سرانه ورزشی هر دانشجو چقدر است؟

کد خبر: 176095

کوشکی همچنین حجم دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران را ۱۷هزار نفر عنوان کرد و گفت: با توجه به ادغام دو دانشگاه علوم پزشکی ایران و تهران حجم دانشجویان بدون احتساب ورودی‌های سال جدید به بیش از۱۷هزار نفر در این دانشگاه رسیده است که از این تعدادحدود ۱۰هزار دانشجوی دختر و ۷هزار دانشجوی پسر هستند.

ایسنا: مدیر تربیت ‌بدنی دانشگاه علوم پزشکی تهران سرانه ورزشی دانشجویان این دانشگاه را۲۵هزار تومان در سال اعلام کرد و گفت: گسترش ورزش‌های همگانی در بین جوانان، بومی و علمی کردن ورزش در دانشگاه و گسترش فضاهای سرپوشیده از مهم‌ترین برنامه‌های آتی این مرکز است که امیدواریم با این بودجه بتوان به اهداف دست یافت.

محمد کوشکی در نشست خبری افتتاحیه اولین المپیاد ورزشی دانشجویان دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران توجه به بومی کردن ورزش‌های قهرمانی در دانشگاه‌ها را بسیار ضروری دانست و افزود: با توجه به اهداف و سیاست‌هایی تدوین شده بر اساس استراتژی ۵ ساله در دانشگاه، باید برنامه‌ریزی‌های عملیاتی جهت بومی کردن و توجه به ورزش قهرمانی داشته باشیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه در این رقابت‌ها رشتهٔ آمادگی جسمانی برای اولین بار برای پسران در نظر گرفته شده است، یادآور شد: پسران در رشته‌های شطرنج، والیبال، فوتسال، تنیس روی می‌ز، بدمیتون، دارت، شنا، تیراندازی، کشتی، کاراته، تکواندو و دو می‌دانی با هم به رقابت می‌پردازند و دختران در تمام این رشته‌ها به جز فوتسال، دو می‌دانی و کشتی با هم رقابت می‌کنند.

کوشکی همچنین حجم دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران را ۱۷هزار نفر عنوان کرد و گفت: با توجه به ادغام دو دانشگاه علوم پزشکی ایران و تهران حجم دانشجویان بدون احتساب ورودی‌های سال جدید به بیش از۱۷هزار نفر در این دانشگاه رسیده است که از این تعدادحدود ۱۰هزار دانشجوی دختر و ۷هزار دانشجوی پسر هستند.

وی در ادامه شناسایی نخبگان ورزشی را از مهم‌ترین حسن‌های این المپیاد ورزشی عنوان کرد و تصریح کرد: ‌ با برگزاری این مسابقات می‌توان تیم‌های منتخب دانشگاهی شناسایی را به منظور شرکت در مسابقات المپیاد ورزشی دانشجویان علوم پزشکی کشور که سالی یکبار توسط وزارت بهداشت برگزار می‌شود شناسایی کرد.

مسئول تربیت ‌بدنی دانشگاه علوم پزشکی تهران همچنین با تاکید بر اینکه اولین المپیاد ورزشی در دانشگاه با شرکت یک هزار و پانصد وزرشگاه آغاز شده است، خاطر نشان کرد: اولین المپیاد ورزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور ۱۵۰۰ ورزشکار آغاز شده که۹۵۰ نفر آن را تیم‌های پسران و۵۵۰ نفر را تیم‌های دختران تشکیل می‌دهند.

وی در ادامه با اشاره بر اینکه این مسابقات دو روز برای پسران و دخترانه به صورت جداگانه افتتاح می‌شود، افزود: مسابقات اولین المپیاد ورزشی در دو از۲۲ آذر ماه سال جاری به مدت ۱۰ روز مسابقات ادامه دارد بطوری که در این مسابقات دانشجویان پسر در ۱۳رشته ورزشی و دختران در۱۰رشته ورزشی با هم به رقابت می‌پردازند.

مسئول تربیت ‌بدنی دانشگاه علوم پزشکی تهران توجه به ورزش جوانان به منظور گسترش ورزش‌های همگانی ضروری دانست و گفت: اگر هر جامعه‌ای بخواهد به سمت ورزش همگانی پیش برود باید این ورزش در قشر جوان آن رسوخ کند که با امتیاز بندی ورزشی در دانشکده‌ها این امکان می‌سر خواهد شد.

وی در مورد برنامه‌های آتی دانشگاه علوم پزشکی تهران در جهت بومی کردن و علمی کردن ورزش گفت: توجه به واحدهای درسی تربیت‌ بدنی در دانشگاه و برگزاری جشنواره ورزشی خوابگاه‌ها در هفتهٔ خوابگاه‌ها در اردیبهشت سال جاری از مهم‌ترین برنامه‌های ورزشی این مرکز است.

پیشکسوت اسبق تیم ملی والیبال ایران در ادامه به سرانه ورزشی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران اشاره کرد و افزود: در حال حاضر سرانه ورزشی دانشجویان این دانشگاه ۲۵ هزار تومان است که علاوه بر این بسته آموزشی حدود ۶۰هزار تومان برای دانشجویان جدیدالورود تهیه کرده‌ایم.

کوشکی در پایان با بیان اینکه به طور متوسط سرانه فضای ورزشی هر دانشجو۲. ۳۴ سانتی‌متر است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر میزان فضای ورزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران ۳۹هزار متر مربع است که با برنامه‌ریزی صورت گرفته درصددیم سالن‌های سرپوشیده را نیزافزایش دهیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها