چالش‌های خانه والیبال در حساس‌ترین روز‌های لیگ

کد خبر: 496590

برگزاری غیرمتمرکز مسابقات لیگ برتر والیبال موجب نگرانی‌هایی شده بود، اما خوشبختانه تمهیدات مسئولان برگزاری مسابقات فعلا جلوی هر گونه درگیری و یا مشکل آفرینی روی سکوها را گرفته است.

خبرگزاری ایسنا: در سال‌های قبل مرحله نیمه نهایی و فینال لیگ برتر به صورت متمرکز و در سالن 12 هزا نفری آزادی و یا تالار فدراسیون و در تهران برگزار می شد تا امنیت کامل برگزاری این مسابقات تامین شود. این موضوع اگر چه محاسن زیادی داشت اما عمدتا مورد گلایه تیم های شهرستانی بود زیرا مجبور بودند خارج از خانه بازی کنند و طبعا از حمایت صد درصدی هوادارانشان بهره نمی بردند. در نهایت هم فینال لیگ برتر سال 1393 در تهران به درگیری هواداران تیم شهرداری ارومیه و نیروهای انتظامی در تهران ختم شد و صحنه های دلخراشی را پدید آورد.

در نهایت امسال مصوب شد که لیگ برتر حتی در مراحل پایانی نیز به صورت غیر متمرکز و رفت و برگشت انجام شود؛ برنامه ای که کار مسئولان برگزاری را تا حد زیادی سخت‌تر کرد. زیرا با توجه به حساسیت بازی های پلی آف و نیمه نهایی و حذف تیم‌ها با فرمول دو پیروزی از سه مسابقه، کنترل سکوها و تماشاگران تیم های میزبان که به هیچ عنوان راضی به باخت نیستند، اصلا کار آسانی نیست.

با این حال تاکنون مدیریت خوب سازمان لیگ و مسابقات کمترین حاشیه و تنش را روی سکوی شهر های مختلف به دنبال داشته است، بویژه در خانه والیبال تهران که با وجود حضور دو تیم مدعی پیکان و بانک سرمایه همه بازی ها تا حد ممکن بدون تنش و حاشیه خاصی به پایان رسیده است.

سیستم منظم بلیت فروشی، بازرسی بدنی تماشاگران در معابر ورودی و همچنین تعیین جایگاه ویژه و مسلط برای خبرنگاران از جمله تدابیری بود که امسال در خانه والیبال تهران اجرا شد. همچنین تعیین و تفکیک جایگاه تیم های میهمان و میزبان و حضور گسترده نیروهای انتظامی در بازی های حساس از جمله تصمیماتی بود که در این راستا اتخاذ شد.

میثم پورجلالی مدیر سالن خانه والیبال که این روزها درگیر برگزاری مرحله نیمه نهایی و آماده سازی سالن برای نبرد احتمالی سوم و پیکان و شهرداری ارومیه است، در این باره اظهار کرد: خوشبختانه امسال برای مدیریت مسابقات در تهران همکاری بسیار خوب و نزدیکی با نیروهای انتظامی داشتیم. خداراشکر با کمک این دوستان و مجموعه پرسنل هیات والیبال تهران تاکنون هیچ مشکلی در میزبانی‌های تهران پدید نیامد. نیروی انتظامی تهران بزرگ سردار سجادی نیا و معاون عملیاتی فاتب دکتر یعقوبی همکاری بسیار خوب و صمیمانه ای با ما داشتند و واقعا باید قدرددان زحمات این عزیزان باشیم.

وی یادآور شد: بر خلاف تصور برخی از دوستان، حضور نیروهای انتظامی و یگان ویژه در سالن والیبال اصلا محدودیتی برای تماشاگران نیست. اتفاقا به حفظ حرمت و حقوق آنان کمک می کند. تنها ورودی ورزشگاه ها یک بازرسی بدنی انجام می شود تا خدای نکرده تماشاگرنمایی شئی خطرناکی مثل ترقه در اختیار نداشته باشد. بویژه در رعایت قانون 10 درصد تیم میهمان و 90 درصد تیم میزبان ما امسال حساسیت زیادی به خرج دادیم. سالن خانه والیبال تهرن هزار و پانصد نفر ظرفیت دارد که 150 نفر می توانند در جایگاه میهمان آن بنشینند مگر اینکه هماهنگی های دیگری قبل از مسابقه بعمل بیاید و اجازه حضور تعداد بیشتری از هواداران تیم میهمان را بدهند.

مدیر سالن خانه والیبال درباره احتمال میزبانی تهران در رویارویی سوم تیم های پیکان و شهرداری ارومیه که تکلیف فینالیست لیگ را مشخص می کند، گفت: در صورت پیروزی ارومیه در بازی برگشت، تهران در سومین بازی دو تیم میزبان خواهد بود. اما مطئمن هستیم که با برنامه ریزی خوب، هیچ مشکلی پیش نمی آید. تماشاگرانی که از خانه والیبال می آیند فهیم هستند. همه تماشاگران بویژه ارومیه ای ها نهایت همکاری را می کنند. همانطور که می گویند ارومیه شهر عشاق والیبال است، تماشاگران این تیم هم بسیار فهیم هستند. بویژه لیدرهای این تیم در بازی های قبلی همکاری بسیار خوبی با ما داشتند و امیدوار هستم در صورت برگزاری بازی سوم دو تیم در تهران شاهد رقابت سالمی بدون هرگونه حاشیه باشیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها