شرایط کواچ از دید افشارزاده

کد خبر: 458569

مدیرکل حوزه وزارتی اعتقاد دارد سرمربی تیم ملی والیبال در مقایسه با ولاسکو عملکرد خوبی نداشته و او نتوانسته با ورزشکاران ارتباط عاطفی برقرار کند.

فارس: بهرام افشارزاده، مدیر کل حوزه وزارتی وزارت ورزش اعتقاد دارد نتیجه‌ای که کاروان ایران در المپیک 2012 لندن کسب کرد بسیار سخت است که دوباره در ریو تکرار شود. وی اگرچه پیش‌بینی کسب مدال را در فاصله 9 ماه مانده به المپیک سخت می‌داند، اما می‌‌گوید ایران مانند دوره‌های قبل می‌تواند در تکواندو، کشتی و وزنه‌برداری مدال‌آور باشد.

وی همچنین اطمینان دارد والیبال ایران می‌تواند سهمیه المپیک ریو را بگیرد، اما می‌گوید کواچ سرمربی تیم ملی در مقایسه با ولاسکو عملکرد خوبی را نداشته است.

متن گفت‌وگوی وی را با فارس در زیر می‌خوانید:

کم‌تر از 10 ماه به المپیک مانده، شرایط فدراسیون‌ها را چطور می‌بینید؟

در حال حاضر نمی‌توان از نتایج در المپیک صحبت و آن را پیس‌بینی کرد چرا که هنوز تعداد سهمیه‌ها کامل نشده است مثل وزنه‌برداری، تکواندو، فوتبال و ...از طرفی رشته‌های مدال‌آور ما مانند تکواندو، کشتی آزاد و فرنگی، وزنه‌برداری و دوومیدانی شرایط سختی در ریو خواهند داشت. احسان حدادی به عنوان یکی از بهترین ورزشکاران ما زمان کمی تا المپیک دارد و در حالت کلی می‌تواند 100 جلسه تمرین کند.

در تکواندو حداقل می‌توانیم 3 و حداکثر 5 سهمیه کسب کنیم، اما در المپیک مردان نسبت به بانوان شانس بیشتری برای کسب مدال دارند. برای بانوان کسب مدال بسیار سخت است. در رشته‌های دیگر مانند دوچرخه‌سواری و شمشیربازی شانسی برای کسب مدال نداریم و فقط در مسابقات شرکت می‌کنیم چرا که حضور ما مهم است. در وزنه‌برداری با توجه به رکوردهایی که هفته گذشته داشتند نفرات خوبی داریم و حداقل 3 مدال می‌توانیم در این رشته بگیریم. در کشتی آزاد و فرنگی هم مسابقات کسب سهمیه داریم و می‌توانیم در ریو مدال‌آور باشیم.

فکر می‌کنید کاروان ایران در نهایت چند سهمیه کسب کند؟

در مجموع بین 80 تا 90 سهمیه خواهیم داشت.

قبول دارید نتیجه‌ای که کاروان ایران در المپیک لندن گرفت، انتظارات را در ریو بالا برده است؟

ما می‌‌توانستیم در لندن حتی بهتر نتیجه بگیریم. مسائلی که برای عبدولی پیش آمد یک مدال را از ما گرفت. حداقل باید دو مدال طلا در کشتی آزاد می‌گرفتیم اما این طور نشد. به هر حال در ریو کار بسیار سختی پیش رو داریم. چرا که کشورهای دیگر هم بیکار ننشسته‌اند و آنها هم خودشان را برای المپیک 2016 آماده می‌کنند. کار راحتی در لندن نداشتیم. اگر آن را با المپیک پکن مقایسه کنید می‌بینید ما در لندن 10 مدال بیشتر داشتیم. به نظر می‌رسد کسب این تعداد مدال در ریو سخت باشد.

خیلی از فدراسیون‌هایی که خودشان را برای مسابقات کسب سهمیه آماده می‌کنند با مشکل مالی مواجه هستند.

وزارت ورزش هفته آینده 60 درصد بودجه فدراسیون‌ها را پرداخت می‌کند. کمیته ملی المپیک هم بودجه خوبی را گرفته فکر می‌کنم با وضعیتی که تیم‌ها دارند آنها هم پرداختی داشته باشند.

وزارت ورزش هم جلساتی را با فدراسیون‌ها داشته، این جلسات چطور پیش می‌رود؟

ما با 35 فدراسیون تاکنون جلسه داشته‌ایم که همه اعضای فدراسیون مانند رئیس، اعضای هیات رئیسه، خزانه‌دار و سرمربی تیم‌های ملی حضور دارند. آنها گزارشاتی را به وزیر ورزش می‌دهند. گودرزی هم نظرات خاصی را درباره نحوه تمرینات و همگانی کردن ورزش در اختیار فدراسیون‌ها قرار می‌دهد. اعضای هیات رئیسه هم متوجه می‌شوند نظر وزیر نسبت به فدراسیون‌ها به چه صورت است. البته ما جلسات جداگانه‌ای را نیز با روسای فدراسیون‌ها داریم.

همکاری شما با وزیر در چه زمینه‌هایی است؟

من در جلسات شورای معاونین حضور دارم. ارتباط تنگاتنگی با وزیر دارم و مسائلی که فدراسیون‌ها دارند به وزیر مشورت می‌دهم و تجربیات چندین ساله‌ام را در اختیار او قرار می‌دهم.

این فعالیت شما با حضورتان در استقلال منافاتی ندارد؟

خیر. من از ساعت 5 صبح به وزارت می‌آیم و کارهای مربوط به این حوزه را انجام می‌دهم. همیشه از کارهایم جلو هستم و هیچ وقت عقب نمی‌افتم. از طرفی دوستانی در باشگاه استقلال دارم که به من کمک می‌کنند. نظری و سایر اعضای هیات مدیره خالصانه کمک می‌کنند و مشکلی نداریم. اسپانسر هم آگاهی لازم را پیدا کرده و کارها را مرتب انجام می‌دهد.

طبق اساسنامه کمیته ملی المپیک سرپرست کاروان باید یک سال قبل انتخاب شود و از شما نیز به عنوان یک گزینه در وزارت ورزش نام برده می‌شود، نظرتان در این باره چیست؟

سرپرست باید در جریان کار قرار بگیرد، در تمرینات باشد، موقعیت تیم‌ها را بسنجد، به همین دلیل زمان یک سال انتخاب کرده‌اند تا سرپرست از شرایط تیم‌ها آگاه شود و در دهکده مشکلی نداشته باشد. انتخاب سرپرست هم به نظر هیات اجرایی بستگی دارد و همه باید به آن احترام بگذارند چرا که این کار ملی است تا تیم یکپارچه به مسابقات اعزام شود.

شرایط والیبال را برای المپیک ریو چطور می‌بینید؟

والیبال برای المپیک انتخاب خواهد شد.

نتایج در مسابقات جهانی ژاپن نگران کننده نبود؟

خیر. ظرفیت ما همین قدر است و فکر می‌کنم از ورزشکاران انتظار زیادی داشتیم. مسابقات پشت سر هم بود و شرایط دور از خانواده هم بالاخره در نتیجه تاثیرگذار است.

شرایط کواچ را چطور می‌بینید؟

او نسبت به مربی قبلی ضعیف‌تر بود. وقتی مربی نتواند با بازیکن ارتباط عاطفی برقرار کند نتیجه لازم حاصل نمی‌شود. ظریف را بدون جهت کنار گذاشت و همبستگی لازم ایجاد نشد. از طرفی بازیکنان هم مغرور شدند اما در حالت کلی آنها جواز حضور در المپیک را کسب می‌کنند.

بسکتبال چطور؟

بسکتبال سخت است. باید در مسابقات قهرمانی آسیا انتخاب می‌شدند چرا که در ادامه رقابت با تیم‌های اروپایی بسیار سخت است.

مشحون اعتقاد دارد اداره فدراسیون با سرپرستی در این نتیجه موثر بوده است؟

این یکی از دلایل است. لیگ نبود، مشحون بالاسر تیم نبود، آن هم رئیسی که مسلط به کارش است. مشحون واقعا به این رشته تسلط دارد. بالاخره 8-9 ماه سرپرستی فدراسیون هم در این نتایج موثر بوده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها