دورتموند چگونه با پول کم تیم ساخت+عکس

کد خبر: 260696

بوروسیا دورتموند با حذف رئال مادرید به فینال لیگ قهرمانان رسید. با این حال جالب است بدانید که بازیکنانی که در دیدار رفت لیگ قهرمانان اروپا برابر رئال مادرید به پیروزی پر گل رسیدند، تنها ۳۸ میلیون یورو برای مسئولان دورتموند هزینه داشته اند.

دورتموند چگونه با پول کم تیم ساخت+عکس

ایسنا: بوروسیا دورتموند با صعود به فینال لیگ قهرمانان اروپا نشان داد چگونه با پول کم می توان تیمی بزرگ ساخت که بتواند به فینال لیگ قهرمانان برسد. شاگردان کلوپ مستقل از این که در فینال مقابل رقیب مونیخی چه عملکردی از خود برجای بگذارند، تا همین جای کار فوق العاده عمل کرده‌اند، حذف رئال مادریدی که از سال ۲۰۰۲ در حسرت جام مانده بود، به مراتب دشوارتر از بارسلونایی بود که انگیزه کمتری داشت. جالب است که تیمی که در بازی رفت موفق شد رئال مادرید را در آلمان با نتیجه ۴ بر یک شکست دهد تنها ۳۸ میلیون یورو برای تیم دورتموند هزینه داشته است تا بتوانند آنها را پرورش دهند. این مبلغ تقریبا با مبلغ فروش ماریو گوتسه به بایرن مونیخ در تابستان (۳۷) میلیون یورو برابر است. بنابراین بوروسیا دورتموند با فروش تنها یک بازیکن کل هزینه پرورش تیم اصلی خود را دریافت خواهد کرد. لیست قیمت و هزینه بوروسیا دورتموند برای خرید یا پرورش بازیکنان اصلی خود در بازی با رئال مادرید در بازی رفت لیگ قهرمانان اروپا به این شرح است: رومن وایدن فالر: بدون هزینه . در سال ۲۰۰۲ از کایزرس لاترن راهی دورتموند شد تا جای خالی ینس لمن را پر کند. اکنون قیمت این دروازه بان آلمانی که به دلیل ترافیک زیاد دروازه بانان آلمانی نتوانسته است به تیم ملی برسد ۱۴ میلیون یورو است. لوکاس پیزچک : بدون هزینه. بازیکنی که در سال ۲۰۱۰ از هرتابرلین راهی دورتموند شد، اکنون یکی از بهترین مدافع راست های بوندسلیگا است. قیمت او در بازار اکنون ۱۰ میلیون یورو است. متس هوملس :باور کردنی نیست. تنها ۴ میلیون یورو. این بازیکن در سال ۲۰۰۹ از بایرن مونیخ راهی دورتموند شد. بایرن مونیخ شاید اکنون بیش از هر چیزی حسرت این را بخورد که چرا پدیده خود را به راحتی از دست داد. او در ۲۴ سالگی رهبر خط دفاع آلمان است و تا سال ۲۰۱۷ با باشگاهش قرارداد دارد. قیمت این مدافع آلمانی ۲۵ میلیون یورو است. نون سوبوتیچ :‌دورتموند برای خرید این مدافع مقتدر که ارزش های خودش را در بازی برگشت برابر رئال مادرید نشلان داد ۴.۵ میلیون یورو هزینه کرده است. زرد ها این مبلغ را در سال ۲۰۰۸ برای خرید این مدافع به باشگاه ماینتس دادند و اکنون می توانند چند برابر سود خود را از پرورش این بازیکن کسب کنند. قیمت تقریبی این بازیکن اکنون ۲۵ میلیون یورو است. مارسل اشملزر: ‌بدون هزینه. دفاع چپ دورتموند محصول دیگری از آکادمی دورتموند بوده است. او با ۲۵ سال سن اکنون در بازار فوتبال جهان قیمتش ۱۰ میلیون یورو بوده است. سون بندر : بدون هزینه . یک کار بزرگ دیگر از آکادمی دورتموند. محصول آکادمی دورتموند اکنون ۱۴ میلیون یورو قیمت دارد و از سال ۲۰۰۹ در آکادمی دورتموند بوده است. ایلکای گوندوگان: این هافبک ترک تبار در سال ۲۰۱۱ برای دورتموند ۴.۵ میلیون یورو هزینه داشت . او در آن زمان جانشیت توری شاهین شد که به رئال مادرید پیوسته بود. اکنون قیمت این هافبک ترک تبار به ۲۵ میلیون یورو رسیده است. البته او تا سال ۲۰۱۵ با دورتموند قرارداد دارد.

یاکوب بلاژکوفسکی : دورتموند این بازیکن را در سال ۲۰۰۷ از ویسلا کراکو لهستان با قیمت ۳ میلیون خرید.او تا سال ۲۰۱۷ با دورتموند قرارداد دارد و قیمت او به ۱۰ میلیون رسیده است. مارکو رویس :‌گرانقیمت ترین خرید باشگاه . باشگاه این بازیکن را در سال ۲۰۱۲ با قیمت ۱۷۰۵ میلیون یورو از مونشن گلادباخ خرید. البته با توجه به جوان بودن و بازی های خوب او در بوروسیا دورتموند، اکنون قیمت این مهاجم آلمانی دو برابر شده است. ماریو گوتسه :‌بدون هزینه. قیمت فعلی : ۳۷ میلیون یورو . بازیساز قابل دورتموند بدون اینکه هزینه ای را باشگاه صرف خرید و پرورش او کند به یکی از گرانقیمت ترین هافبک های دنیا تبدیل شده است. او یکی از محصولات آکادمی بوروسیا دورتموند است. روبرت لواندوفسکی : دورتموند این بازیکن را در سال ۲۰۱۰ با ۴.۵ میلیون یورو از لچ پوزان خرید. او در ۲۴ سالگی به یکی از بهترین مهاجمان اروپا تبدیل شده است. عملکرد خوب او در بازی برابر رئال مادرید می تواند قیمت این بازیکن را افزایش دهد مهاجمی که در حال حاضر بیش از ۲۸ میلیون یورو قیمت دارد. البته باید به این لیست شینجی کاگاوا ژاپنی را هم اضافه کرد که با مبلغ کمی راهی دورتموند شد اما با ۱۶ میلیون یورو به منچستر یونایتد پیوست. دورتموند این چشم باوامی را با ۳۰۰ هزار یورو خرید و با ۱۶ میلیون یورو به منچستر یونایتد فروخت. اکنون قیمت تیم اصلی بوروسیا دورتموند ۲۲۰ میلیون یورو است. دورتموند با تمدید قرارداد بازیکنان بزرگش قصد دارد سلطه خود در فوتبال را ادامه دهد اما اگر روزی بخواهد بازیکنان اصلی خود را بفروشد ۲۲۰ میلیون یورو به دست خواهد آورد. برای باشگاهی که ۳۸ میلیون یورو هزینه کرده است خیلی هم نمی تواند بد باشد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها