اصلاحات اساسنامه رای نیاورده است

کد خبر: 178404

بر این اساس هم بر طبق تعاریف اول اساسنامه مصوب فارسی در صفحه ۵ و هم بر اساس توصیه استانداردهای فیفا مصوب ژوئن ۲۰۰۵ برای هرگونه پیشنهاد اصلاحات اساسنامه، نیاز به سه چهارم رای داریم و نتیجتاً و بدیهی است که این مورد تصویب نشده است

اصلاحات اساسنامه رای نیاورده است
به گزارش خبرنگار فردا، محمد منصور عظیم‌زاده اردبیلی رییس سابق روابط بین الملل فدراسیون فوتبال با اعلام این مطلب افزود: اولین شبهه قانونی معطوف به بندهای ۲ از ماده ۲۷ و ماده ۲۸ اساسنامه مصوب فعلی است که صراحتاً در موارد غیر از انتخابات رای گیری علنی و با دست انجام می‌شود، که متاسفانه این نکته در مورد رای گیری اصلاحات اساسنامه انجام نشده است.
وی ادامه داد: دومین شبهه قانونی ناظر به بند ۴ ماده ۳۲ است که اکثریت مطلق را ملاک تصویب هر گونه پیشنهادی می‌داند حال آنکه با توجه به تعریف اکثریت مطلق در تعاریف و صفحه ۵ اساسنامه فعلی و لزوم سه چهارم آرا در واقع تغییر کلیت اساسنامه فدراسیون فوتبال رای نیاورده است. مزید اطلاع برای آنان که می‌گویند اشتباه چاپی است، باید گفت این مورد دقیقاً معادل و ترجمه توصیه فیفا مندرج در بند ۴ ماده ۲۹ FIFA Standard Statutes است.
عظیم‌زاده گفت: بر این اساس هم بر طبق تعاریف اول اساسنامه مصوب فارسی در صفحه ۵ و هم بر اساس توصیه استانداردهای فیفا مصوب ژوئن ۲۰۰۵ برای هرگونه پیشنهاد اصلاحات اساسنامه، نیاز به سه چهارم رای داریم و نتیجتاً و بدیهی است که این مورد تصویب نشده است.
رییس سابق روابط بین الملل فدراسیون فوتبال ادامه داد: سومین شبهه مربوط به ماده ۳۳ است که تا آنجاییکه از مصاحبه‌های بعد از مجمع روشن است، ناظرین به دلیل همین شبهات هنوز صورتجلسه را امضا نکرده‌اند، لذا مصوبه سندیت قانونی ندارد. از اینرو امیدواریم در ادامه این روند، آقایان در چارچوب قانون نظرات خود را پیش ببرند. ضمن آنکه به نظر می‌رسد رای گیری در صحن مجمع در مورد فقط ماده ۲۶ و تعیین نواب رییس بوده و نه کل پیشنهادات مطرح شده، لذا مصوبه مربوطه علاوه بر برخورداری از شبهات فوق نسبت به سایر موارد پیشنهادی مسکوت است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها