اعلام آخرین تغییرات قوانین داوری کشتی

کد خبر: 317459

آخرین تغییرات در قوانین داوری کشتی از سوی کمیته داوران اعلام شد.

فارس: قوانین زیر به تایید هیأت رئیسه فیلا رسیده است و از تاریخ اول ژانویه 2014 باید به اجرا درآید.

* اوزان بازی‌های المپیک:

- کشتی آزاد: 125 ،97 ،86 ،74 ، 65 ،57

- کشتی فرنگی: 130 ،98 ،85 ،75 ،66 ،59

* اوزان مسابقات قهرمانی جهان، قاره‌ای، گراندپری و تمامی مسابقات بین‌المللی:

- کشتی آزاد: 125 ،97 ،86 ،74 ،70 ،65 ،61 ،57

- کشتی فرنگی: 130 ،98 ،85 ،80 ،75 ،71 ، 66 ،59

* مسابقات در هر وزن تا اطلاع ثانوی در یک روز از ساعت 10 صبح برگزار می‌شود.

* حداقل مدت زمان استراحت بین 2 مسابقه 30 دقیقه است.

* برنده با امتیاز بالا:

- اختلاف 10 امتیاز در کشتی آزاد و 8 امتیاز در کشتی فرنگی.

(قانون برنده شدن با امتیاز بالا از طریق 2 بار اجراء فن 3 امتیازی یا یک فن 5 امتیازی کلاً از اعتبار ساقط است.)

- 3 و 5 امتیاز کلاً در کشتی آزاد بی‌اعتبار است و جای هر دوی آنها را 4 امتیاز می‌گیرد. (توضیح: هر فنی که در کشتی آزاد از سر پا اجرا شود و یا حریف را از خاک کنده و سپس فن را از سر پا اجرا کرد و مستقیم به خطر بیانجامد، بدون در نظر داشتن زیبا بودن یا نبودن فن، 4 امتیاز به آن تعلق گیرد.)

- هر فنی که در کشتی آزاد از سر پا و یا حریف را از خاک کنده و سپس فن از سر پا اجرا شود و مستقیم به خطر نیانجامد، در صورت دارا بودن زیبائی فن 2 امتیاز به آن تعلق گیرد.

- 3 امتیاز کلاً در کشتی فرنگی بی‌اعتبار است و جای آن را 4 امتیاز می‌گیرد. (توضیح: هر فنی که در کشتی فرنگی از سر پا و یا حریف را از خاک کنده و سپس فن از سر پا اجرا شود و مستقیم به خطر بیانجامد، بدون زیبا بودن فن، 4 امتیاز به آن تعلق گیرد، اگر همان فن دارای زیبایی فن باشد، 5 امتیاز به آن تعلق می‌گیرد.)

- هر فنی که در کشتی فرنگی از سر پا و یا حریف را از خاک کنده و سپس فن از سر پا اجرا شود و مستقیم به خطر نیانجامد، در صورت دارا بودن زیبائی فن 4 امتیاز به آن تعلق گیرد.

- قانون یک امتیاز برای 5 ثانیه در حالت خطر نگه داشتن حریف از اعتبار ساقط است.

- کنده فرنگی در حالت شروع کشتی در خاک از بین رفته است و تنها در حالت معمولی کشتی در خاک آغاز می‌شود. کشتی‌گیر سر پا در پشت حریف قرار می‌گیرد، ایستاده یا یک زانو یا هر دو زانوان روی تشک و دستان به حالت موازی روی قسمت بالای کمر قرار می‌گیرد.

- اگر کشتی‌گیری در زمان اجراء فن بارانداز یا فنونی از این قبیل، به جای پل رفتن؛ روی شانه‌هایش بچرخد، به جای 2 امتیاز یک امتیاز از دست می‌دهد.

- اگر کشتی‌گیری از سرپا فنی اجراء کند که در خارج از تشک فرود آید و حریف به خطر نرود 2 امتیاز به او تعلق می‌گیرد؛ به شرطی که فن را همواره در دست داشته باشد.

- اگر کشتی‌گیری از سرپا فنی اجراء کند و حریفش را به حالت خطر برد و خود نیز به خطر برود 4 یا 5 امتیاز به او و یک امتیاز به حریفش تعلق می‌گیرد.

- اگر کشتی‌گیری در هنگام اجراء فن از سرپا بدون تأثیرگذاری حریف به خطر برود، به جای 2 امتیاز یک امتیاز از دست می‌دهد.

- جریمه کشتی‌گیری که در خاک پس از تذکر داور مجدداً قبل از سوت داور حرکت کند و یا درست در خاک قرار نگیرد، اخطار و یک امتیاز به جای اخطار و 2 امتیاز است.

- در اجرای جریمه کم‌کاری در کشتی فرنگی برای اولین تذکر ("P") نیازی نیست کشتی قطع شود.

- اگر کشتی‌گیری در کشتی فرنگی به عنوان مثال بخاطر فرار از تشک و یا فرار از فن اخطار دریافت کند و سپس کم کار شود، (P) از بین می‌رود و مستقیم اخطار دریافت می‌کند.

- اگر کشتی‌گیری در کشتی آزاد به عنوان مثال بخاطر فرار از تشک و یا فرار از فن اخطار دریافت کند و سپس کم کار شود، دریافت (V) از بین می‌رود و مستقیم (P) دریافت می‌کند و 30 ثانیه زمان فعال آغاز می‌شود.

* توضیح اینکه: تمامی نوشته‌های به رنگ قرمز، قوانین جدیدی هستند که روز جمعه 27 دی ماه 1392 از سوی کمیته داوران فیلا تصویب شده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها