای همه بخش‌ها و استان‌ها هم در حوزه مردان و هم در حوزه زنان توسعه بدهد تلاش‌مان این است که در شفافیت کار کنیم اما بدشانسی که در بدو ورود داشتیم این بود که با این بی‌عدالتی مواجه شدیم. باید همه در کنار هم باشیم به هم احترام بگذاریم و کمک کنیم هر بار که کنار هم قرار گرفتیم کارهای نشد را انجام دادیم در این وضعیت بد معیشتی مردم فوتبال می‌تواند حال آنها را خوب کند. تلاش‌مان این است که تیم ملی این شاهکار را رقم بزند به دور بعد صعود و حال مردم را خوب کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها