درگیری خشونت‌‌آمیز هواداران برزیلی/تصاویر

کد خبر: 308182

روز گذشته اتفاقی وحشتناک در فوتبال برزیل رخ داد که سراسر فضای مجازی اینترنت را پر و بسیاری از افرادی که می‌خواستند بلیت جام جهانی ۲۰۱۴ را تهیه کنند از سفر به برزیل منصرف کرده است.

تسنیم: تنها 2 روز پس از برگزاری مراسم قرعه‌کشی جام جهانی 2014 در برزیل چنان درگیری خشونت‌‌آمیزی میان هواداران آشوبگر برزیلی در یکی از مسابقات باشگاهی این کشور رخ داد که بازتاب منفی آن سراسر رسانه‌های جهان را پر کرده است.

در جریان دیدار روز گذشته (یکشنبه) تیم‌های اتلتیکو پارانائنزه و واسکودوگاما در لیگ دسته اول فوتبال برزیل، هواداران 2 تیم به طرز وحشیانه‌ای به جان هم افتادند به طوری که نیروهای امنیتی و پلیس حاضر در ورزشگاه را وادار به شلیک گلوله‌های پلاستیکی به سمت آشوبگران کرد. این درگیری باعث توقف بازی شد.

به دنبال این درگیری یکی از تماشاگران به شدت مجروح شد به طوری که برای رساندن او به بیمارستان از یک هلی‌کوپتر که روی چمن ورزشگاه فرود آمد استفاده شد. پیش از انتقال این تماشاگر به بیمارستان وضعیت او وخیم گزارش شد.

به طرز حیرت‌آوری پس از این درگیری شدید، داور بازی به دنبال مداخله نیروهای امنیتی و بعد از وقفه‌ای یک ساعت و 10 دقیقه‌ای فرمان شروع مجدد بازی را صادر کرد.

به گزارش شبکه ESPN طبق برنامه باید بازی در خانه تیم اتلتیکو پارانائنزه برگزار ‌می‌شد اما اغتشاش هواداران این تیم در بازی قبلی آنها سبب شده بود که مسئولان فوتبال برزیل بازی 2 تیم را در خانه یک تیم بی‌طرف برگزار کنند، هرچند این جریمه هم برای اتلتیکو پارانائنزه کافی نبود.

واسکودوگاما در این بازی با نتیجه 5 بر یک باخت و در نتیجه آن به دسته دوم فوتبال برزیل سقوط کرد اما اتلتیکو پارانائنزه با کسب پیروزی جواز حضور در جام لیبرتادورس را به دست آورد.

به گفته آنتونیو پرالتا، مدیر باشگاه اتلتیکوپارانائنزه درگیری که بلافاصله پس از به ثمر رسیدن گل نخست بازی توسط تیم او در سکوها به راه افتاد، سبب مرگ یک هوادار و به کما رفتن یک هوادار دیگر شده است. گفته شده است که حال 3 هوادار دیگر هم وخیم است که یکی از آنها در حالت اغما به سر می‌برد.

در زیر تصاویر و فیلم درگیری خشونت‌‌آمیز هواداران برزیلی که این روزها بیش از هر زمان دیگری در کانون توجه اهالی فوتبال در سراسر دنیا قرار دارند را مشاهده می‌کنید:

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها