80 کشته در درگیری هواداران دو تیم مصری +تصاویر

کد خبر: 186009

به گزارش «بازتاب» در درگیری های صورت گرفته در جریان مسابقه فوتبال بین طرفداران دو تیم الاهلی و المصری در شهر پورت سعید مصر در استادیوم «قاهره» این شهر، تا این لحظه حداقل 80 نفر کشته و بیش از هزار نفر زخمی شده اند. بازیکنان تیم المصری سه بر یک از حریف خود پیش بودند اما از اواسط بازی طرفداران تیم الاهلی با ورود به زمین مسابقه و درگیری با ماموران امنیتی باعث اختلال در بازی شدند. برخی شاهدان عینی کمبود نیروهای امنیتی را دلیل اصلی شدت گرفتن درگیری‌ها عنوان کرده‌اند. آمار قربانیان این حادثه هر لحظه در حال افزایش است.

ابنا در این زمینه نوشت: این بازی بین تیم‏های "المصری پورت سعید" و "الاهلی قاهره" و در چارچوب هفته هفدهم لیگ برتر این کشور برگزار گردید و تیم میزبان با نتیجه سه بر یک برنده شد؛ اما بلافاصله پس از بازی تماشاگران المصری به داخل زمین حمله کردند و درگیری آغاز شد.

تماشاگران پورت سعیدی که تیمشان برنده بازی هم شده بود با حمله به بازیکنان و کادر فنی تیم الاهلی آنها را تا رختکن ورزشگاه تعقیب کردند.

به دلیل عدم وجود پلیس و نیروهای امنیتی کافی، این بازی در شرایط ناامنی عجیبی برگزار شد به طوری که حمله به بازیکنان الاهلی با اشیاء و فشفشه، از پیش از بازی و زمان گرم کردن بازیکنان آغاز شده بود. پس از به ثمر رسیدن هر یک از گلهای المصری نیز تعدادی از تماشاچیان به زمین بازی وارد می شدند.

«هشام الشیحة» معاون وزیر بهداشت و درمان مصر در یک گفتگوی تلوزیونی گفت: "بنا به آمار گزارش شده از بیمارستان ها بیش از 40 نفر کشته و صدها تن دیگر زخمی شده اند."

«محمد ابو تریکه» مهاجم ملی‏ پوش تیم الاهلی نیز در این باره گفت: "این مسابقه فوتبال نبود، جنگ بود. مردم در ورزشگاه کشته می‏شدند؛ اما هیچ نیروی پزشکی و نیروی امنیتی وجود نداشت که به آنها کمک کند".

وی افزود: "یکی از تماشگران تیم الاهلی در مقابل چشمانم جان باخت".

برنامه‏ های تلویزیونی مصر صحنه‏ هایی از هجوم تماشگران به مدیر عامل تیم الاهلی را نشان دادند و وب سایت باشگاه الاهلی ـ پرطرفدارترین باشگاه مصر ـ نیز در خبری از مصدومیت تعدادی از بازیکنان خود به واسطه ی این شورش ها خبر داد.

دو باشگاه الاهلی و المصری مدتی است رقابت کینه‌توزانه‌ای با هم دارند و بازی آنها در چند سال گذشته برخوردهایی به همراه داشته است.

همچنین عصر چهارشنبه بعد از پایان نیمه اول بازی " الزمالک قاهره" و " الإسماعیلی " یک آتش‏ سوزی در ورزشگاه القاهره به وجود آمد که بلافاصله کنترل شد .

شایان ذکر است که با گذشت یک سال از سقوط حسنی مبارک، شورای نظامی همچنان قدرت را رها نمی‏کند و این امر مورد اعتراض مردم مصر است.

بازیکنان الاهلی در حال فرار از دست مهاجمان

تکمیلی 1 ـ ساعت 1 و 20 دقیقه بامداد پنجشنبه

بنا بر آخرین اخبار، تعداد کشته‏ های درگیری در پورت سعید به 73 نفر رسیده است.

تکمیلی 2 ـ ساعت 1 و 36 دقیقه بامداد پنجشنبه

در پی این حادثه، مقامات مصر تا اطلاع ثانوی همه مسابقات ورزشی در این کشور را لغو کردند.

تکمیلی 3 ـ ساعت 1 و 45 دقیقه بامداد پنجشنبه

در پی حوادث تلخ ورزشگاه پورت سعید، «محمد ابوتریکه» و «محمد برکات» بازیکنان تیم الاهلی از فوتبال اعلام کناره‏گیری کردند.

ابوتریکه که آقای گل فوتبال مصر است دلیل کار خود را تأثر شدید از مشاهده مرگ یکی از طرفداران عنوان نمود.

تکمیلی 4 ـ ساعت 2 و 8 دقیقه بامداد پنجشنبه

باشگاه الاهلی با اعلام اینکه تعداد کشته‏ها به 74 نفر رسیده است مدعی شد که همه کشته‏ها از طرفداران این تیم بوده‏اند.

تکمیلی 5 ـ ساعت 2 و 10 دقیقه بامداد پنجشنبه

پزشک تیم الأهلی از مرگ دو طرفدار این تیم در رختکن و همچنین حالت های اغما و جراحت های خطرناک در بین برخی از بازیکنان الاهلی خبر داد. باشگاه الاهلی تمامی فعالیت های ورزشی خود را متوقف ساخت.

تکمیلی 6 ـ ساعت 2 و 40 دقیقه بامداد پنجشنبه

تیم الاهلی مصر به وسیله یک فروند هواپیمای نظامی به قاهره بازگشت.

«سرلشکر طنطاوی» حاکم نظامی مصر برای دلجویی و استقبال از تیم الاهلی مصر به فرودگاه قاهره رفته است.

تکمیلی 7 ـ ساعت 2 و 52 دقیقه بامداد پنجشنبه

کنفدراسیون فوتبال آفریقا اعلام کرد: بازی‏های جام ملت‏های این قاره با "عزای عمومی" ادامه خواهد یافت.

تکمیلی 8 ـ ساعت 3 و 4 دقیقه بامداد پنجشنبه

«سپ بلاتر» رییس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) این اتفاق تلخ را به دوستداران و طرفداران فوتبال در مصر تسلیت گفت. وی افزود: "این تراژدی غیر قابل تصور، شب سیاهی را برای تاریخ فوتبال جهان رقم زد و من با خانواده‏های قربانیان همدردی می‏کنم".

تکمیلی 9 ـ ساعت 3 و 43 دقیقه بامداد پنجشنبه

«عماد متعب» از بازیکنان تیم الاهلی طی سخنانی اعلام کرد: "تمامی بازیکنان این تیم تصمیم گرفته اند که دیگر در هیچ مسابقه ای شرکت ننموده و فوتبال بازی نکنند؛ مگر اینکه افرادی که در این ماجرا دست داشته‏اند به سزای عملشان برسند".

تکمیلی 10 ـ ساعت 3 و 50 دقیقه بامداد پنجشنبه

"باشگاه لیورپول انگلستان" شب خونین پورت سعید را به مردم مصر تسلیت گفت.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها