قلعه‌نویی نیامده صدرنشینی را از استقلال گرفت!

کد خبر: 472707

تغییر صدرنشین لیگ و آقای گل، مهمترین اتفاق هفته چهاردهم لیگ بود که باتوقف استقلال برابر تیم تبریزی قلعه‌نویی و برد استقلال خوزستان مقابل پدیده رقم خورد. همچنین پرسپولیس در این هفته به مدعیان نزدیک شد.

مهر: هفته چهاردهم از رقابتهای لیگ برتر باشگاه‌های کشور طی روزهای یکشنبه بیست و دوم و دوشنبه بیست و سوم آذرماه با انجام هشت مسابقه پیگیری شد؛ دیدارهایی که سرمای هوا، بارش باران و آلودگی هوا از حساسیت‌شان کم نکرد. البته بازگشت امیر قلعه‌نویی به لیگ باعث شد استقلال تهران بعد از ۸ هفته صدرنشینی را از دست داده و آن را به آبی‌پوشان خوزستانی بسپارد.

دیدارهای این هفته با رقابت تراکتورسازی تبریز با استقلال تهران آغاز شد؛ مسابقه‌ای که قلعه‌نویی را بعد از ۱۱ هفته به لیگ برتر بازگرداند و تساوی بدون گل در آن، باعث سقوط استقلال تهران از صدر به رده دوم شد. استقلال که برای حفظ صدر، باید حتما در این بازی پیروز می‌شد و استقلال خوزستان هم در خانه مقابل پدیده ناکام می‌ماند، با متوقف شدن در تبریز، به هشت هفته صدرنشینی متوالی‌اش پایان داد.

شاگردان پرویز مظلومی که تا پایان هفته دوم صدرنشین لیگ بودند اما به خاطر شکست خانگی برابر ذوب‌آهن، صدر را به سپاهان سپردند، در پایان هفته پنجم و به دلیل توقف خانگی این تیم اصفهانی مقابل تراکتورسازی، دوباره به صدر بازگشتند. البته بازهم تراکتورسازی بود که صدرنشین لیگ را عوض کرد و اینبار این جایگاه ارزشمند را به تیم آبی‌پوش از جنوب کشور تقدیم کرد.

در بازی دیگر این هفته که همزمان با دیدار تراکتور-استقلال برگزار شد، تیم فوتبال نفت تهران شکست یک بر صفر در زمین فولاد را با برتری ۲ بر یک عوض کرد تا از پنج ضلعی پائین جدول خارج شود. فولاد قهرمان دو فصل پیش لیگ برتر، با این باخت در مثلث قعرنشنیان باقیماند تا آینده بدتری پیش روی این تیم و سرمربی کرواتش باشد.

در ادامه دیدارهای این هفته، سه بازی همزمان برگزار شد که صبا در قم با تک گل جلال‌الدین علی‌محمدی از سد ملوان بندرانزلی گذشت و جایگاهش در رده چهارم را حفظ کرد. این سومین باخت متوالی ملوان بود و باعث سقوط آنها به رده یازدهم شد. سایپا هم در روزی که ابراهیم صادقی بازی شماره ۴۰۰ خود در لیگ برتر را تجربه کرد، با نتیجه ۴ بر یک استقلال اهواز قعرنشین را شکست داد و همچنان در رده پنجم باقی ماند.

سپاهان اصفهان در ادامه روند نه چندان موفق خود، در خانه نتوانست راه‌آهن که نزدیک‌ترین تیم به مثلث فانوس بدستان است، را شکست داد و با تساوی برابر این تیم به رده هفتم سقوط کرد. این تیم که چندی پیش و در چارچوب رقابتهای جام حذفی، بدون سرمربی راه‌آهن را با دو گل شکست داد، امروز با سرمربی خارجی ۲ امتیاز حساس خانگی را از دست داد. راه‌آهن هم با ادامه روند ناکامی‌هایش، در رده سیزدهم باقیماند.

روز دوم از هفته چهاردهم با پیروزی ذوب‌آهن در زمین سیاه‌جامگان همراه شد. شاگردان اصفهانی یحیی گل‌محمدی با این برد ضمن بازگشت به رده سوم و پایان دادن به حضور ۲۴ ساعته صبا در این جایگاه، فاصله ۳ امتیازی خود با صدرنشین را حفظ کردند. شاگردان مشهدی فرهاد کاظمی هم با این باخت، همچنان در جایگاه پانزدهم ماندند.

در دومین بازی روز دوشنبه که نگاه همه اهالی فوتبال خصوصا هواداران استقلال تهران به آن بود، استقلال خوزستان با ۳ گل میهمانش پدیده مشهد را بدرقه کرد تا برای نخستین مرتبه در لیگ فصل جاری به صدر جدول برسد و بعد از استقلال تهران و سپاهان اصفهان، سومین صدرنشین لیگ پانزدهم لقب بگیرد. این پیروزی که با درخشش حسن بیت‌سعید همراه شد، باعث صعود این بازیکن جوان و پدیده فصل جاری به صدر جدول گلزنان لیگ شد.

استقلالی‌ها که با این برد صدرجدول و صدر جدول آقای گل را به نام خود رقم زدند، فاصله ۲ امتیازی هم از آبی‌پوشان تهرانی گرفتند اما پدیده که دومین ناکام مشهدی در این هفته بود، با این شکست به رده دوازدهم سقوط کرد.

آخرین مسابقه هفته چهاردهم لیگ بین دو پرسپولیس با گسترش فولاد برگزار شد، جائیکه در غیاب مهدی طارمی، جری بنگتسون توانست با گلزنی خود، زمینه‌ساز پیروزی یک بر صفر شاگردان برانکو ایوانکوویچ در میدان سخت آزادی شود. پرسپولیس با پیروزی در این بازی که خصوصا در نیمه دوم آن عملکرد بسیار ضعیفی را از خود ارائه کرد و حتی تا ثانیه‌های پایانی بیم از دست دادن پیروزی در این بازی را داشت، به رده پنجم صعود کرد. سرخپوشان تهرانی با این نتیجه، به روزهای بدون شکست خود در لیگ ادامه داده و فاصله خود با صدرنشین را به ۵ امتیاز کاهش دادند. گسترشی‌ها هم با این باخت به رده هفتم سقوط کردند.

برنامه کامل دیدارهای هفته چهاردهم از رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است: یکشنبه - ۲۲ آذرماه * تراکتورسازی تبریز صفر - استقلال تهران صفر

* فولاد خوزستان یک - نفت تهران ۲ گل‌ها: مهدی دغاغله (۱۷) برای فولاد خوزستان - آلوز نانگ (۵۱) و وحید امیری (۷۹) برای نفت تهران

* سایپا تهران ۴ - استقلال اهواز یک گل‌ها: میلاد میداوودی (۲۷)، سجادمشکل‌پور (۳۱)، جواد نکونام (۳۷) و علی زینالی (۴۱) برای سایپا - محمد غلامی (۸۷- پنالتی) برای استقلال اهواز

* صبای قم یک - ملوان بندرانزلی صفر گل‌ها: جلال‌الدین علی‌محمدی (۶۹) برای صبای قم

* سپاهان اصفهان صفر - راه‌آهن تهران صفر

* سیاه جامگان مشهد صفر - ذوب‌آهن اصفهان یک گل: احمد حسن‌زاده (۴۵) برای ذوب‌آهن

* استقلال خوزستان ۳ - پدیده مشهد صفر گل‌ها: مهدی زبیدی (۳۱) و حسن بیت سعدی (۷۴ و ۸۱) برای استقلال خوزستان

* پرسپولیس تهران یک - گسترش فولاد تبریز صفر گل: جری بنگتسون (۳۴) برای پرسپولیس

جدول آقای گل: ۸ گل: حسن بیت سعید (استقلال خوزستان)

۷ گل: مهدی طارمی (پرسپولیس)

۶ گل: مهرداد محمدی (راه‌آهن)

۵ گل: امید ابراهیمی (استقلال) و مسعود حسن‌زاده (ذوب‌آهن)

۴ گل: کاوه رضایی و مرتضی تبریزی (ذوب‌آهن)، جابر انصاری (استقلال)، محسن یوسفی(پدیده)، غلامرضا رضایی(سایپا) و جلال‌الدین علی‌محمدی (صبای قم)

جدول رده‌بندی لیگ برتر

نام تیم بازی برد تساوی باخت زده خورده تفاضل گل امتیاز
۱ استقلال خوزستان ۱۴ ۸ ۵ ۱ ۱۷ ۴ ۱۳ ۲۹ یک پله صعود
۲ استقلال خوزستان ۱۴ ۷ ۷ ۱ ۲۲ ۱۲ ۱۰ ۲۷ یک پله سقوط
۳ ذوب‌آهن اصفهان ۱۴ ۷ ۵ ۲ ۲۰ ۸ ۱۲ ۲۶ -
۴ صبای قم ۱۴ ۶ ۷ ۱ ۱۴ ۹ ۵ ۲۵ -
۵ سایپا تهران ۱۴ ۷ ۳ ۴ ۱۶ ۱۲ ۴ ۲۴ -
۶ پرسپولیس تهران ۱۴ ۶ ۴ ۴ ۱۹ ۱۶ ۳ ۲۲ ۲ پله صعود
۷ سپاهان اصفهان ۱۴ ۵ ۶ ۳ ۱۳ ۱۱ ۲ ۲۱ -
۸ گسترش فولادتبریز ۱۴ ۵ ۵ ۴ ۱۲ ۱۰ ۲ ۲۰ ۲ پله سقوط
۹ تراکتورسازی تبریز ۱۴ ۴ ۷ ۳ ۱۴ ۱۱ ۳ ۱۹ -
۱۰ نفت تهران ۱۳ ۳ ۷ ۳ ۱۴ ۱۳ ۱ ۱۶ ۲ پله صعود
۱۱ ملوان بندرانزلی ۱۴ ۴ ۴ ۶ ۹ ۱۲ ۳- ۱۶ یک پله سقوط
۱۲ پدیده مشهد ۱۴ ۴ ۴ ۶ ۱۴ ۲۱ ۷- ۱۶ یک پله سقوط
۱۳ راه‌آهن تهران ۱۴ ۲ ۵ ۷ ۱۳ ۱۹ ۶- ۱۱ -
۱۴ فولاد خوزستان ۱۴ ۲ ۳ ۹ ۱۰ ۲۲ ۱۲- ۹ -
۱۵ سیاه‌جامگان مشهد ۱۴ ۲ ۲ ۱۰ ۷ ۱۵ ۸- ۸ -
۱۶ استقلال اهواز ۱۳ ۱ ۴ ۸ ۷ ۲۶ ۱۹- ۶ -
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها